Stolne antikke myntar.

Forum for savnet/etterlyst/mistet
User avatar
skakke
Posts: 88
Joined: 17 Mar 2009 15:01
Contact:

Stolne antikke myntar.

Post by skakke »

Hei
Posten i Stavanger har truleg ein uærleg medarbeidar. Har missta seks antikke myntar i løpet av kort tid. Kan nokon hjelpa?
Attachments
Thrace, Chersonesos. 400 – 350 f.Kr..jpg
Thrace, Chersonesos. 400 – 350 f.Kr..jpg (23.61 KiB) Viewed 4274 times
Illyria, Apollonia, 300 - 200 f.Kr .jpg
Illyria, Apollonia, 300 - 200 f.Kr .jpg (34.83 KiB) Viewed 4276 times
Gresk bronsemynt.jpg
Gresk bronsemynt.jpg (23.82 KiB) Viewed 4268 times
User avatar
Oystein
Posts: 57
Joined: 22 Jun 2009 22:00

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Oystein »

Uff fæl sak!
per1988
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2010 21:25
Location: Sandefjord

Re: Stolne antikke myntar.

Post by per1988 »

Hei dette var en ille sak, jobber selv i posten så likte ikke dette.

Det hender jo fra tid til annen at ting blir borte i postgangen, men dette ville jeg si rimelig sikkert er tyveri.

Det du kan gjøre er å kontakte postens kunderservice og fortelle hva saken gjelder, kanskje de kan kontakte sjefen på den distr enheten hvor denne personen jobber og ta opp saken.

Problemet er at disse kan ha blitt stjålet av noen andre enn ditt postbud.
Er det snakk om et abonoment eller var alt i en pakke??
Hvis du har et abonoment, og da disse forsvinner stadig er det nok snakk om at det kanskje er postbudet på din rute som stikker av med disse.(Det er vanskelig for en som jobber på sorteringsmottak å stikke av med disse hver gang de kommer, ville jeg tro)

Håper dette var til litt hjelp :)

http://www.posten.no/Kundeservice

Postens kundeservice:
810 00 710
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Myge »

Sannheten er at Posten er blitt en forbanna drittbedrift bestående av idioter og evneveike ledere som sparer inn på alt, ansetter ufaglærte over en lav sko, og behandler folks post og pakker som tredjerangs søppel og har mistet all form for tiltro hos meg som kunde. De siste månedene er så og si all post fra Osloområdet forsinket med minst en uke, fire pakker er blitt knust/ødelagt selv om de var godt innpakket, og post i butikk har medført at drittunger med tre kvarters kurs skal gjøre det samme som en postmann med to års utdanning gjorde før. I stedet forsvinner flere og flere brev, flere og flere skader, og tregere og tregere post. Å ringe et callcenter med underbetalte late studenter som ikke har noen myndighet er like bortkastet som å fise i en sauna for å varme den opp. Puh...
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Stolne antikke myntar.

Post by storbrum »

haha, den støtter .... en god latter forlenger livet :D

men ta ikke Per for dette, det var hans første innlegg, velkommen til forum :D
per1988
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2010 21:25
Location: Sandefjord

Re: Stolne antikke myntar.

Post by per1988 »

Myge wrote:Sannheten er at Posten er blitt en forbanna drittbedrift bestående av idioter og evneveike ledere som sparer inn på alt, ansetter ufaglærte over en lav sko, og behandler folks post og pakker som tredjerangs søppel og har mistet all form for tiltro hos meg som kunde. De siste månedene er så og si all post fra Osloområdet forsinket med minst en uke, fire pakker er blitt knust/ødelagt selv om de var godt innpakket, og post i butikk har medført at drittunger med tre kvarters kurs skal gjøre det samme som en postmann med to års utdanning gjorde før. I stedet forsvinner flere og flere brev, flere og flere skader, og tregere og tregere post. Å ringe et callcenter med underbetalte late studenter som ikke har noen myndighet er like bortkastet som å fise i en sauna for å varme den opp. Puh...
Takk for hyggelige ord om min arbeidsplass:) dette varmer.

Beklager at jeg prøvde å komme med forslag til hjelp. Et lite hint bare, skal du sende noe med høy verdi bruk rekomandert sending så slipper du at sånne idioter og enevike stikker av med det.
per1988
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2010 21:25
Location: Sandefjord

Re: Stolne antikke myntar.

Post by per1988 »

storbrum wrote:haha, den støtter .... en god latter forlenger livet :D

men ta ikke Per for dette, det var hans første innlegg, velkommen til forum :D
Takk for velkomsten :D
xEon
Posts: 24
Joined: 10 Feb 2009 16:53

Re: Stolne antikke myntar.

Post by xEon »

Skal en sende noe verdifullt, så kan en ihvertfall ikke bruke rekommandert sending da forsikringen kun dekker 1000,-
Den dekket 5000,- for noen år siden, dette endret de i det stille da de gikk over fra rek avgift + portoavgift til fastpris på rekommanderte brev.

Smartpost dekker 10 000,-, men samtidig så må en ikke vise legitimasjon for å hente denne. Så denne kan jo bli hentet av hvemsomhelst som har stjelt hentelappen.

På toppen av idioti så har jeg fått foreslått på posten at jeg kunne sende Smartpostesken rekommandert, dvs betale dobbel pris bare for å være sikker på at ingen stikker av med sendingen samtidig som den er godt nok forsikret.

For ikke snakke om Posten og sending av varer til utlandet. De tar blodpris for pakkesendinger, rekommanderte brev er igjen svært begrenset forsikret og verdifulle ting mynter, edelt metall, edelstener etc tillater de ikke at du sender uansett. Så å være norsk selger på Ebay/el. er egentlig ganske utelukket. De sa rett ut at de ikke kunne hjelpe meg når jeg prøvde å sende noe "edelt" med posten.

Og mottoet dems er "Vi lever for å levere"...

Jada, så lenge det er ett postkort, regninger eller en bok fra bokklubben.

Men det var kritikk mot posten, ikke per1988 :)
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Myge »

Per, ikke meningen å hakke på deg. Men jeg liker ikke posten lenger. Er ikke din feil, det er sjefene dine på toppen som skulle blitt klasket hardt på pungen med en kald øse.
per1988
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2010 21:25
Location: Sandefjord

Re: Stolne antikke myntar.

Post by per1988 »

xEon wrote:Skal en sende noe verdifullt, så kan en ihvertfall ikke bruke rekommandert sending da forsikringen kun dekker 1000,-
Den dekket 5000,- for noen år siden, dette endret de i det stille da de gikk over fra rek avgift + portoavgift til fastpris på rekommanderte brev.

Smartpost dekker 10 000,-, men samtidig så må en ikke vise legitimasjon for å hente denne. Så denne kan jo bli hentet av hvemsomhelst som har stjelt hentelappen.

På toppen av idioti så har jeg fått foreslått på posten at jeg kunne sende Smartpostesken rekommandert, dvs betale dobbel pris bare for å være sikker på at ingen stikker av med sendingen samtidig som den er godt nok forsikret.

For ikke snakke om Posten og sending av varer til utlandet. De tar blodpris for pakkesendinger, rekommanderte brev er igjen svært begrenset forsikret og verdifulle ting mynter, edelt metall, edelstener etc tillater de ikke at du sender uansett. Så å være norsk selger på Ebay/el. er egentlig ganske utelukket. De sa rett ut at de ikke kunne hjelpe meg når jeg prøvde å sende noe "edelt" med posten.

Og mottoet dems er "Vi lever for å levere"...

Jada, så lenge det er ett postkort, regninger eller en bok fra bokklubben.

Men det var kritikk mot posten, ikke per1988 :)
Jeg må vel bare innrømme at det er noe sannhet i det du sier. Skal ikke legge det under enm stol at vi tar godt betalt. Stats eid vettu hehe :wink:
per1988
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2010 21:25
Location: Sandefjord

Re: Stolne antikke myntar.

Post by per1988 »

Myge wrote:Per, ikke meningen å hakke på deg. Men jeg liker ikke posten lenger. Er ikke din feil, det er sjefene dine på toppen som skulle blitt klasket hardt på pungen med en kald øse.
:lol: må være forsiktig med hva jeg sier, men de burde vel vært klasket med noe hardere
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Stolne antikke myntar.

Post by jba »

Hei per1988, og velkommen til forumet.

Hva mener du om å bruke verdisending/verdipost. Er det "trygt" nok for dyrere mynt?
xEon
Posts: 24
Joined: 10 Feb 2009 16:53

Re: Stolne antikke myntar.

Post by xEon »

Verdibrev fatter jeg ikke poenget med.

"Priser gjeldende fra 1.1.2010
kr. 280,-
Porto for brevet kommer i tillegg, samt forsegligstape kr 10,50.
Ved verdi over kr 10.000 betales kr. 3,- pr kr. 1000,- i tillegg."

Det er altså rådyrt, så kommer porto i TILLEGG, dvs ikke inkl slik som med rekommandert brev.
Forsikringen inkludert er også kun 10.000,- som er det samme som Smartpost.
Så da må man betale 280 + 10,50 + porto + evt ekstra forsikring hvis nødvendig.

Selv det jeg nevnte isted med smartpost+rekommandering (som jeg egentlig tviler på går ann) blir faktisk billigere.
Smartpost liten 120 + rekommandering 110,- = 230,-
Og da har man 10.000,- i forsikring, mottager må vise ID og pakken skal behandles som rek/verdipost, dvs i praksis det samme som verdibrev.

Verdipost blir over 300,- minst, mens å kombinere to forsendelsesmåter blir bare 230,-

Jeg får vondt inne i meg av den logikken posten opererer med :P
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Stolne antikke myntar.

Post by hertervig »

Posten har glemt å oppjustere oppkravsgebyret. Mener det fortsatt er kr. 69,- i tillegg til porto. Det er jo en ganske sikker forsendelsesmåte, og det går å betale varen på forskudd og bruke forsendelseskostnadene til oppkravsgebyret. Men posten oppdager det nok snart...
Noen som har opplevd at posten prøver å få moms og ekspedisjonsgebyr på pakker fra utlandet inneholdende mynt og frimerker? Det har jeg gjort. 5 ganger. Det er moro det. For postfunksjonærene. Da er service fremmedord da.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Myge »

Postoppkrav forsvinner det også. Ansatte i post og butikk stjeler. Enjeg kjenner får tilsendt mynter i kona sitt navn, da hans brev oftere og oftere var blitt åpnet for utlevering.
Post Reply

Return to “Etterlyst”