Medaljer fra annen verdenskrig, frontkjemper

Forum for samlere av militæreffekter
Post Reply
henchr
Posts: 1
Joined: 30 Aug 2021 18:44

Medaljer fra annen verdenskrig, frontkjemper

Post by henchr »

Hei!

For en lang stund siden arvet jeg et sett med medaljer fra en venn av familien som var frontkjemper for tyskerne. Disse har ligget i kjelleren, bortgjemt fra dagens lys, og jeg vil helst se at de går videre til noen historie-interesserte folk. Derimot, jeg har ingen klar aning om hvaslags summer jeg burde ta for dem - og google/finn.no gjør meg ikke noe særlig klokere. Såfremt jeg har klart å finne ut av har jeg følgende merker:

Jernkorset, 1939, 2 klasse
Lapinrintama - Die Lapplandfront, 1941-1944 med bånd
Såret merke
Frontkjempermerket med bånd

All hjelp mottas med takk!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Medaljer fra annen verdenskrig, frontkjemper

Post by Arve »

Prøv samlerforumet.net, der finner du nok flere samlere av slike medaljer enn du finner her.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Medaljer fra annen verdenskrig, frontkjemper

Post by vemod »

Enig i at du finner mye nærsynt kunnskap om avbildede medaljer, men det vil bli sådd tvil om medaljenes ekthet, fordi enkelte snakker ned objektene for egen (potensiell) vinnings skyld. I tillegg: Det florerer med kopier og forfalskninger fra denne mørke tidsalderen.

Jeg trekker ikke i tvil at opplysningene dine om proveniens er riktige, men andre kommer til å gjøre det.

I den grad det finnes noen uavhengige eksperter på området, som kan se medaljene fysisk, ville jeg valgt det alternativet.
Post Reply

Return to “Militæreffekter”