Finn.no -plaget av "Fiks ferdig" meldinger

Generell diskusjon
Svar
Brukeravatar
tho
Innlegg: 3830
Registrert: 08 sep 2010 15:23
Sted: Norge

Finn.no -plaget av "Fiks ferdig" meldinger

Legg inn av tho »

Når jeg har lagt ut annonser på finn.no harjeg ikke krysset av for "Fiks ferdig". Allikevel
er det mulig å sende meg meldinger om at kjøper ønsker "Fiks ferdig".

Hver gang jeg endrer på annonsen kommer dette gnålet om at jeg skal endre frakt og
betaling til "Fiks ferdid".

Dette er rett og slett plagsomt.

Jeg legger ikke pakker utenfor huset mitt eller i en snor på postkassen. De er ikke forsikret
før pakken er hentet neste morgen og de er korrekt skannet. Det er også et helvetes styr
å krangle med PostNord om pakker det har null oversikt over og roter vekk.

Derfor sender jeg kun med Posten, der Norgespakken er forsikret fra den levers i butikk til
den hentes av mottaker.

Jeg har vært godt fornøyd med finn.no, men synes som sagt ikke noe om det de driver med nå.

En annen ting er at linken til selgers mobilnummer er fjernet. Det gjør at det er vanskeligere
å gjøre en rask handel. Ikke bra.
Brukeravatar
Espen
Administrator
Innlegg: 2311
Registrert: 10 sep 2007 02:10

Re: Finn.no -plaget av "Fiks ferdig" meldinger

Legg inn av Espen »

Det gjør det nok enklere å handle, men mangelen på valgfrihet mtp frakt er litt underlig, skulle ikke tro det var så vanskelig å få en lignende ordning med posten, men finn har nok noe gevinst av å promotere postnord.
Har selv problemer med å benytte meg av postnord siden de ikke har samme kvalitet på tjenestene sine som posten. F.eks forsvant den første og eneste pakken jeg sendte med dem og ble borte i 2 uker før den dukket opp igjen, pakker blir liggende på terminal i dagesvis før de sendes videre her oppe i nord så det er også mye tregere.
Ellers er det nok bare en videreføring av den "tryggheten" alle kjøpere nå forventer uten å måtte gjøre så mye som et minimum av research på forhånd med det resultat at selger oftere sitter igjen med svarteper i form av at svindlere kjøper noe, returnerer noe annet og pengene da tilbakeføres når det sporingen står oppført som "levert".
Det tillitsbaserte systemet vi har hatt i Norge er på vei ut i full fart og det forventes nærmest at alt skal ha sporing så da uteblir også billigere mindre objekter.
Brukeravatar
tho
Innlegg: 3830
Registrert: 08 sep 2010 15:23
Sted: Norge

Re: Finn.no -plaget av "Fiks ferdig" meldinger

Legg inn av tho »

Hei Espen.

Jeg har ringt kundeservice på Finn i dag. Fikk gode svar på alle spørsmålene jeg stilte, så jeg er veldig
fornøyd med servicen hos Finn. Det jeg lurte på var følgende:

HELT HJEM:

1) Jeg sa at forsikringen for "Helt hjem" kun var forsikret fra det tidspunkt den ble skannet, men fikk
vite at forsikringen skulle gjelde fra pakken ble lagt på dørmatten eller i postkassen. Hvor du skal
legge pakken får du vite når du lager "Fiks ferdig" annonsen. Det avhenger hva adressen din er.

2) Pakken blir skannet når den legges i postkassen til mottaker. Det er fra det tidspunktet mottaker
har 24 timer på å klage på varen.Nå det er ingen klage, overføres pengene til selger.

3) Hvis selger klager på varen innen fristen, så går saken til "Fiks og ferdig" kundesenter som kontakter'både'kjøper og selger.

Dvs. kjøper må gjøre noe aktivt for å stoppe handelen. Er'n fornøyd trenger'n ikke gjøre
noe som helst.

POSTNORD:

Jeg sa at jeg har brukt PostNord tidligere. De 4-5 første sendingene gikk greit, men så ble det problemer.
Noe av den værste kunderservicen jeg har opplevd. Forklarte hele historien. Den var lang.

1) Jeg lurte litt på hvor pakke skal leveres. Finn som svar at det var på PostNords innlevringsteder og der
pakken også ble skannet.

2) Hva skjer hvis kjøper ikke henter pakken på utlevringstedet. Finn som svar at kjøper hadde frist på
7 dager til å hente pakken. Hvis det ikke ble gjort, så ble pakken sendt i retur til selger og pengene
for salget overført til selger. Det var godt å høre.

3) Slipper jeg å krangle med PostNord når de ikke har oversikt over sendingene og roter bort pakkene?
Svare er nei, da kontakter du Finn ved "Fiks og ferdig", som tar saken for deg.

4) Hvor lenge må jeg vente? PostNord har 3 uker på seg til å redgjøre for pakken.

Jeg nevte også at jeg ikke likte å få "Fiks ferdig" forspørsler når jeg hadde valgt det bort.
Det skulle hun ta vidre.

Telefonnummer som kunne vises for innloggede brukere er fjernet av sikkerhetsmessige grunner
fikk jeg vite. Jeg se det var litt dumt for det gjør det vanskligere å gjøre en rask handel.

Det var alt.
Svar

Gå tilbake til «Skytebanen»