Legg inn mynter/objekter som er forsvunnet i posten her.....

Forum for savnet/etterlyst/mistet
Post Reply
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Legg inn mynter/objekter som er forsvunnet i posten her.....

Post by vivavegas »

Jeg tillater meg å komme med en liten påminnelse på denne kategorien.
Ett ypperlig verktøy som jeg trur på sikt kan føre til at saker blir oppklart.

Selv om man ikke har bilde så kan man allikevel legge inn hvilke mynter/objekter det er som er forsvunnet. Selv om den vel var tenkt på mynter så foreslår jeg også at man kan legge inn andre samleobjekter.

Ganske sikker på at man en eller annen gang vil finne treff på ting som er lagt inn som forsvunnet på denne kategorien.

Men ta høyde for sen postgang. Vent minst 4 uker før man legger inn objekter.

Skriv også gjerne fra/til. Usikker på om man skal skrive eksakt postkontor der pakken ble levert inn/samt levert ut, men det får være opp til hver enkelt.

Selv om man ikke klarer å identifisere noen stjålne objekter trur jeg en slik tråd på ett eller annet tidspunkt kan få oppmerksomhet hos posten.

Husk forøvrig på enkle ting man selv kan gjøre for at pakken ikke forsvinner.
- Skriv riktig adresse. En selvfølgelighet selvsagt, men jeg er ofte ekstra nøye på å skrive eksakt adresse hvis det er litt dyrere objekter. Mange har jo ganske uforståelig håndskrift.
- Husk avsender. Også en selvfølgelighet, men fort gjort å glemme.
- Pakk objekter godt inn. Jeg tar faktisk å taper igjen konvolutten. Innbiller meg at det er mindre sannsynlig at de da gidder å åpne konvolutten.
- Dyre objekter (over 1000 kr.?) bør sendes som Smartpost/Rekommandert. Personlig trur jeg veldig mange av tyveriene nettopp skjer fra selve postkassen hos mottaker.
- Hvis forsendelsen kommer bort. Etterlys den gjennom postens etterlysningssystem. Selv om sannsynligheten nok er veldig liten for at det fører fram, vil da Posten få oversikt over problemet og forhåpentligvis ta det seriøst enkelte ganger ihvertfall.
- Hvis man har mulighet. Lever brevet i kassen/inne i post-i-butikk. Postkasser som står ute er svært utsatt for tyveri, hærverk. Jeg legger f.eks. aldri ett brev i en postkasse på en lørdag kveld hvis jeg vet at den ikke blir tømt før mandag. Sjekk også at brevet glir nede i postkassen og at det ikke blir liggende på toppen slik at andre kan ta det ut.
- Sist men ikke minst. Legg inn etterlysningen her. Selv om det bare er en mynt til 10 kr. så legg inn etterlysning.

Forøvrig så lurer jeg VELDIG på hva som skjer de gangene posten avslører utro tjenere. Det skjer jo faktisk med jevne mellomrom. Hvis den personen f.eks. da har jobbet med postkontor X og at det er mange som da har klagd på at post har kommet bort fra dette postkontoret, så lurer jeg på om de da f.eks. vil bli kontaktet og få tilbud om erstatning. Blir neppe gjort, men det er slikt det burde fungert.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Legg inn mynter/objekter som er forsvunnet i posten her.

Post by kråketoppen »

Har bilder av mine "forvunnetmynter" i en annen tråd, noe med postgangen og mynter, bl.a.
tyveri fra postkasser her på øen. Jeg klarer ikke å hente fram bildene, men kanskje noen andre klarer det? Ellers er denne tråden god å ha med eller uten bilder, posten er blitt sløvere og sløvere.
Post Reply

Return to “Etterlyst”