Bruun Rasmussen og Import Tax

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Bruun Rasmussen og Import Tax

Post by Posthornet »

Jeg har kjøpt de siste årene hos Bruun Rasmussen og betalt 25% salær. I dag for første gang får jeg dette opp når jeg gir bud.

3,000.00 kr.
Costs (25%): 750.00 kr.
Import Tax: 180.00 kr.
Payment card fee ((0.93%) change card): 34.82 kr.
Total: 3,784.82 kr.

Det står Import Tax, men den er ikke summert i Totalen.

Er det noen som har en logisk forklaring på dette.
Det gjelder mynt.

PS. Jeg har kontaktet Bruun-Rasmussen og bedt om forklaring.
Last edited by Posthornet on 29 May 2017 14:48, edited 1 time in total.
Aristokraten
Posts: 114
Joined: 30 Dec 2009 00:20

Re: Bruun Rasmussen og Import Tax

Post by Aristokraten »

En god huskeregel når man kjøper fra utlandet er å legge til 25% på varesum og fraktkostnad for å få den totale.

F.eks; vare koster 3500kr,frakt koster 500kr,totalt 4000kr.Legg til 25% av den summen,det er 1000kr.Totalen du skal betale blir da 5000kr.Da skal alt være dekket.
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: Bruun Rasmussen og Import Tax

Post by Ask »

Har du importert myntene til Norge eller til Sverige ? her i Norge er mynter fritatt for moms. Usikker hvordan dette er i Sverige.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Bruun Rasmussen og Import Tax

Post by Posthornet »

Til Sverige så det er fritt flyt innen EU. "Bare" 25% påslag inklusive 5% bruktmoms. Jeg tror ikke den beskrevne Import Avgift gjelder i dette tilfelle, men litt rart synes det.

Har prøvd å by på danske og norske mynter i den litt høyere prisklasse hvor det ikke nevnes Import Tax. Eksempelet i mitt forrige innlegg gjaldt mynt fra Island. Budene er foreløpig ikke sluttført, bare for å vise.

En mulighet er at innleverer er fra Island og derfor import avgift til Danmark. Hvorfor det nevnes under budgivningen uten at det blir lagt til totalbeløpet er dog merkelig.

Bruun-Rasmussen er et av mine favoritt auksjons firma.
Post Reply

Return to “Auksjoner”