RIP QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: RIP QXL

Post by Ask »

Hæ ? Hva er nå det for noe ? Much ado about nothing ?

Mvh. Ask
SamleStian
Posts: 116
Joined: 03 Jun 2015 21:15

Re: RIP QXL

Post by SamleStian »

Kan vi roe ned navnekallingen og den fiendtlige holdningen debattantene imellom?

Forumregler:

http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=1&t=513

2. Samlerforum.no skal være et hyggelig sted for alle, og medlemmene oppfordres til å være like hyggelige med hverandre som man er på foreningsmøter.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: RIP QXL

Post by vemod »

Moderatorvarsel: Unngå verbale sklitaklinger i fortsettelsen. Mvh.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Jeg er fremdeles positiv til QXL. Og det er selvsagt veldig prematurt og konkludere, bare timer etter QXL startet opp igjen.

Men foreløpig ser det ut som det er selgerne som dominerer og kjøperne ikke er veldig triggerhappy til og trykke på "Gi Bud".
Virker vel som det er tusenvis av auksjoner som nå har ligget på vent i noe måneder som nå blir masseopplastet. Man skal jo lete lenge etter og finne auksjoner som har bud!
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

vivavegas wrote:Jeg er fremdeles positiv til QXL. Og det er selvsagt veldig prematurt og konkludere, bare timer etter QXL startet opp igjen.

Men foreløpig ser det ut som det er selgerne som dominerer og kjøperne ikke er veldig triggerhappy til og trykke på "Gi Bud".
Virker vel som det er tusenvis av auksjoner som nå har ligget på vent i noe måneder som nå blir masseopplastet. Man skal jo lete lenge etter og finne auksjoner som har bud!
Jo da, det finnes budgivning, men ingen ting som frister meg. Det er kjedelige gjenstander, lite interressant.
Mulig det kan være en og annen mynt for myntsamleren, jeg vet ikke.
Det er nok det faste selgerkorpset der som vil være de flittigste brukerne av QXL :D
Alle karaktersankerne er de borte? Ble for dyrt når de skulle betale 5 kr ekstra for 1-kronerstingene?
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Bare til slutt en oversikt på hva QXL tar i avgifter pr salg:

Solgt for/prosentvis avgift til QXL:

1kr / 508 %
5 kr / 108 %
10 kr / 58 %
3o kr / 25 %
50 kr / 18 %
100 kr / 13 %
300 kr / 10 %
500 kr / 9 %

Hovedtyngden av solgte objekter ligger kanskje mellom 10 - 50 kr? :shock:

For de små kjøpene er det budvinner som betaler mest, mens selger
betaler mest for store beløp, men aldri mer enn 8 prosent.

Det kom vel ikke som noen overraskelse vel?
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

tho wrote:
Hva er denne dusten Samler presterer å skrive? :shock:

Rett nok har Lauritz eiere valgt å gjennopprette qxl.no, og det er jo bra, selv om det bare er midlertidig.

Mine beskrivelser av virkeligheten har vært rett, ikke fantasier som dusten Samler hevder.

Blir litt sjokkert av tho sine skriblerier her - men vil avstå for videre bemerkninger. :roll:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Vil presisere at jeg kun gav tilsvar på feilaktige antagelser fra en annen bruker og er enig med
moderator m/flere om at kallenavn ( ufine) var utenfor vanlig kutyme. Man kan være uenig med
med da med noe dannelse. Jeg gidder ikke å dra dette videre og ber tho begrense sine personlige
ytringer på min person. Takk ! 8)
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Samler wrote:Vil presisere at jeg kun gav tilsvar på feilaktige antagelser fra en annen bruker og er enig med
moderator m/flere om at kallenavn ( ufine) var utenfor vanlig kutyme. Man kan være uenig med
med da med noe dannelse. Jeg gidder ikke å dra dette videre og ber tho begrense sine personlige
ytringer på min person. Takk ! 8)
Skal det være noe mer før serveringen stenger? :shock:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

tho har ihvertfall i stor grad rett i at "spammere" ødelegger QXL. Foreløpig er det vanskelig og finne "ikke-spammere" som er på QXL. Nå har jeg jo også delvis forsvart de, nettopp fordi det delvis er småtteri jeg selv selger (delvis med hell selv om det er mange år siden).

Allikevel er det sånn umiddelbart vanskelig og se hva en selger med 1258 annonser og 0 bud bidrar til med på QXL.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by ramazotti »

tho er bare litt treg, Jeg og flere med meg ga hakkekyllingen på båten i 2012.
Northridle
Posts: 3
Joined: 17 Aug 2015 20:44

Re: RIP QXL

Post by Northridle »

vivavegas wrote:tho har ihvertfall i stor grad rett i at "spammere" ødelegger QXL. Foreløpig er det vanskelig og finne "ikke-spammere" som er på QXL. Nå har jeg jo også delvis forsvart de, nettopp fordi det delvis er småtteri jeg selv selger (delvis med hell selv om det er mange år siden).

Allikevel er det sånn umiddelbart vanskelig og se hva en selger med 1258 annonser og 0 bud bidrar til med på QXL.
Det er mange gjenstander ute på "kjøp nå" også. Selv om en selger har 0 bud, kan han eller hun ha hatt flere salg vi ikke vet om. ;) Nå er det kort tid siden QXL "kom tilbake", så en uke eller tre vil det nok ta før sortimentet er like spennende som tidligere. Ser likevel at mye artig blir lagt opp, men det kommer kanskje an på hvilke kategorier man er interessert i.
User avatar
G.Ravn
Posts: 253
Joined: 06 Sep 2010 16:35
Location: Askøy

Re: RIP QXL

Post by G.Ravn »

Tja...jeg er utesperret fra QXL....Plutselig kommet opp en regning på 155,-...har sendt mail men om jeg får svar er vel uvisst.
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: RIP QXL

Post by Askeladd »

Jeg er også utestengt pga krav om innbetaling av kr. 25,- som jeg ikke aner hva er. :evil: Spennende å se om jeg får svar på henvendelse.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Askeladd wrote:Jeg er også utestengt pga krav om innbetaling av kr. 25,- som jeg ikke aner hva er. :evil: Spennende å se om jeg får svar på henvendelse.
Siden disse kronebeløpene er delelig med 5, så har nok både du og G.Ravn fått krav
på ubetalte hammeslagsgebyr. Pass opp! Betal så unngår dere purregebyr og inkasso :D
Post Reply

Return to “Auksjoner”