Liberty Head $20 1878

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
Alf H
Posts: 2
Joined: 26 Dec 2020 10:43

Liberty Head $20 1878

Post by Alf H »

Hei,
Jeg har en 1878 $20 Liberty Head som jeg lurer på graderingen på. Jeg ser at fine mynter stiger veldig i verdi på denne årgangen, men at 60 (NGC) og lavere blir mer i retning av gullvekt.
Noen som har muligheten til å mene noe om dette? Det hadde jeg satt pris på!

Hva er forresten beste plan for å avhende denne typen mynter? Jeg er ingen myntsamler, og har fått en gave. Gullprisen er såpass grei nå at jeg heller omsetter dette i gangbar valuta (om ingen har andre og bedre tips!).

Jeg antar at hovedforskjellen blir hvorvidt dette er samlerverdi (mynthandler) med en premium utover gullverdi eller kun gullverdi (gullsmed, K.A. Rasmussen?)?
1878-1.jpg
1878-1.jpg (1.15 MiB) Viewed 580 times
1878-2.jpg
1878-2.jpg (1.02 MiB) Viewed 580 times
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Liberty Head $20 1878

Post by jornkris »

Jeg tror ngc ville gradert denne rundt AU-55, +-litt.
Er nok litt for mange små hakk og kontaktmerker på og rundt portrettet til å havne over 60.
Er lett å selge selv på Finn, QXL, auction.no eller gruppen «metallbørsen» på Facebook.
Alf H
Posts: 2
Joined: 26 Dec 2020 10:43

Re: Liberty Head $20 1878

Post by Alf H »

Ok, takk skal du ha for innspill! :)

@jornkris, du tipser om Finn m.m., men er ikke faren for å bli ranet eller svindlet ganske tilstedeværende? Merker jeg er litt bekymret for personlige overleveringer med penger som kommer eller ikke kommer på konto, tilbaketrekkes eller gudende vet hva. Har sett mye rart på et klokkeforum. Det er kanskje noen triks for hvordan overføringen kan gjøres på en bra måte?

Hva er fornuftig sum å legge ut for? Ser noen til 18.000 i Norge (eks. Mynthuset), men på Ebay ligger det stort sett ute for 19-21.000 for usertifisert og sirkulert.
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”