Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynter.

Forum for savnet/etterlyst/mistet
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynter.

Post by KreativProgrammerer »

I forbindelse med et Dataprosjekt jeg nå jobber med, ønsker jeg å kjøpe Alt av eldre salgslister, auksjonsresultater og vurderingslister over Norske mynter.

Det jeg allerede har kan du se nedenunder, og jeg er altså interessert i alt annet, som er å oppdrive.

Siegs Møntkatalog:

1994 og 2012

Vurderingsliste ov Norske mynter Utgaver:

4 Utgave, 1974
5 Utgave, 1975
6 Utgave, 1976
8 Utgave, 1978
10 Utgave, 1980
11 Utgave, 1981
13 Utgave, 1983
15 Utgave, 1985
17 Utgave, 1987
18 Utgave, 1988
19 Utgave, 1989
20 Utgave, 1990
21 Utgave, 1991
22 Utgave, 1992
23 Utgave, 1993
24 Utgave, 1994
25 Utgave, 1995
29 Utgave, 1999
32 Utgave, 2002
33 Utgave, 2003
34 Utgave, 2004
35 Utgave, 2005
39 Utgave, 2009
40 Utgave, 2010
42 Utgave, 2012

Priskatalog over Norges mynter 995 - 1992

Jeg har alt som er utkommet fra Riibe mynthandel.

Krause 1901-2000, 2010 Standard Catalog of World Coins, 37th Edition

Du kan kontakte meg på telefonnummer 46 47 20 74 ,hver ukedag mellom 10 - 23 hvis det er noe mer du lurer på eller om du har noen vurderingslister du tror jeg kan være interessert i.

Jeg er også å treffe på e-post adresse: kreativguru \a-\t \gmail.com.

Med Vennlig Hilsen

Lars Paulsen

PS: Håper jeg legget in dette på riktig sted, hvis ikke beklager jeg sterkt!
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by arnetech »

jeg sendte sms til deg med beskjed om at jeg hadde myntvurderingliste 2001 og 2011 som du skriver du mangler. men du har ikke svart. kan kun nåes på mail eller sms jeg pga hørselproblem. mvh arne
Live long & prosper
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by kråketoppen »

Lars var på besøk hos meg i Sverige, fikk med seg to banankasser med num.stoff bl.a. kompl.Siegs Norden 1969-2011.
+ mange div.kataloger som har vært trofaste følgesvenner siden min "nystart" i tidlig 70 åra. :D
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by kråketoppen »

Lars var på besøk hos meg i Sverige, fikk med seg to banankasser med num.stoff bl.a. kompl.Siegs Norden 1969-2011.
+ mange div.kataloger som har vært trofaste følgesvenner siden min "nystart" i tidlig 70 åra. :D
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by arnetech »

må si jeg er litt nysgjerrig på hva dataprosjekt han skal lage. oversikt over prisendringer og verdier gjennom de siste 40 år eller lignende. spennende....
Live long & prosper
Esp3nn
Posts: 19
Joined: 13 Feb 2012 15:00

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Esp3nn »

Høres morsomt ut. Kan jeg spørre om hvilken plattform du sikter mot? Vanlig nettside eller?
Mhv Espen
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Lenge siden jeg skrev her inne på forumet, men jeg følte at tiden var inne til å komme med en forklaring på alle spørsmålene deres.

Håper dette kan gi dere svar på en del.

Informasjon om platform:

I starten planlegger jeg å lage den første versjonen som en iPhone/iPad, Mac App.
Senere vil det komme en versjon på nett: Nettsiden er oppe og en del info er på vei inn, bl. a. en e-postliste du kan melde deg på for å få mer info om prosjektet, registrere deg som Bidragsyter, App tester o.l.
Jeg kommer ikke til å legge inn link til nettsiden her ennå, da jeg respekterer eieren av Samlerforum og ikke vil drive med unødvendig reklame.
Om det er greit for eieren av forumet vil jeg gi nærmere beskjed om nettsiden o.l. senere.
Det vil også komme en Web App, som vil virke for andre mobile enheter, som f.eks. Android, Nokia, Samsung o.l.
Systemet vil være på Norsk og Engelsk fra starten. Jeg vil senere oversette til andre språk.

Det jeg ønsker å lage er et system som gir myntsamlerne en mulighet til å få vite reell informasjon om sine mynter.

Katalogverdi (ifølge såkalte handlerkataloger fra 1960 tallet til 2013) vist som en graf (Se bildene nedenfor)
Faktisk verdi eller Realiseringspriser: (Alle auksjonsresultater de siste 20 - 40 år) vist som en graf (Se bildene nedenfor)

En helt egen modul i systemet lar deg legge inn dine egne mynter, slik at du kan se katalogverdier og/eller Faktiske verdier for disse.
Når du legger inn dine egne mynter kan du velge kvalitet på mynten og også to bilder av den (advers og revers).
Når du er ferdig med å legge inn dine egne mynter kan du om ønskelig generere en katalog med dine egne mynter, eventuelle notater, priser o.s.v.

Eksempel på en mynt liggende i en pdf katalog eller liknende, med fløyels look :)
Image

Når det gjelder å ta bilder av sine egne mynter er jeg klar over at det er vanskelig å gjennomføre, men noen har allerede gjort det og for de som ikke har gjort det er jeg i gang med å lage en løsning for dette.

Image
Eksempel fra min Alfa versjon 0.3.

Image
Eksempel fra min Alfa versjon 0.3.

Og ja, det er en hel del andre funksjoner jeg også skal ha med i dette prosjektet, bl. a. (Mulighet for Selge dine egne Mynter). Mer om dette og annet kommer senere.

I skrivende stund vet jeg ikke når prosjektet kan lanseres, men det er et stort prosjekt og jeg vet at jeg vil trenge en del hjelp fra andre for å få det ferdig.
I tillegg er jeg klar over at det aldri vil bli helt ferdig, da det kommer nye auksjoner hele tiden, som skal oppdateres i systemet.

Jeg er interessert i å komme i kontakt med de av dere som føler at de kan hjelpe til.

Det jeg vet jeg trenger hjelp til er:

Bilder av Norske mynter i alle katalog kvaliteter.
Auksjonsresultater over norske mynter. Alle år er av interesse.
Auksjonsresultater fra numismatiske klubber. Alle år er av interesse.
Hvis du har laget en database over auksjonssalg. Alle år er av interesse.
Hvis du har skrevet om norske mynter.
Hvis du kan ta på deg jobb med å ta bilder av andres mynter. (Karrieremulighet)
Hvis du har såpass respekt i miljøet at du kan kvalitets-bestemme norske mynter. (Karrieremulighet)
Folk som kunne tenke seg og investere i prosjektet er ønskelig, dog er jeg ikke interessert i investorer kjent for å misslede myntsamlere med falske priser (Dere vet hvem dere er).

Her er noe av det jeg kan love deg, som bidragsyter til prosjektet:

Ditt Navn eller Firmanavn i listen over bidragsytere.
Tekst eller Banner Link til din nettside i listen over bidragsytere.
Direkte linker til dine myntauksjoner fra myntenes info side inni appen.
Avhengig av hva du har, kan vi være i stand til å betale deg kontant.
Mulighet til å se nye funksjoner før alle andre. Om du blir test bruker. Kommer snart.
Mulighet til å være med å forandre hverdagen til myntsamlere i hele verden. Burde vel stått som nr 1.
Franchise mulighet. (Ja, vi kommer til å ta for oss andre land etter hvert).
Karrieremuligheter.

Om du kan hjelpe til med noe av det jeg har skrevet om ovenfor eller vet om annet som jeg bør ha hjelp til, så send meg gjerne en beskjed om dette.

Med Vennlig Hilsen
Lars
kreativguru \a-\t \gmail.com
Telefon 46 47 20 74 hver ukedag mellom 10 - 23
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Medicoin »

Dette ser jo ganske lovende ut! Hvordan ser utviklingsplatformen ut? Xamarin? (Kanskje ikke mtp at det i første omgang er en iphone app bare?) Har du mer teknisk info? Hvilken teknologi velges når webappen skal produseres?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by AMO Berg »

Ønsker deg lykke til med dette prosjektet. Moderne teknologi og gamle mynter er en spennende kombinasjon.
User avatar
Espen2308
Posts: 109
Joined: 28 Jun 2012 12:44
Location: Oslo

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Espen2308 »

KreativProgrammerer wrote:Jeg er interessert i å komme i kontakt med de av dere som føler at de kan hjelpe til.
Det eneste jeg føler jeg kunne vært behjelpelig med er objective-c programmeringen, men det kommer veldig an på hvilket type plan du er på når det kommer til programmering. Jeg har en viss erfaring med å programmere for OS X og iPhone, men aldri publisert noen apps på markedet før. Jobber heller ikke med dette i dagliglivet.
- Espen
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Medicoin wrote:Dette ser jo ganske lovende ut! Hvordan ser utviklingsplatformen ut? Xamarin? (Kanskje ikke mtp at det i første omgang er en iphone app bare?) Har du mer teknisk info? Hvilken teknologi velges når webappen skal produseres?
Xamarin er nok ikke første valget iom at jeg selv er litt allergisk mot microsoft produkter :)
Men vi vil jo gjerne ha med folk, som kan lage for microsoft produkter også, så hvorfor ikke :)

xCode er nok det vi kommer til å bruke til Apple Appene, og når det gjelder WebApps for andre mobile enheter er vi ganske sikre på å bruke jquery, siden det gjør cross-platform problemet til en saga blott.

Nettsiden i seg selv vil nok være LAMP og HTML5, men selvfølgelig er det mye annet som vil være i bruk der.
Regner også med at nettsiden vil utvikle seg videre i løpet av tiden.

Jeg har allerede en del kraftige servere i mitt firma, så utviklingsservere er ikke noe problem.

Når det gjelder prosjektutviklingen vil alle som er med å jobber med prosjektet få tilgang til vårt online prosjekt-utviklings-værktøy.

Ønskes mer info, eller dere har lyst til å bli med i prosjektet er dere mer enn velkommen til å ta kontakt :)

Med Vennlig Hilsen

Lars
kreativguru \a-\t \gmail.com
Telefon 46 47 20 74 hver dag mellom 10 - 23, Jada også i helgen om du vil :)
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

AMO Berg wrote:Ønsker deg lykke til med dette prosjektet. Moderne teknologi og gamle mynter er en spennende kombinasjon.
Takk for det :)

Jeg husker jeg satt som 9-10 åring på gutterommet og lagde en liste over hvordan prisutviklingen hadde vært på myntene mine, og nå kan jeg liksom gjøre noe virkelig ut av det :)

Under mottoet: Vårt mål er å føre myntsamling som hobby fra steinalderen og inn i fremtiden :)
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Espen2308 wrote:
KreativProgrammerer wrote:Jeg er interessert i å komme i kontakt med de av dere som føler at de kan hjelpe til.
Det eneste jeg føler jeg kunne vært behjelpelig med er objective-c programmeringen, men det kommer veldig an på hvilket type plan du er på når det kommer til programmering. Jeg har en viss erfaring med å programmere for OS X og iPhone, men aldri publisert noen apps på markedet før. Jobber heller ikke med dette i dagliglivet.
Det høres veldig interessant ut Espen. :)

Måten vi tenkte å jobbe passer godt med at du ikke er den mest erfarne, det trenger du heller ikke være.

Vi har tenkt til å la alle programmererne jobbe for seg, men en modul, slik at de ikke i utgangspunktet trenger å vite mer enn de koblingspunktene deres modul skal ha mot resten av systemet.

At du driver med programering som hobby passer også bra. Det er ikke meningen at vi skal ansette en rekke med programmerere for dette prosjektet, men at hver programmerer bidrar med det de har tid til.

Du gjør rett og slett det du har mest lyst til.

Ta gjerne kontakt om du ønsker det :)

Med Vennlig Hilsen

Lars
kreativguru \a-\t \gmail.com
Telefon 46 47 20 74 hver dag mellom 10 - 23, Jada også i helgen om du vil :)
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
Ragnvald E.
Posts: 553
Joined: 05 Jul 2010 21:47
Location: Averøy

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Ragnvald E. »

Interessant prosjekt, men skal det ikke strekke seg lenger tilbake enn 1960 på sikt ? Bortsett fra 2-øringen 1968, så finnes det jo nesten ikke verdi i myntene etter dette årstallet. Skjønner at det må starte en plass da....og at man ikke bør gape over for mye til å begynne med. :wink: Skal dere lengre tilbake, så kan jeg sikkert bidra med noen bilder jeg har tatt av egen samling - om ønskelig. :)
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Ragnvald E. wrote:Interessant prosjekt, men skal det ikke strekke seg lenger tilbake enn 1960 på sikt ? Bortsett fra 2-øringen 1968, så finnes det jo nesten ikke verdi i myntene etter dette årstallet. Skjønner at det må starte en plass da....og at man ikke bør gape over for mye til å begynne med. :wink: Skal dere lengre tilbake, så kan jeg sikkert bidra med noen bilder jeg har tatt av egen samling - om ønskelig. :)
Hei Ragnvald,

Kan forstå at det var noe utydelig.
Jeg har tenkt til (i første omgang) å ta for meg Norske myneter 1814 --> 2013.

Derimot er det katalogprisene fra kataloger utgitt mellom 1960 tallet og 2013, som jeg vil gjenskape i mitt system. Slik at brukeren kan se hvordan katalogprisen har utviklet seg i fra 1960 tallet og til i dag.

Så jeg vil gjerne ha dine bidrag. Ta gjerne kontakt på telefon eller epost (Se under).

Med Vennlig Hilsen

Lars
kreativguru \a-\t \gmail.com
Telefon 46 47 20 74 hver dag mellom 10 - 23, Jada også i helgen om du vil
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
Post Reply

Return to “Etterlyst”