Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Generell diskusjon
Post Reply
as2o3
Posts: 385
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by as2o3 »

Tid for å klage på disse drive-by-posters eller Ghost Posters, eller hva du nå vil kalle dem. Er det ikke normal høflighet å i det minste stikke hodet inn i forum igjen og si takk om noen har tatt seg bryet med å identifisere det stygge amatørmaleriet tante Olga hadde i garasjen eller det grufulle, tyske 70-talls-serviset fra mor som desverre mangler 8 deler? Døde de av korona over natten? Ble de sinte over at "gullet" viste seg å være gråstein eller verre? Tillater Samlerforum kun en post per nytt medlem? :lol:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by tho »

En del bruker samlerforum som salgskanal, ikke bare her, men sikkert flere steder.
Noen blir også sure om de ikke får det som de vil.
bubobubo
Posts: 16
Joined: 20 Sep 2016 00:55

Re: Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by bubobubo »

Døde de av korona over natten? Ble de sinte over at "gullet" viste seg å være gråstein eller verre? Tillater Samlerforum kun en post per nytt medlem? :lol:

Tipper de blir overrasket over hvor nedlatende og ufordragelig enkelte av dere svarer på seriøse spørsmål fra folk som virkelig ønsker å vite hva de har.
Hvis dere ikke har noe å komme med av interesse,la heller være å svare.
Kanskje det kommer noen etterhvert som faktisk vet hva de snakker om.
User avatar
krag
Posts: 90
Joined: 30 Mar 2014 19:33
Location: Vestby

Re: Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by krag »

Samlet sett, så har jeg fått veldig mye hjelp her på forumet på spørsmål jeg har stilt. Mye kompetanse å oppdrive for den som ønsker og søker det.
Sicilia, England
Jon
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by AMO Berg »

Jeg tenker at vi bare må være glade for at folk finner frem til denne siden. For all del - jeg har forståelse for trådstarters tanker om dette - men på tross av mangelfull søkemotoroptimalisering, er det forbausende mange som finner veien hit med arvegodset. Jeg tror også at de fleste som får svar på sine spørsmål her på forumet er veldig takknemlige, selv om enkelte av dem ikke har nok utviklede sosiale antenner til å uttrykke dette.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Nye medlemmer som poster spørsmål en gang og fordufter

Post by tho »

AMO Berg wrote: 12 Sep 2021 00:38 Jeg tenker at vi bare må være glade for at folk finner frem til denne siden. For all del - jeg har forståelse for trådstarters tanker om dette - men på tross av mangelfull søkemotoroptimalisering, er det forbausende mange som finner veien hit med arvegodset. Jeg tror også at de fleste som får svar på sine spørsmål her på forumet er veldig takknemlige, selv om enkelte av dem ikke har nok utviklede sosiale antenner til å uttrykke dette.
Ingen vet egentlig hvor tingene som vises i forumet egentlig stammer fra, om det er arvegods, kjøpt på loppemarked etc., bortsett fra den som starter tråden. Innimellom får vi sikkert oppdikede historier, men de fleste er nok ærlige, og det er bra.
Post Reply

Return to “Skytebanen”