Bilde og hendelsen som har fått meg hektet på naturbilder

Generell diskusjon
Post Reply
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Bilde og hendelsen som har fått meg hektet på naturbilder

Post by Torashe »

003.JPG
003.JPG (248.79 KiB) Viewed 1140 times
Ute surret en dag og ørn over huset som vanlig. Hentet kamra og dette var dritt bilde det ble utav det. Så derfor spurte jeg om noen fotogenier kunne komme med tips om linse. Så har nå vært kjøpt meg en telelinse så nå må det bli bedre bilder en det her. Satan var sur den dagen, var to ørner som bare stod stille rett over meg og så ut som de bare studerte meg. Gikk litt nedover veien og de gle elegant etter. For så sirkle rundt oppover, brettet vingene og stupte nedover mot meg. Hvor de igjen stoppet opp få meter over meg. Sikkert års unger som var ute. Kråkene var jo og tilstede, men de holdt igrunn god avstand til og være kråker.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Bilde og hendelsen som har fått meg hektet på naturbilde

Post by Arve »

Jeg skjønner det er artig å fotografere når du har slike fugler i nabolaget. Da har jeg to tips. Sett kameraet på lukkerforvalg, eller S på instillingsknotten, og velg kortest mulig lukkertid. Og kjøp deg et enbens-stativ. Lett å flytte på og gir deg den ekstra stabiliteten du trenger når du er ute etter frittflyvende ørn.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
hmsilset
Posts: 28
Joined: 09 Aug 2013 07:49

Re: Bilde og hendelsen som har fått meg hektet på naturbilde

Post by hmsilset »

Er artig å ta bilder av sånne fugler og andre dyr!Bare å leke seg ute, så blir det fort gode bilder :) Å leke seg i manuell er det en lærer fortest av.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Bilde og hendelsen som har fått meg hektet på naturbilde

Post by Torashe »

Tar med meg tipsene og all hjelp med takk. Altid likt gå i skog og hei,jakte og ta bilder. Men det og ta bilder med skikkelig kamera øker bare opplevelsen og spenningen. Anbefales og bør prøves.
Post Reply

Return to “Skytebanen”