http://auksjon.oslomynthandel.no/sites/ ... atalog.pdf
Http://www.oslomynthandel.no og klikk på Auksjon i menyen oppe

Her er mye kjekt, vi sees på Grand også

Lord Flash skrev:Først,kjekt at noen (en) tar opp diskusjonen. Virker som der ikke er så mange som samler sedler her inne. Ang. objekt 25 så kan det godt hende at noen handlere har vurdert denne til 1-, men hva synes du? Personlig så har jeg opplevd at handlerne av og til bommer, dette er jo litt subjektivt innenfor et slingringsmonn. Men "pen og klar seddel", tja den er jo skitten, har en rift og flere flekker, ikke akkurat det jeg ville kalle pen og klar. Jeg tror at siden Oscar sedlene er litt sjeldne (bare litt), så vurderes disse litt mindre strengt enn nyere sedler, men det er det vel ingen grunn til?
Ut i fra bildene syntes jeg obj. 25 holder en "grei 1-" kvalitet. Men jeg har ikke sett den "live".Lord Flash skrev:Først,kjekt at noen (en) tar opp diskusjonen. Virker som der ikke er så mange som samler sedler her inne. Ang. objekt 25 så kan det godt hende at noen handlere har vurdert denne til 1-, men hva synes du? Personlig så har jeg opplevd at handlerne av og til bommer, dette er jo litt subjektivt innenfor et slingringsmonn. Men "pen og klar seddel", tja den er jo skitten, har en rift og flere flekker, ikke akkurat det jeg ville kalle pen og klar. Jeg tror at siden Oscar sedlene er litt sjeldne (bare litt), så vurderes disse litt mindre strengt enn nyere sedler, men det er det vel ingen grunn til?