Noen som selger i Sverige/Danmark

Generell diskusjon
Post Reply
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Noen som selger i Sverige/Danmark

Post by vivavegas »

Er det noen flere her som selger i Sverige og/eller Danmark.

Selger endel på QXL-Danmark.

Fikk akkurat en norsk kjøper som fikk tilslaget på QXL-Danmark. Tilslagsprisen var 590DKK.
Jeg regnet om til norske kroner og justerte ned portoen.

Han mener imidlertid at han skal betale i norske kroner, dvs. 590NOK. Har forsøkt å forklare han at det ikke har noe å si at jeg er selger fra Norge som selger på QXL-Danmark. Jeg vil jo tape 20% på at jeg selger til Norge istedenfor en kjøper fra Danmark, samt at han vil få varene 20% billigere enn danske kjøpere hvis han kan betale i norske kroner.

Mulig vi bare har misforstått hverandre og at han egentlig er enig.
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Noen som selger i Sverige/Danmark

Post by holofire »

Veldig enkelt :lol: Se i regelementet så stårdet tydelig at bud gjelder i dkk i danmark og nok i norge

Stå på ditt det har du rett i :!:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Noen som selger i Sverige/Danmark

Post by vivavegas »

Er ikke sikker på om det er det han misforstår, eller om han bare blir forvirret av utreningene.
Kan jo også hende at han trur den danske og norske kronen er like mye verdt. Det er jo ikke så veldig lenge siden det ikke var så mye forskjell.

Ellers så er det jo ett godt tips å selge mest mulig i EUR, USD, SEK, DKK nå for dagen.
niten27
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2008 18:03
Location: Litt sør for trondheim
Contact:

Re: Noen som selger i Sverige/Danmark

Post by niten27 »

vivavegas wrote:Er ikke sikker på om det er det han misforstår, eller om han bare blir forvirret av utreningene.
Kan jo også hende at han trur den danske og norske kronen er like mye verdt. Det er jo ikke så veldig lenge siden det ikke var så mye forskjell.

Ellers så er det jo ett godt tips å selge mest mulig i EUR, USD, SEK, DKK nå for dagen.

Jeg har aldri hatt noen problemer med dette, selger du i danmark, skal du ha danske kroner, eller tilsvarende i andre valutaer, bruker valutakalkulator(google) den kan du også henvise til så han kan sjekke selv.
http://www.123hjemmeside.no/niten27" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Skytebanen”