Advarsel mot svensk selger på Tradera

Her kan du diskutere online auksjoner.
torepore
Posts: 141
Joined: 04 Nov 2008 20:34

Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by torepore »

Jeg er blant dem som har tatt til orde for å være svært restriktive når det gjelder å henge ut selgere. Her kommer jeg likevel med en advarsel mot en som selger/har solgt mye norsk mynt på Tradera: selgeren Gh47414. Jeg har tidligere gjort mange handler med vedkommende, også til dels dyr mynt. I februar kjøpte jeg to mynter av ham som skulle sendes rekommandert - myntene nådde aldri fram til meg, eller sendt i retur iflg selger. Han tilbød å refundere beløpet, hvilket jeg aksepterte - beløpet har aldri nådd fram. Begge disse påstandene mine om rek, sending som ikke nådde fram og mangel på tilbakebetaling kan dokumenteres. Vedkommende selger har også i perioder solgt på norsk QXL men under et annet alias - han holder til på Gullholmen i Sverige.
Han unnlater nå konsekvent å svare på mail, og mitt råd er i alle fall klinkende klart så lenge jeg ikke har fått en god forklaring på hva som har skjedd: styr unna denne selgeren. Jeg beklager dette, for jeg har hatt gode erfaringer med selgeren. Framstillinga her er naturligvis subjektiv, men han har naturligvis full anledning til å svare for seg. Jeg kommer til å gjøre ham oppmerksom på innlegget mitt. Om dette smaker av personforfølgelse pga mine egne dårlige erfaringer, ber jeg moderator om å slette innlegget mitt.
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by losset »

Jeg har handlet i fra denne selgeren, har ikke noe dårlig erfaring i fra denne selgeren. Bortsett i fra at han bor på Gullholmen, Postfrakten går en gang i uken. ( så kan bli lang behandlingstid ). Men etter karakterboka å bedømme, kan det virke som at han har gjort en feil, så rart om han ikke ordner opp med deg i alminelighet. :wink:

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... gnr=199294
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by kråketoppen »

torepore wrote:Jeg er blant dem som har tatt til orde for å være svært restriktive når det gjelder å henge ut selgere. Her kommer jeg likevel med en advarsel mot en som selger/har solgt mye norsk mynt på Tradera: selgeren Gh47414. Jeg har tidligere gjort mange handler med vedkommende, også til dels dyr mynt. I februar kjøpte jeg to mynter av ham som skulle sendes rekommandert - myntene nådde aldri fram til meg, eller sendt i retur iflg selger. Han tilbød å refundere beløpet, hvilket jeg aksepterte - beløpet har aldri nådd fram. Begge disse påstandene mine om rek, sending som ikke nådde fram og mangel på tilbakebetaling kan dokumenteres. Vedkommende selger har også i perioder solgt på norsk QXL men under et annet alias - han holder til på Gullholmen i Sverige.
Han unnlater nå konsekvent å svare på mail, og mitt råd er i alle fall klinkende klart så lenge jeg ikke har fått en god forklaring på hva som har skjedd: styr unna denne selgeren. Jeg beklager dette, for jeg har hatt gode erfaringer med selgeren. Framstillinga her er naturligvis subjektiv, men han har naturligvis full anledning til å svare for seg. Jeg kommer til å gjøre ham oppmerksom på innlegget mitt. Om dette smaker av personforfølgelse pga mine egne dårlige erfaringer, ber jeg moderator om å slette innlegget mitt.
:(
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by kråketoppen »

Hei, jeg har nå ventet i over ett år på mine norske mynter, som ble betalt i 2008.
Har kontaktet Arve Arvidsson alias GH47414, han har lovet og lovet og lovet å sende myntene.
Jeg sender nå politianmeldelse og advarer alle mot å handle med han FYFYFYFY. :twisted:
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by brafin »

Anbefaler dere å ta en tur til Gullholmen :twisted: Det er sikkert et fint sted også.
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by maxlimit »

Vedkommende selger har også i perioder solgt på norsk QXL men under et annet alias .
Hvilket alias ??
Hilsen
Bård
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by hertervig »

Jeg har også handlet med denne selgeren og har aldri hatt noen som helst problemer.

Han kan jo ha havnet på sykehus og være forhindret fra å svare på mail. Har du sjekket om han har objekter ute på Tradera i den perioden du venter på mail, se i karakterboken hans og gå via forselgningene for å se når han har gitt karakterer til andre. Er det ingen aktivitet så har det hendt noe. Rart at en solid aktør plutselig blir useriøs.

Tror det blir langt å reise, mener Gullholmen ligger helt innerst i Bottenviken.
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by jenskr »

Ja, det ser ut som flere har hatt problemer med denne selgeren. Jeg fikk derimot det jeg hadde kjøpt etter en tid.

Det er flere steder som heter Gullholmen i Sverige. Selger bor nord for Gøteborg, vest for Uddevalla. Se kartutsnitt.
Attachments
Gullholmen.jpg
Gullholmen.jpg (65.52 KiB) Viewed 4338 times
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by hertervig »

Jeg kikket litt på karakterene han har gitt, de viser stor aktivitet frem til 22 mars, så har han gitt 2 karakterer den 7. juni og så helt stopp. Heller ikke har han lagt ut noen nye objekter for salg på lenge, noe som er foruroligende for han var ganske aktiv. Jeg er redd mannen har gode grunner for ikke å svare på mail for øyeblikket, det er bare å håpe at ting endrer seg til det bedre for ham.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by kråketoppen »

jenskr wrote:Ja, det ser ut som flere har hatt problemer med denne selgeren. Jeg fikk derimot det jeg hadde kjøpt etter en tid.

Det er flere steder som heter Gullholmen i Sverige. Selger bor nord for Gøteborg, vest for Uddevalla. Se kartutsnitt.
Arve Arvidsson har hatt i vår noe mynt på Tradera. Ha påsto at mine mynter var tatt med til Tyskeland og han skulle ned å hente disse i påsken. Som nevnt har han lovet meg myntene,som ble betalt i 2008.Sendte han en mail idag med " trusler " om polisanmeldning.
Kanskje han er en hardkokt jævel, men bløt i pæra ?
Last edited by kråketoppen on 18 Sep 2009 11:49, edited 1 time in total.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by hertervig »

Hvis Arvidsson har mynter ute på Tradera så må det være under et annet navn enn GH47414, der har det ikke vært lagt ut mynt ihvertfall de to siste månedene, sannsynligvis lenger. Det kan være ting som tyder på at han har fått problemer rundt påsketider, ikke dermed sagt at ting er som de skal være i forhold til Kråketoppen som betalte sine mynter allerede i fjor...
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by jenskr »

Jeg håper han tar til vettet, og sender det du har betalt for Kråketoppen. Det skal sies at jeg ikke fikk min mynt lett heller. Det ble myyye mail korrespondanse med unnskyldninger før jeg omsider fikk det jeg hadde betalt for. Har ikke lagt inn ytterligere bud på hans auksjoner siden, for å si det sånn....
torepore
Posts: 141
Joined: 04 Nov 2008 20:34

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by torepore »

Da er det tydeligvis fler enn meg som har dårlige erfaringer med selger. Det smaker ikke godt av påstandene hans som han sendte mail til meg om: mynter var sendt, penger var refundert - disse påstandene kan direkte motbevises, og smaker av løgn. Jeg er redd alt dette skyldes bedrag - jeg holder ham i alle fall nå som en bedrager - inntil det motsatte er bevist. Synd, for han hadde tidligere mye fin mynt, og jeg opplevde ham som en svært redelig selger. Rådet mitt er fortsatt: styr unna!
torepore
Posts: 141
Joined: 04 Nov 2008 20:34

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by torepore »

En av grunnene til at at han har få dårlige karakterer kan være følgende. Jeg hadde som sagt utelukkende gode erfaringer med ham. Derfor drøyde det før jeg tok kontakt med ham, det drøyde med refusjonen jeg ikke fikk. Da jeg skulle sette dårlig karakter var tidsfristen gått ut, jeg tok kontakt med Tradera, men fikk beskjed om at de intet kunne gjøre. Kanskje jeg ikke er aleine om denne situasjonen?
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Advarsel mot svensk selger på Tradera

Post by kråketoppen »

Tradera lar deg i stikken, det har jeg fått erfare ett par ganger nå. Det må jo la seg gjøre å
fiske opp en handler, som er uærlig og at kundene taper sine penger igjenom Tradera.
Det er til å bli litt forbanna, reise over til Gullholmen og ta med de " værste gutta i klassen " . :evil:
Post Reply

Return to “Auksjoner”