Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by mynt01 »

User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by mynt01 »

De greier til og med å opplyse hva man byr inklusive salær. Det er rart ingen "norske" auksjoner gjør dette.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by madsemann »

Jeg skjønte ikke helt denne. Er myntene til salgs, eller???
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by mynt01 »

Eier kan åpne for bud på sine objekter. De er ikke nødt til å selge.

"Congratulations on your recent purchase. We have added your purchases to our free MyCollection software. With it, you can manage all aspects of your collection, with features such as the current market value for your coins, easy item entry (bar code, wizard bulk loader, and manual entry), prices realized auction history, data exporting and custom categorization of your collections.

Make Offer to Owner: But the most exciting thing about the new MyCollection software is the ability to receive offers on items you purchased from Heritage at auction, including the ability to set your own "Buy Now" price.

How does it work?
Heritage members now have the opportunity to make an anonymous offer to the buyer of items previously purchased at auction from Heritage, directly through our Auction Results Archives. Heritage manages the transaction, maintaining privacy for both parties. Acceptance of an offer represents agreement with the terms and conditions of sale, including Heritage's commission (from which Heritage absorbs all credit card/PayPal costs). This service is free to the buyer (no buyer's premium), includes a 7 day return policy, protects the identity of both parties, and allows offers and counter-offers. If you receive an offer, you will have 72 hours to decline, counter-offer or accept the offer. You are under no obligation until you accept an offer or a buyer accepts your counter offer. You will receive payment for items sold within 30 days of Heritage's receipt of your item."

Important: You can disable Make Offer to Owner on items individually by checking the box to the left of individual items in the search results and performing the "Not Taking Offers" or "Not Mine" action in the pull-down above and below the search results. Or by clicking the link at the top right corner of the page, you can opt-out of all offers completely.

You can disable offers on items individually by checking the box to the left of individual items in the search results and performing the "Not Taking Offers" or "Not Mine" action in the pull-down above and below the search results, or by clicking the link at the top right corner of the page to opt-out of offers completely.
Sincerely,
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by madsemann »

Takk for forklaring. Dette var jo en spennende nyvinning :-)
User avatar
André. L
Posts: 79
Joined: 23 Nov 2008 12:45

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by André. L »

Hvilke erfaringer har folk med forsendelser derfra? Jeg vant nylig en mynt i en ngc holder, og valgte å få sendt denne med USP int. expedited. Tenkte dette var ikke altfor dyrt og en sikker måte å få sendt på, men regningen kom på litt over 700,-. Er dette vanlig gebyr derfra, eller var jeg litt uviten i valg av sending?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by mynt01 »

Er det moms og fortollingsgebyr på regningen?
Ole Christian
Posts: 219
Joined: 31 May 2010 09:17

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by Ole Christian »

André. L wrote:Hvilke erfaringer har folk med forsendelser derfra? Jeg vant nylig en mynt i en ngc holder, og valgte å få sendt denne med USP int. expedited. Tenkte dette var ikke altfor dyrt og en sikker måte å få sendt på, men regningen kom på litt over 700,-. Er dette vanlig gebyr derfra, eller var jeg litt uviten i valg av sending?
Jeg betalte kr. 200 med fedex
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by Arve »

Det er litt for få opplysninger til å kunne gi deg et godt svar. Det er f.eks. ingen som heter USP, men det finnes både USPS som er det amerikanske postverket og UPS som er privat speditør. Hvem kom regningen på 700 fra? Heritage eller speditør? Hvis Heritage har tatt så mye for frakt så er det evt. blodpris, men ikke feil. Hvis speditør har sendt deg regning i ettertid, eller posten har lagt på moms og fortollingsgebyr så er det feil og du skulle ikke ha betalt dette.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by Olav K »

Jeg har aldri kjøpt fra Heritage, så jeg har ingen erfaring derfra å dele - men jeg har merket meg at du ikke er den første som har opplevd overraskelser i forsendelsen. Jeg kjøper fra noen amerikanske handlere og de bruker USPS - på godt norsk Posten. Porto og forsikring varierer med vekt og verdi, men totalsummen varierer mellom $ 19.50 og $ 35 dvs. mellom 110 og 200 kroner. De merker også forsendelen slik at posten forstår det er momsefritt (unntatt når det er ferievikarer - men selv da lar det seg løse med telefon mens du står i skranken).
Jeg mister spedisjonsselskapene for å velge bort "Småbrev" ved å sette minstepriser på ca. 500 kr. per forsendelse. Det er en pris næringslivet gladelig betaler for å få et dokument levert på døren innen 24 timer, men det siler bort putlete netthandel som krever like meget arbeid for et lite brev som en stor eske.
Gjelder det en 20 kilos pakke med et visst volum, kan DHL,UPC og andre levere til konkurransedyktige priser - noen utenlandske spedisjonsfirma som ikke har egen organisasjon i Norge samarbeider med postens Bring. Mynter er heldigvis i en slik størrelsesorden at rekommandert brev holder.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by bengt »

Jeg pleier å forvente rundt 100 dollar for å få sendt en mynt fra Heritage - hvilket betyr at jeg kun byr på mynter til et par tusen dollar...

Forøvrig har jeg tidligere hatt problemer med UPS, de ender med å sette moms på varene selv om det er mynter. På høstens Heritage kjøp har det nå toppet seg til at saken er til inkasso. Hver gang jeg ringer inn og klager sier de at "nå er alt i orden", men det kommer faen meg et brev til med purring etc. Hver gang ber jeg om å få skriftlig svar på at saken er trukket, og det skjer ingenting... Jeg kommer heretter til å velge Fedex når jeg handler hos Heritage!
User avatar
André. L
Posts: 79
Joined: 23 Nov 2008 12:45

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by André. L »

Beklager skriveleif, mente UPS international expedited. Nei ingen moms og fortollingsgebyr som jeg vet om, jeg har ikke fått "invoicen" enda, kun en sum på $130 på mine sider som skulle betales. Sånt sett er det Heritage som sendte regningen, ikke UPS. Selve mynten fikk jeg til $350 så portoen ble litt uproporsjonal, og pakken kan da ikke være noe stor og tung heller:p Ser nå at de ennå ikke har motttat pengene for porto, selv om dette ble gjort omkring en uke siden. Burde strengt tatt rådført meg litt før jeg valgte sendingsfirma, men jeg tenkte nå at det uansett ikke kunne bli noe særlig mer enn maks $60 likevel. Gav ikke noe særlig medsmak dette her, men mynten så da fin ut (ennå ikke fått den, forventes å ankomme i morgen).
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by Arve »

Da er alt mye klarere. Hvis du skulle få regning fra UPS i Norge på moms og fortollingsavgift så skal du IKKE betale, men henvende deg til UPS i Norge og fortelle dem at mynter er momsfritt i Norge. De skal da frafalle kravet, men som Bengt sier så er det ikke bestandig like lett. Jeg ville tatt direkte kontakt med UPS samme dagen jeg fikk leveransen for å forsikre meg om at de ikke fortoller den. Jeg bruker UPS mye, bl. a. på forsendelser fra Amazon både i UK og i USA og har aldri hatt problemer med dem. Servicen har alltid vært topp.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by jba »

Jeg har siden nyttår fått 2 ulike sendinger fra hhv. Dallas og New York sendt med UPS. Den føste tok 3 dager fra den ble levert inn i Dallas til den ble levert på døren hjemme hos meg. Den andre sendingen tok 4 dager. Samtidig har jeg en forsendelse som er sendt fra California med Fedex. Den brukte 3 dager før den ankom Gardermoen og Fedex terminalen på Skedsmokorset. Der har den ligget siden 23/1. Etter purring i begynnelsen av forrige uke ble jeg bedt om å oversende kvittering på hva jeg hadde kjøpt og hvor mye jeg hadde betalt. Dette ble sendt til Fedex mandag 28.1. Ingenting skjedde. Ved 3 senere anledninger har jeg ringt dem og purret og igjen sendt over kvittering og dokumentasjon. Fremdeles er det ikke skjedd noe som helst. Fedex må nok være noe av det mest håpløse transportselskap jeg har vært borte i, og jeg har vært bort i en del. Blant annet mottar jeg i forbindelse med mitt yrke årlig flere titals sendinger fra utlandet og det til en verdi av flefoldige millioner.

Derfor vil jeg fremdeles holde meg til UPS og unngå Fedex så langt jeg kan. Fedex kan for meg brenne en viss plass, og fortrinnsvis langsomt og lenge :twisted:
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Nå kan man by på tidligere solgte objekter hos Heritage

Post by bengt »

Med din og min erfaring betyr det at fra Heritage må man velge mellom pest eller kolera :-)
Post Reply

Return to “Auksjoner”