Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
User avatar
Smegga
Posts: 22
Joined: 10 Dec 2018 14:18

Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Post by Smegga »

Ser nå at Künker har oppdatert en rekke med mynter med NGC grading på sidene deres.
Dette er mynter som har blitt gradert ETTER de ble konsignert og katalog ført opp.
Som er vel bra, syntes jeg. MEN
Problemet er at veldig mange andre mynter ikke har fått NGC vurdering.
Av de som har blitt vurdert, har ikke en ENESTE mottatt "details grade" som er SVÆRT usannsynlig, etter antall mynter som ble gradert. Her er det ingen tvil at mynter har blitt cherry picket for gradering, og de dårlige myntene har blitt utelatt. Dette skulle jeg gjerne visst på forhånd da jeg la inn bud for noen dager siden...

Jeg føler ikke noe særlig tillit til de myntene jeg gav bud på, som ikke fikk NGC label.
Noen som har erfaring med å trekke bud fra Künker? Jeg vil naturligvis bare by på dem som ble sett på som gode nok for NGC, og unngå de som ikke ble sendt inn.
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Post by kråkerøy »

Er det ikke det slabbing går ut på, at de som gjør det slabber mynt de mener fortjener det,
for å oppnå "premium pris".
Det er vel svært få som slabber ting de vet får en negativ kommentar eller lav grad, og i den grad mynter får det og innsender er uenig, ryker vel plastikken fort.

Har ikke sett på mynter fra den auksjonen, men det kan jo også tenkes at det er en innleverer som har fått det som en ekstraytelse. Da vil det ikke være alle mynter på auksjonen som erfanget i plast.


Kunker pleier jo å ha gode bilder, så har du sett godt på dem, og bydd etter utseende på mynten er det nok OK.
User avatar
signum
Posts: 525
Joined: 21 May 2009 11:27

Re: Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Post by signum »

Hvilke overmennesker er det folk tror som jobber i disse graderingselkapene?
Hva forteller dette (?) når f.eks. Künker har vurdert en tysk mynt som: Vorzüglich-Stempelglanz
og NGC mener den er PL(Photo Cert) MS 66* PL
Her hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe som MS 66, om ikke jeg hadde hatt planer om å eventuelt videreselge den i Østen – eller USA!
Litt svake mynter kan svare seg å slabbe. De to siste (dollar 1802 og ½ dollar 1807) som jeg leverte til PCGS var kjøpt på europeiske auksjoner for 1+. Positivt overrasket over AU kvalitet på begge! Grunnen for å få dem slabbet var for å få korrekt typebeskrivelse, ikke for at jeg liker plastpakkede objekter.
User avatar
Smegga
Posts: 22
Joined: 10 Dec 2018 14:18

Re: Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Post by Smegga »

Akkurat den mynten du sikter til bydde jeg på, for en uke siden. Nå som den oppdatert med ms66pl kan jeg bare glemme den. Künker undervurderte denne mynten, det er det ingen tvil om.
Problemet nå, er at budene jeg leverte inn for en uke siden, ikke blir balansert. Når det kommer til Europeiske auksjoner vinner man litt, og taper litt. Nå taper jeg på de jeg kunne vunnet på, og vinner de jeg sannsynligvis taper på. De gjorde dette stuntet ETTER jeg leverte budene. Hva faen liksom. De har nok hentet inn egen NGC fyr, uker før auksjonen, da NGC har kontor i Tyskland. De som han mente var undervurdert ble slabbet, og de "dårlige" blir ikke slabbet. Kunker selger ofte mynter som er rengjort eller "details" verdig, uten man kan se det på bildene, at de har en NGC ekspert som går gjennom myntene personlig, og plukker ut de som er gode på NGC DAGER før auksjonen. Er så jævla useriøst. Enten graderer du ALLE myntene med NGC FØR man får levere inn bud, ELLERS lar man være. Er så jævla forbanna, jeg ikke får trekket budene på myntene som ikke ble slabbet. Da en NGC person allerede har vært der og vurdert de som "ikke gode nok". NGC er ledene aktør når det kommer til pris setting av mynter, slik er det bare. Enten man vil eller ikke.
User avatar
Smegga
Posts: 22
Joined: 10 Dec 2018 14:18

Re: Fritz Künker useriøse???Nesten svindel???

Post by Smegga »

kråkerøy wrote: 07 Mar 2019 17:33 Er det ikke det slabbing går ut på, at de som gjør det slabber mynt de mener fortjener det,
for å oppnå "premium pris".
Det er vel svært få som slabber ting de vet får en negativ kommentar eller lav grad, og i den grad mynter får det og innsender er uenig, ryker vel plastikken fort.

Har ikke sett på mynter fra den auksjonen, men det kan jo også tenkes at det er en innleverer som har fått det som en ekstraytelse. Da vil det ikke være alle mynter på auksjonen som erfanget i plast.


Kunker pleier jo å ha gode bilder, så har du sett godt på dem, og bydd etter utseende på mynten er det nok OK.
Feil!
Disse myntene ble NYLIG oppdatert dager før auksjonen med NGC photo cert. Hadde innleverer fått denne tjenesten, skulle denne tjenesten blitt utført FØR auksjonskatalog ble printet og før man fikk legge inn bud.
Ingen tvil om at disse har blitt undersøkt personlig av en graderer fra NGC. Med det antallet som ble NGC oppdatert skulle flere vært "details" grade. Her er INGEN det. Alle har perfekt grad, som ALDRI skjer. med så mange mynter innlevert til NGC. Dette er selektivt utvalg.
Dette er AUKSJON selskapet som står bak graderingen. Kuenker har gode nok bilder til å vurdere? Da har ikke du fått tilslag på mange myntene der.
Post Reply

Return to “Auksjoner”