20 kroner

Vis oss myntsamlingen din i showroomet - Forumet for bilder av mynt og seddel
Post Reply
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

20 kroner

Post by ZZzzz »

Klarer vi å få samlet bilder av alle 20 kronene i gull?
Attachments
20kr1902norwayms66_lite.jpg
20kr1902norwayms66_lite.jpg (434.1 KiB) Viewed 1431 times
20kr1886norway_lite.jpg
20kr1886norway_lite.jpg (402.26 KiB) Viewed 1431 times
20kr1879norway_lite.jpg
20kr1879norway_lite.jpg (487.67 KiB) Viewed 1428 times
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: 20 kroner

Post by brafin »

Har selv noen flotte gullmynter, også noen vansklige år, men har ikke kunnskap nok til å ta bra bilder av disse. Etterlyser noen i Østlandsområdet som evnt. kan være behjelplige. Er også i besittelse av andre mynter som fortjener et bilde eller to.

Kjører gjerne noen mil for assistanse til dette. Noen som kan være behjelpelige ?

Re: Tidligere diskusjoner om 5 ø 1907 og jernmynter i forskjellige kvaliteter bla.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: 20 kroner

Post by brafin »

re ZZzzz :
Disse var flotte. Er veldig nær å sette 0 på begge disse. Dette med utgangspunkt i at de fleste gullmynter med noen " bagmarks " alle havner i samme "sekk" under betegnelsen 0/01.

PS ;Bare med et lite forbehold om synligheten av bildekvaliteten her, og min mening er at 10 kronene ofte er å forefinne i dårligere kv enn 20 kronene, selv om dette ikke slår ut på prisen i det hele tatt.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: 20 kroner

Post by ZZzzz »

Ang fotografering av mynter, så holdt jeg på å gi opp dette for et par uker siden. Jeg klarte ikke å ta gode nok bilder. Men rett før jul, så klarte jeg å ta tålig bra bilder. Kvaliteten på bildene av de to øverste bildene er jeg ikke helt fornøyd med. Det øverste skulle jeg hatt mer lukkertid på, for å få frem mer av detaljer og mer gullfarge. På det neste stod kameraet litt skjeivt, og detaljer ble uklare, samt at jeg skulle ha forlenget lukkertiden. Men nå som jeg sendte min gode "foto/ikea" lampe i gulvet i går slik at den gikk i 56 knas, så må jeg nok vente en stund før jeg får tatt nye bilder!

Mitt råd er at man bør prøve å ta bilder selv. Å ta et bilde av en mynt kan ta lang tid. Alt fra 2 til 30 bilder må til. Man må fikse på forskjellige lysvinkler, lysstyrker, lukketider etc. Deretter kommer redigeringen på toppen av det hele. Altså går det med en god del tid til hvert bilde. Men om det blir bra, så er det verdt det!! Så om man får andre til å gjøre jobben, så kan det bli en dyr fornøyelse?
Post Reply

Return to “SHOWROOM”