Arvet denne myntsamlingen, vurdering?

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
likse
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2017 18:48

Arvet denne myntsamlingen, vurdering?

Post by likse »

Fikk noen bøker og ble veldig interessert i hva dette er og evt verdi?
Prøvde å finne ut på egenhånd men, ble noen få hundrelapper så spør her siden jeg har hørt at det var noen flinke her.

bilder:
http://imgur.com/a/4iQz3
Attachments
19553357_10154650959388244_378778598_n.jpg
19553357_10154650959388244_378778598_n.jpg (89.66 KiB) Viewed 1717 times
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Arvet denne myntsamlingen, vurdering?

Post by Arve »

https://www.numisma.no/shop/view.php?id ... y=34&stq=0
Kjøp deg denne og sjekk selv. Bare husk på at prisene i katalogen er det du må betale hos en mynthandler og ikke det du får hvis du selger. Når det gjelder moderne skillemynt i lav kvalitet er det ikke store verdier å snakke om, men det kan jo være et startgrunnlag for en myntsamling. Myntene dine ser ut til å ligge rundt kvalitet 1 eller litt bedre. Men vi må ha mye bedre bilder for å si noe sikkert om kvalitet.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
likse
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2017 18:48

Re: Arvet denne myntsamlingen, vurdering?

Post by likse »

Arve wrote: 26 Jun 2017 20:32 https://www.numisma.no/shop/view.php?id ... y=34&stq=0
Kjøp deg denne og sjekk selv. Bare husk på at prisene i katalogen er det du må betale hos en mynthandler og ikke det du får hvis du selger. Når det gjelder moderne skillemynt i lav kvalitet er det ikke store verdier å snakke om, men det kan jo være et startgrunnlag for en myntsamling. Myntene dine ser ut til å ligge rundt kvalitet 1 eller litt bedre. Men vi må ha mye bedre bilder for å si noe sikkert om kvalitet.
Takk for svar, har sjekket litt selv men håper virkelig jeg slipper å bruke penger på å finne ut. Får evt ta en sjekk hos mynthandler men, spør her så jeg ikke blir lurt eller om noen ser en mynt her som har "stor" verdi? Jeg tar evt nøyere bilde med tanke på kvalitet osv men, sånn ca hvilken verdi dette har kan jeg fint godta et stor avstand fra det egentlig kan være- bare lurer på om dette er verd noen hundrelapper eller tusenlapper..

Takk igjen.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Arvet denne myntsamlingen, vurdering?

Post by Olav K »

Hvis du ikke gidder å spandere 150 kroner på en katalog får du heller risikere å blir lurt. det du har vist bøærer ikke bud om de store verdier. Med noen få unntak er slitne mynter etter første verdenskrig ikke så meget verd, og de fleste mynthandlere vil takke høflig nei til å ta dem inn - selv til en brøkdel av katalogpris. det er ikke utenkelig at de gamle årgangsalbumene ( som ingen lager lengre så vidt jeg vet . kan ha større verdi.) Det er tre seriøse mynthandler i Oslo - ta kontakt med alle, eller i minst to - for å få en vurdering.
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”