God Jul tråden :)

Generell diskusjon
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

God Jul tråden :)

Post by Kekkonen »

Da nærmer tiden seg med stormskritt for de fleste av oss med 26 timer igjen til julen ringer inn...
Nå er det besøk hit og dit med bytting av gaver, kaffe og gløgg med venner og familie, unger og mas før det bærer til de dype skoger og julefeiring med nær familie i morgen ;)

Blir nok snaut med tid til forum å internett det siste døgnet, så ønsker med dette alle på forumet en riktig god jul og oppfordrer alle dere andre også til det samme i denna tråden :)

God Jul og håper dere alle er så heldige å få ting dere ønsker dere med under treet i år :D

Eddie aka Kekkonen
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: God Jul tråden :)

Post by jba »

Hyvää Joulo Kekkonen, :D

God jul til alle dere andre også. :D

Selv har jeg i flere år ønsket meg 1 kr 1878 i prakt under juletreet. Desverre tviler jeg også i år på at den kommer til å ligge der. Kanskje jeg har vært for slem?
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: God Jul tråden :)

Post by leif009 »

I år blir det julaften i Nord Atlanteren..
Ønsker alle her på forume en God Jul Og et Godt Nytt År
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: God Jul tråden :)

Post by Stig Westerhus »

God jul til alle kjente og ukjente på Samlerforum.

Huset og treet er pyntet, alle gaver er i boks, og alle gaver er kjørt rundt.
Nå har svigerfar begynt med rømmegrøten. Etter gammel vestlandsk oppskrift.

Siste kjøpte mynt kom i posten i går, støpt forfalskning av 1 kr 1927, kjøpt av Roschberg.
Siste kjøpte literatur kom i dag, kjøpt av Rygge3/Ola på QXL

Så nå kan jula begynne! (Er vel for sent å avlyse den nå?)
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: God Jul tråden :)

Post by losset »

God Jul & Godt nyttår i fra meg også!

Selv ønsker jeg meg JBA sin 20 kr 1883, har godfølelsen på denne på julaften? :roll:

Har vært et flott år, med mye spennende nytt og håper 2012 blir like flott år.
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: God Jul tråden :)

Post by jba »

losset wrote:God Jul & Godt nyttår i fra meg også!

Selv ønsker jeg meg JBA sin 20 kr 1883, har godfølelsen på denne på julaften? :roll:

Har vært et flott år, med mye spennende nytt og håper 2012 blir like flott år.
Jeg får vel da ringe pepco og be ham om å være julenisse (eller juksenisse) for familien Losset :lol: .
User avatar
Heb
Posts: 590
Joined: 10 May 2009 06:59

Re: God Jul tråden :)

Post by Heb »

God Jul til alle kjente!

Blir nok ingen nye mynter på meg til jul, men jeg er likevel godt fornøyd med de jeg har fått tak i gjennom året forøvrig! Er ellers meget godt fornøyd med dagens "i siste liten" julepresanghandling, og da spesielt med presangen til kona. Tror hun kommer til å like den.
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: God Jul tråden :)

Post by losset »

:lol:
jba wrote:
losset wrote:God Jul & Godt nyttår i fra meg også!

Selv ønsker jeg meg JBA sin 20 kr 1883, har godfølelsen på denne på julaften? :roll:

Har vært et flott år, med mye spennende nytt og håper 2012 blir like flott år.
Jeg får vel da ringe pepco og be ham om å være julenisse (eller juksenisse) for familien Losset :lol: .
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: God Jul tråden :)

Post by svessien »

God jul til alle fra Stavanger!

Legger ved en moderne siddisfavoritt:
http://www.youtube.com/watch?v=5I2NjnPR ... sIVezqZThD
[youtube]5I2NjnPRDT0&context=C349b279ADOEgsToPDskLhtMcV6II2OFsIVezqZThD[/youtube]


Mongoland-nissen er på vei til å besøke meg i skrivende stund. Mon tro hva han har med seg....
Last edited by svessien on 23 Dec 2011 18:49, edited 1 time in total.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
grenl.har
Posts: 589
Joined: 11 May 2010 20:29

Re: God Jul tråden :)

Post by grenl.har »

Onsdag gikk jeg mine 14 første km. på ski iår med sønn og svigerdatter med lav sol og blå swix. (-5gr. Svanstul 50cm). Nå har vår datter og enda en sønn med svigerdatter kommet til oss sammen med sin 5 mnd gamle datter. Dvs. jeg er en stolt bestefar. Mens bestemor var på jobb, var resten av gjengen på skøytebanen idag (Skien isstadion) Det ble suksess, da det ikke ble skader.

Her blir det fullt hus i jula :!:

Mine numismatiske ønsker neste år, (det blir nok helst sokker under juletreet...) heller mot middelalder og antikken. Men helst mynter fra Greske bystater og provinser (samleområdet utvider seg stadig)

Mine ønsker her på forumet er fortsatt heftige diskusjoner som går på sak og ikke på person.

God Jul og godt nyttår til alle Forummedlemmer :!: :!:
User avatar
ajenny
Posts: 79
Joined: 06 Dec 2008 09:18

Re: God Jul tråden :)

Post by ajenny »

God jul og godt nyttår til alle på forumet !
Det ble en liten julegave i år også :D
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: God Jul tråden :)

Post by 2rhaug »

En liten julehilsen fra en av mine favorittkonger; Carl Johan. Jeg samlet alle portrettene og satser på at det blir flere i året som kommer, men da av en annen konge.
Bildet indikerer rundansen på forumet som vanligvis ender i fred og ro i heimen.
God jul til alle på forumet!!
2rhaug
Attachments
001.jpg
001.jpg (294.93 KiB) Viewed 1527 times
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: God Jul tråden :)

Post by Askeladd »

Sender et ønske om en god og fredelig julehøytid
og et godt og spennende nytt år til dere alle. :D
User avatar
Emu
Posts: 38
Joined: 16 Jan 2011 19:43

Re: God Jul tråden :)

Post by Emu »

God jul.JPG
God jul.JPG (153.27 KiB) Viewed 1431 times
Hilsen Emu
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: God Jul tråden :)

Post by Olav K »

Så vil jeg også ønske en god og fredfyllt jul til alle, meddebattanter og motdebattanter, til de som liker at jeg foreteller mynthistorier og til de som synes jeg tar for mye plass.
Og så, et godt nytt år - hvor flotte mytter måtte risle ned over alle, helt avhengig av lyst, interesse og egen økonomi, for ikke å si preferanse. Takk for at vi ikke alle samler det samme!
Og - jeg har ett ønskefor 2012: At vi kan diskutere, være uenige i sak - uten at det blir nødvendig med personangrep. Hvis jeg mener at person X' konklusjon ikke er overbevisende, betyr det ikke at X er et dårlig menneske, eller en løgner, eller det som verre er. Og - hvis X underbygger sin påstand bedre, kan jeg skifte standpunkt - det betyr ikke at jeg motsier meg selv. Og - det kan hende at det ikke er noe fasitsvar. Det er faktisk ganske ofte. Da kan X mene at A er mest sannsynlig, Y kan mene at det er B - men ingen vet.
Hvis vi bare har disse enkle - og akademisk ganske grunnleggende - diskusjonsleveregler i mente, kan dette fortsatt bli et ålreit forum for sindig meningsutveksling, som tillater det politiske og numismatiske "ukorrekte" meninger i prosessen - så kan vi kanskje alle - meg selv inkludert, bli klokere.
Og - vi blir ikke dummere av det. Mangfold er bra - også av meninger.

Igjen derfor: God Jul - Godt og innholdsrikt Nytt År!

Olav K
uprofesjonelt mangfoldsmenneske med mange feil (ummmf)
Post Reply

Return to “Skytebanen”