Frimerke og mynt samling etter min far

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
S-L
Posts: 2
Joined: 28 Jan 2022 16:17

Frimerke og mynt samling etter min far

Post by S-L »

Hei! Jeg er nylig meldt meg inn her for å forhåpentligvis finne ut mer om min fars frimerke og myntsamling og få litt hjelp videre med hva jeg kan gjøre med det.
Min far var over middels glad i å samle og han var veldig interessert i historie. Dessverre gikk han brått bort i 2020 og først nå har jeg fått ro og tid til og ta tak i dette. Det er en ganske omstendig samling og jeg har veldig lite forståelse på hva verdien kan være av det han har.
Jeg har lest litt i noen spørsmål og svar her som gav meg litt mer oppklaring på noen omeråder, blant annet skjønte jeg at samler huset , eller «svindler huset» som noen så artig kalte det ikke var så veldig mye verdt å ha noe fra. :roll:
Min far hadde mye mynter derifra og da forstod jeg det som at deg kunne være best å forsøke å få de til å kjøpe tilbake mest mulig?
Jeg tenker og legge ut noen bilder her etterhvert, men ville først høre om noen har tid til og se på dette først isåfall.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Frimerke og mynt samling etter min far

Post by Espen »

Hei og velkommen til forumet.
Problemet med samlerhuset er først og fremst forretningsmodellen deres og ikke nødvendigvis produktene selv om at de har gitt ut ekstremt mye overpriset ræl spesielt de siste årene av type gullbelagt søppel etc, men fortvil ikke for det betyr ikke at det du sitter på er verdiløst. Poster du bilder så er det garantert hjelp å få.
S-L
Posts: 2
Joined: 28 Jan 2022 16:17

Re: Frimerke og mynt samling etter min far

Post by S-L »

Hei og takk for svar! Da skal jeg legge ut litt av det jeg har :)
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”