Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Samlerborsen
Posts: 5
Joined: 17 May 2017 11:57

Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Samlerborsen »

Samler - Børsens auksjon hos auction.no blir dessverre slettet.
Bjørn Nordbakk fant ut idag tidlig (17 mai) kl 9.25 at vi ikke hadde lov til å lage auksjoner. Dette er etter vår mening, en svikt fra deres side og auksjonen burde vært avholdt.
Han ga meg frist ut dagen for å bli sølvmedlem. Jeg fortalte at jeg trodde det var gratis å legge ut objekter. (Det er det de reklamerer med.) Da sa Bjørn Nordbakk at jeg ikke hadde lov til og lage auksjoner? Jeg spurte hva det kostet. Han sa "bruk 5 min og les reglene"? Jeg vil bare minne om at han sendte meg sms, samt at jeg ikke var hjemme. Jeg var ute med familien. Det er jo 17 mai.
Så truet han med å slette auksjonen kl. 12.00. - Det han gjorde var å skrive at IKKE BY PÅ DENNE AUKSJONEN DA DEN VIL BLI SLETTET.
Det er mulig at man ikke kan lage aksjoner hos auction.no, men det fikk vi faktisk gjort. Her har auction.no Bjørn Nordbakk gjort en feil og ikke sperret for auksjoner.
Auksjonen har ligget ute i 2 uker - og Bjørn Nordbakk gir meg noen timer på 17. mai morgen.
Her burde Bjørn Nordbakk være voksen å la auksjonen gå og endre sitt system fremover. Dette er smålig av Numisma!

Auksjonen vil bli lagt ut på nytt på Samler - Børsen AS sine sider ca. 22. mai.

www.samlerborsen.no

Hans og Joacim
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Flash »

Klarer ikke se noe på nettsidene om at du/dere ikke skulle ha lov til å legge ut auksjoner gratis. Nordbakk synes sikkert dere som en profesjonell aktør burde løse sølvmedlemskap. Hvis det er slik det forholder seg burde han opplyse om det under reglene.

Det er privatpersoner som har side opp og side ned med uinteressante objekter og som lister gang på gang.
Samlerborsen
Posts: 5
Joined: 17 May 2017 11:57

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Samlerborsen »

Det er jeg helt enig. Mulig de har gjort en feil. Men når auksjonen har ligget ute i 2 uker så burde Bjørn Nordbak ha løst dette på en annen måte. Det hele virker veldig useriøst.
Han burde kanskje sagt at her har vi gjort en feil. Men fremover så må du eventuelt ha et medlemskap. Dette er smålig.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Kjetil Kvist »

Alle kan legge ut enkeltobjekter for salg på Auction.no helt gratis. Det som derimot er forbeholdt kunder som er sølv- eller gullmedlemmer, er nettopp å ha egne auksjoner separat fra de andre listene. Dette er et gode man betaler for, og som bidrar til vedlikehold og opprettholdelse av siden.

Det er trist at Samlerbørsen ikke ønsker å delta slik, for det er helt sikkert at deres bidrag ville bli verdsatt av flere samlere. Det koster ikke mye å bli sølvmedlem, og det gir store fordeler. Dessverre blir det feil for de som allerede bidrar om noen får lov til å laste opp slike auksjoner gratis. Det er beklagelig at dette skjedde.

Velkommen tilbake - om ikke annet så til gratisplassene som er åpne for alle.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Samlerborsen
Posts: 5
Joined: 17 May 2017 11:57

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Samlerborsen »

Det som er trist er at tross alt kunder har brukt tid å avgitt bud på objekter som de de ønsker seg. Som uten grunn ser at objektene blir slettet.

Jeg hadde forstått det hvis Numisma v/Bjørn Nordbakk hadde sagt, at skal du legge ut auksjoner som dette fremover så må du betale!
Hvis det er slik at man må betale for og legge ut auksjoner og dere har gjort en feil?, hvorfor splittet dere da ikke objektene. Er det kun penger det dreier seg om?. Bryr man seg ikke noe om auction.no sine kunder?

Nei igjen - dette var løst på en utrolig dårlig måte.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Kjetil Kvist »

Nå er det Samlerbørsen som har ansvar for å sette seg inn i reglene når de velger å benytte seg av et nettsted. Og dersom Samlerbørsen ikke vil bidra, så kan de heller ikke vente å kunne benytte seg av tilbudet.

Det er som å gå på trikken uten billett.

Samlerbørsen fikk god tid til å bestemme seg for å bli en bidragsyter, og valgte altså å ikke bli det.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Joacim Solbakken
Posts: 1
Joined: 19 May 2017 12:05

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Joacim Solbakken »

Hei Kjetil.

Nå har det seg sånn at det var jeg som la ut alle våre auksjoner på auction.no. Når jeg logget inn, gikk videre til "Selge" tabben, så stod det klart og tydelig "Lag hovedauksjon". Som igjen er en gode dere aktiverer på kontoene. Hvis dette er en ordning dere hadde med Samler-Børsen når vi solgte hos dere for mer enn 10 år siden får det være så, men da burde dere igjen ha fjernet den goden da den avtalen utløpte. Dette er en svikt fra deres side som administratorer for siden og ikke vår. Nå er denne funksjonen fjernet fra vår konto, og vi kan derfor ikke legge ut hovedauksjoner lenger (sånn det burde vært hadde dere gjort ting riktig). Da ville heller ikke vi gjort feil og vi hadde da vurdert et bedre medlemskap.

Problemet her er ikke det at vi ikke kunne betalt for et bedre medlemskap, problemet er måten vi fikk beskjed på kl 09.20 på 17. mai og da fikk vi under 3 timer å ordne dette på..

Dette kunne vært løst på en helt annen måte, mest pga kundene som hadde bydd på auksjonen. Forskammelig kundebehandling etter min mening. Både ovenfor oss og Auction.no sine kunder.

Kan vise til SMS samtaler om ønskelig.


M.v.h Joacim
Samler-Børsen
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Kjetil Kvist »

Dere ville selvsagt bare blitt fakturert i etterkant, dersom dere ønsket å kjøpe for eksempel sølvmedlemsskap. Ingen forventer at dere skulle betale for medlemsskapet 17. mai. Hadde dere bare bekreftet at dere ønsket dette medlemsskapet, så hadde auksjonene stått som de gjorde.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by stigulv »

Må si meg enig i at det virker tullete og slette auksjonene til noen med bud på.
Samlerborsen
Posts: 5
Joined: 17 May 2017 11:57

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Samlerborsen »

Kjetil det står ingen ting i reglene om at man må kunne alle gradene.
Når man logger seg inn for og legge inn objekter står det ingen ting om at man må kunne reglene for sølv og gull medlemskap.
Det var 2 steder man kunne legge inn. Det ene var enkeltobjekter og det andre var auksjoner. Det stod INGEN TING at man ikke kunne legge ut auksjoner uten å betale.!! Det er DERE som har gitt oss den funksjonen -
Og igjen - dette er trist for auction.no sine kunder at dere lar de by i 2 uker for så og slette auksjonen.
Og det er trist at dere er så arrogante at dere ikke beklager!
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Kjetil Kvist »

Men når dere da ble gjort oppmerksomme på det, hvorfor da ikke bare betale for sølvmedlemsskap som alle andre? Det koster 195 kr/mnd og faktureres kvartalsvis.

Det er litt som å gå på trikken uten å betale billett.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Samlerborsen
Posts: 5
Joined: 17 May 2017 11:57

Re: Samler-Børsens Auksjon på auction.no

Post by Samlerborsen »

Kjetil det var 9 om morgenen på 17 mai. Jeg spurte Bjørn om hva det kostet. Da fikk jeg beskjed om og logge meg inn og sjekke selv! Kjetil det var 17. mai!!!!!Jeg var ute med familien. under3 timers frist på og sjekke dette og bestemme meg. Samt sette meg inn i noen regler som ikke er der.
Hvem andre profesjonelle setter slike krav. Fullstendig useriøst. Men vi som kjenner Bjørn vet at det er fullt mulig.!!
Du kan forsvare dette så mye du vil Kjetil- men det blir mer og mer useriøst.
Og slutt og sammenligne dette med trikken. Dere averterer at det er gratis!!! At dere har gjort en feil er deres problem. Men Auction.no og Bjørn bryr seg lite om kundene, bare han får penger.
Post Reply

Return to “Auksjoner”