1 krone fra 1937 hjelp til gradering

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
Christopher
Posts: 3
Joined: 22 Oct 2019 13:23

1 krone fra 1937 hjelp til gradering

Post by Christopher »

Hallo godtfolk! jeg har en krone fra 1937 som jeg trenger hjelp med til gradering.. ikke for å selge ettersom jeg elsker skattejakt og vil bygge samling ut av det jeg har funnet som minne :D

Image Image

beklager kvaliteten på bildet, fikk ikke til å fokusere riktig med tlf. begge bilder av samme mynt.

er helt ny, begynte med dette for ett par dager siden og har ikke klart å ta hodet mitt vekk fra torturen av å sitte å stirre på hundrevis av "gamle" mynter, og nå vil jeg lære meg å se hvilke trekk jeg skal se etter.. tar jeg riktig at dette er en +1/1? jeg tenker dette fordi den er skitten rundt 1937 og kanten på den siden, og den har ikke helt glansen, litt skrammer her og der..
jeg har sett på en del 1 kroninger av samme type og dette er den beste, har en annen med mer glans fra 46, men stripplene langs kanten er litt slitt på den ene siden og føler løvene i skjoldene er ikke like tydelige som denne selv om de er mye mer tydligere enn de aller fleste.. dog juvelene tror jeg er en liten bit mer markante, dette er jeg usikker på. kan noen fortelle meg kv og hvorfor slik jeg vet ca. hvordan å gradere en 1 kroning?
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”