oslo pressen andre verdenskrig

Forum for samlere av militæreffekter
Post Reply
2verdenskrigsamler
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2014 14:26

oslo pressen andre verdenskrig

Post by 2verdenskrigsamler »

Vet ikke om dette er riktig sted, men prøver meg:-) Jeg har begynt å samle på ting fra 2 verdenskrig i norge. Da ting som har med nordmenns kamp og siviles liv å gjøre.
Har fått tak en del aviser fra oslopressen. Men mangler nr 4 og 5. I tilegg resternde fra og med 13 mai. 1945. Er det noen som har disse nummerene?

Gi meg også gjerne info om hvor jeg kan leite etter ting jeg kan legge inn i samlingen.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: oslo pressen andre verdenskrig

Post by mynt01 »

Mulig det er noe mer her?

http://www.samlerforumet.net/
User avatar
Skarsvaag
Posts: 108
Joined: 11 Jun 2012 10:47

Re: oslo pressen andre verdenskrig

Post by Skarsvaag »

Har flere utgaver av alle disse avisene, hvis du kan vente til utpå nyåret når jeg kommer hjem igjen, så kan jeg rote de frem, så kan du få dem mot å dekke porto.

M.v.h. Bjarne
2verdenskrigsamler
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2014 14:26

Re: oslo pressen andre verdenskrig

Post by 2verdenskrigsamler »

Skarsvaag wrote:Har flere utgaver av alle disse avisene, hvis du kan vente til utpå nyåret når jeg kommer hjem igjen, så kan jeg rote de frem, så kan du få dem mot å dekke porto.

M.v.h. Bjarne
Det hadde vært helt topp. Bare gi meg en beskjed når du er hjemme du så ordner vi det.

Vh øystein
User avatar
Skarsvaag
Posts: 108
Joined: 11 Jun 2012 10:47

Re: oslo pressen andre verdenskrig

Post by Skarsvaag »

Har rotet litt rundt i avisbunkene på loftet og fant dessverre bare noen eksemplarer av 1. utgaven fra 8. mai. De andre er sikkert der et eller annet sted de og, men gjemmer seg godt blant alt og ingenting som man har tatt vare på opp igjennom årene. Men hvis du "kan nøye" deg med Oslopressen av 8.mai så oppgi en adresse så sender jeg den.
Attachments
SAM_9615.JPG
SAM_9615.JPG (108.21 KiB) Viewed 2048 times
2verdenskrigsamler
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2014 14:26

Re: oslo pressen andre verdenskrig

Post by 2verdenskrigsamler »

Jeg takker så mye. Men har fra 8 mai:-) skulle du komme over noen andre så gi meg en lyd:-)
Post Reply

Return to “Militæreffekter”