Romer på avveie

Forum for savnet/etterlyst/mistet
Post Reply
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Romer på avveie

Post by Ask »

Denne mynten ser ut til å ha forsvunnet. Siste registrerte opphold er postsorteringa på Frankfurt flyplass 30.11.16. I menyen til posten.no er den foreløpig ikke dukket opp.
Mynttypen, Iulians såkalte dobbelmaiorina er ikke sjelden men denne mynten her utmerker seg gjennom sin utsøkte stil, så den bør være lett å kjenne igjen.Forhandleren har nå meldt mynte savnet hos postverket.
Hvis du skulle bli tilbudt denne mynten ta kontakt med meg på pn eller med Zlatko Plesa i Frankfurt.

God jul !

Ask
r-iv-81.jpg
r-iv-81.jpg (172.24 KiB) Viewed 2205 times
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: Romer på avveie

Post by Ask »

Da endte det heldigvis godt ! Iulian lå plutselig klar til henting på mitt lokale postkontor. 10 ukers postgang uten et eneste spor i trackingmenyen etter avgang fra enderlandet har jeg aldri opplevd før, men men. Det viktigste er at den kom fram i god behold. Det hadde vært synd om en såpass enestående mynt hadde gått tapt.
Iulian RIC 106 Portrait.JPG
Iulian RIC 106 Portrait.JPG (436.04 KiB) Viewed 2073 times
Iulian RIC 106 Stier.JPG
Iulian RIC 106 Stier.JPG (385.24 KiB) Viewed 2073 times
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Romer på avveie

Post by karstkri »

Gratulerer det var en veldig pen mynt ,fint at det løste seg :) Ting kan ta tid, jeg husker jeg fikk en mynt etter 28 dager fra Larvik en halvtimes kjøretur fra meg.Den var poststemplet 28 dager før jeg fikk den.
karstkri
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Romer på avveie

Post by ramazotti »

Flott at ting kommer til rette. Jeg tror Alex innehar rekorden, 9 mnd om jeg
ikke husker feil.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Romer på avveie

Post by Arve »

Praktfullt portrett og interessant mynt, fint at den dukket opp. Posten pleier å virke til slutt. Jeg hadde en sak i høst hvor forsendelsen på to videoer fra Amazon UK tok ni uker, men de kom. Jeg og kona får et par hundre postsendinger fra utlandet hvert år og de dukker opp alle sammen etter hvert.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Etterlyst”