RIP QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Nå elsker jo etthvert auksjonshus og bruke ordet dødsbo i sine annonser, slik at QXL kanskje har fått noen tilbakemeldinger på at de burde ha en slik kategori og innfører det klarer jeg ikke helt og hisse meg opp over.

Dvs. den er sannsynligvis unødvendig sånn sett, men kanskje ett mer symbolsk uttrykk på at QXL famler i blinde rundt ifht. det meste.

Uavhengig av ny plattform eller ei, så er det synd man ikke har mer kommunikasjon fra samlermiljøet og inn til QXL. Trur faktisk det ville kunne bidratt veldig positivt.

Inviter en frimerkegjeng på pizza, postkorgjenten på pizza og ha en slags høring og få inn innspill og lag bedre kategorier.
I tillegg savner jeg veldig "blokker"-funksjon som tidligere omtalt. Dvs. at jeg rett og slett kan blokkere ute alle annonser fra visse selgere.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Sjekket litt mer på gibud. Den har mange gode funksjoner, men umiddelbart la jeg merke til at det var veldig mange auksjoner med kun ett bud. Mener at det var flere auksjoner på QXL som hadde flere bud
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

"Egersund Porselen" er det også noe som heter på QXL.

Det er visst det de mener folk flest kaller det.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: RIP QXL

Post by Flash »

Til å mislike QXL på det sterkeste og ønske at det legges ned fortest mulig, bruker du usedvanlig mye tid der inne. :roll:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Flash wrote:Til å mislike QXL på det sterkeste og ønske at det legges ned fortest mulig, bruker du usedvanlig mye tid der inne. :roll:
Usakelig persoangrep Flash. På tide Moderator gir deg en advarsel.

I tillegg til Egersund Porselen er det Stavanger Flint Porselen og Figgjo Porselen.

Jeg vet ikke hva dette er, men det finnes bare på QXL.

Dessuten er det utstrakt bruk av ordet -effekter inne samlekategoriene.
Det henger vel igjen fra den tiden det var fullt av alt dilldallet som
fylte opp kategoriene.

Mynteffekter ser jeg ikke ...
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: RIP QXL

Post by Flash »

Det var vel mer en observasjon.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Flash wrote:Det var vel mer en observasjon.
Javel. Det burde kanskje vært kategorier for "Stilige mynter" og "Retro mynter"
på QXL også (skal de følge malen)?

Eller hva?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Jeg også holdt på å skrive at det virker som du leter med lys og lupe etter ting og henge ut på QXL, så skriver man det med ett smil og ellers høflig så burde det være godt innenfor.

Jeg er dog enig at det er en unødvendig kategori. De 2 annonsene som ligger der er vel også feilplasserte.

Ca. 2500 bud på gibud. Men jeg har fremdeles en "følelse" av at det er lite aktivitet og mye blir solgt for billig!

Det ser også tilsynelatende ut som man ikke har klart og trekke til seg noen "tunge" selgere med objekter i høy prisklasse.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

vivavegas wrote: Ca. 2500 bud på gibud. Men jeg har fremdeles en "følelse" av at det er lite aktivitet og mye blir solgt for billig!
Hverken Gibud eller QXL er det noen fart i. Ingen av delene vil bli noen suksess.
Av de 2.500 bud er vel mesteparten i frimerkekategoriene. Det er fordi
den delen av QXL ble flyttet til Gibud pga. hammerslagsgebyret. Jeg ser
utropspriser på 50 øre.

Det er stort sett bare myntkategoriene på QXL som har livets rett, for å si det
slik. De fleste andre kategoriene er det nesten ikke bud, bare folk som vil
selge, og alt mulig dritt legges ut til høye priser. De som har noe litt finere
og til lavere priser får heller ikke bud.

Det går selvfølgelig ann å prøve og håpe det beste, men personlig synes
jeg det er bortkastet tid å lage 50 auksjoner og bare få bud på 2-3
stykker.

Det har noe med at markedet i Norge har fått lide pga. at vi ikke har
noen oppegående auksjonsplass. Norge har blitt et U-Land i så måte.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

OK. Bekrefter vel det jeg sa at det er lave priser og ofte få/ett bud.

Jeg trur at gibud og QXL sannsynligvis vil ødelegge for hverandre. Av mangel på alternativer har jeg inntil det motsatte er bevisst fremdeles tro på at QXL vil fortsette. Noe svekket kanskje, men allikevel.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

vivavegas wrote:OK. Bekrefter vel det jeg sa at det er lave priser og ofte få/ett bud.

Jeg trur at gibud og QXL sannsynligvis vil ødelegge for hverandre. Av mangel på alternativer har jeg inntil det motsatte er bevisst fremdeles tro på at QXL vil fortsette. Noe svekket kanskje, men allikevel.
Her er jeg helt enig med deg.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Northridle wrote:Tror nok QXL har lært av dette feiltrinnet. Den nye plattformen vil nok bli annerledes og mer i tråd med hva brukerne ønsker. Tross alt ønsker de å tjene penger og skape en markedsplass som flest mulig vil finne brukbar. Det blir virkelig interessant å følge utviklingen framover.
Tror nok at en ny plattform på sikt vil selvfølgelig bli annerledes og mer moderne og tidligere fadese har de lært av. Helt enig i at de vil bestreve seg til å bli i tråd med brukerne ønsker. Altså en markedsplass som de fleste vil finne brukbar. Utviklingen vil gå sin gang.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

vivavegas wrote:OK. Bekrefter vel det jeg sa at det er lave priser og ofte få/ett bud.

Jeg trur at gibud og QXL sannsynligvis vil ødelegge for hverandre. Av mangel på alternativer har jeg inntil det motsatte er bevisst fremdeles tro på at QXL vil fortsette. Noe svekket kanskje, men allikevel.
Årsaken til lave bud/ lite bud ligger i det at den rotete måten oppdateringen skapte usikkerhet/ håpløshet. Helt forstålig det. Mange av de gamle kunder er kommet tilbake til QXL - selv om de sa at de hadde slettet sin konto. En forstålig reaksjon der og da. Gi bud er for små i forhold til den kapaital som står bak QXL og vil ikke komme opp på det nivå. La oss håpe på en lykkelig utgang og økt budgivning fremover. Positivitet er mye bedre enn negativitet evt. fantasi uten rot i virkeligheten.

Så har vi også muligheten til å bruke markedsplassen med auksjoner på samlerforum. Bra tiltak det.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Samler wrote: Mange av de gamle kunder er kommet tilbake til QXL - selv om de sa at de hadde slettet sin konto.
I allefall de selgerne som var aktive i tiden før fadesen. "De gamle gode budgiverne" er nok borte, muligens for alltid.
Så det er nok bare de budgivenre (mange av selgerne byr også) som ser nytten av å handle på QXL og var aktive før
fadesen. Jeg regner med at at QXl har sendt ut mail til alle medlemmene sånn at de har fått beskjed.

De selgerne som solgte billige frimerker er nok borte for godt pga. hammeslagsgebyret. Det ser ut som de har fått
sin kjøperkrets på Gibud.

Det er allerede ymtet frempå at QXL vil få en ny plattform igjen. Meningen er sikkert som forrige gang, dvs. oppmuntre til
å betale for forsideprofilering (for at auksjonen blir synlig), samt å strømlinjeforme QXL slik at den først og fremst blir et
reklamebanner for Lauritz.com. Det er jo det eierne ønsker, medlemsmassen til å bruke Lauritz, der de tjener pengene
sine. Det er en vanskelig balansegang, som er dømt til å misslykkes. Vi får se :lol:

Enn så lenge kan man jo prøve seg frem på QXL ...
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

tho wrote:
Samler wrote: Mange av de gamle kunder er kommet tilbake til QXL - selv om de sa at de hadde slettet sin konto.
I allefall de selgerne som var aktive i tiden før fadesen. "De gamle gode budgiverne" er nok borte, muligens for alltid.
Så det er nok bare de budgivenre (mange av selgerne byr også) som ser nytten av å handle på QXL og var aktive før
fadesen. Jeg regner med at at QXl har sendt ut mail til alle medlemmene sånn at de har fått beskjed.

De selgerne som solgte billige frimerker er nok borte for godt pga. hammeslagsgebyret. Det ser ut som de har fått
sin kjøperkrets på Gibud.

Det er allerede ymtet frempå at QXL vil få en ny plattform igjen. Meningen er sikkert som forrige gang, dvs. oppmuntre til
å betale for forsideprofilering (for at auksjonen blir synlig), samt å strømlinjeforme QXL slik at den først og fremst blir et
reklamebanner for Lauritz.com. Det er jo det eierne ønsker, medlemsmassen til å bruke Lauritz, der de tjener pengene
sine. Det er en vanskelig balansegang, som er dømt til å misslykkes. Vi får se :lol:

Enn så lenge kan man jo prøve seg frem på QXL ...
Trodde ikke at selgere kunne by !? ( om du da tenker på egene auksjoner ) :roll:

Stemmer ikke det at selgere som var aktive FØR fadesen er borte. De er forsatt inne med auksjoner.Du har nok rett i at det vil komme
en ny oppdatering på sikt - men tør påstå at de må ha lært ( håper inderlig det )

At eier ( Laurits ) vil ha reklamebanner må være forstålig idet det har kjøpt selskapet. Det viktigste av alt er nå at budgivere kommer
seg " opp av stolen/sete og kjøper gode objekter. Uten dette vil altarnativet bli en tragedie. Det å påstå at dette er dømt til å mislykkes
er bygget på udokumentert tankegang evt. et eget ønske om dette ( tror jeg )

Det gjelder om å ha en god balansegang.
Post Reply

Return to “Auksjoner”