Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynter.

Forum for savnet/etterlyst/mistet
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Kjetil Kvist »

Dette ser jo veldig interessant ut, men jeg tror kanskje du er i ferd med å gå litt for raskt fram.
Det jeg lurer på er om du har avklart de opphavsrettslige sidene ved prosjektet ditt. Det er riktignok ikke noen som kan kreve opphavsrett på selve listen over utgitte mynter, men vurderingsprisene kan det være noe annerledes med. Auksjonsresultater er offentlige, men en vurderingspris i en katalog er resultatet av arbeid, vurderinger, erfaring osv. Det er en grunn til at for eksempel vurderingene av de samme myntene er ulike i konkurrerende kataloger (og vi har hatt noen parallellkataloger siden 1969.)
Jeg tror heller ikke et utgivere av papirkataloger vil uten videre godta at du bare kopierer vurderingsprisene fra siste katalog mens den fremdeles er i salg. (Og på den annen side ville jo du være litt for sent ute om du ikke tok med de siste aktuelle vurderingsprisene.)
Selv om du antyder karrieremuligheter, så vil det kanskje nok være mest å hente for den som eier systemet. Det betyr at det ikke er ment å være gratis, men noe man skal tjene penger på - og da kan rettighetene til vurderingsprisene bli et meget varmt spørsmål.
Så; har du avklart dette med utgiverne og skribentene av de katalogene du har tenkt å bruke?
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Jokerman
Posts: 117
Joined: 06 Jun 2009 14:06

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Jokerman »

Er det noen grunn til å legge inn katalogpriser i det hele tatt? Disse er jo uansett ofte svært misvisende. Det eneste man får illustrert da er hvor kraftig overvurdert enkelte objekter er.

Hva med å bare legge inn salgs-/auksjonspriser?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Myge »

Kan sjekke litt for deg i forhold til tidligere kataloger ang rettigheter, holder deg oppdatert. Prosjektet er veldig spennende :) jeg digger apps og gadgets.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Kjetil Kvist »

Før man vandrer ut i et prosjekt med omsetningspotnsiale til flere hundre tusen, basert på andres arbeid, så tror jeg vil anbefale den kreative til å få avklart dette med en advokat. Og særlig når man også tenker på å utvikle dette til å gjelde andre lands mynter, og da bruke kataloger utgitt av Krause, Spink osv.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Kjetil Kvist wrote:Dette ser jo veldig interessant ut, men jeg tror kanskje du er i ferd med å gå litt for raskt fram.
Det jeg lurer på er om du har avklart de opphavsrettslige sidene ved prosjektet ditt. Det er riktignok ikke noen som kan kreve opphavsrett på selve listen over utgitte mynter, men vurderingsprisene kan det være noe annerledes med. Auksjonsresultater er offentlige, men en vurderingspris i en katalog er resultatet av arbeid, vurderinger, erfaring osv. Det er en grunn til at for eksempel vurderingene av de samme myntene er ulike i konkurrerende kataloger (og vi har hatt noen parallellkataloger siden 1969.)
Jeg tror heller ikke et utgivere av papirkataloger vil uten videre godta at du bare kopierer vurderingsprisene fra siste katalog mens den fremdeles er i salg. (Og på den annen side ville jo du være litt for sent ute om du ikke tok med de siste aktuelle vurderingsprisene.)
Selv om du antyder karrieremuligheter, så vil det kanskje nok være mest å hente for den som eier systemet. Det betyr at det ikke er ment å være gratis, men noe man skal tjene penger på - og da kan rettighetene til vurderingsprisene bli et meget varmt spørsmål.
Så; har du avklart dette med utgiverne og skribentene av de katalogene du har tenkt å bruke?
Hei Kjetil,

Først vil jeg si takk for at du tok opp dette, som jo er en nødvendig del av et slikt prosjekt, nemlig det juridiske.

Som en av utgiverne av den nye Handlerkatalog av 2013 fortstår jeg også godt at du aner at noen skal prøve å stjele ditt åndsværk.
Det er derimot ikke det jeg har tenkt til å gjøre.

Jeg har vært i kontakt med alle de instansene vi har i Norge for å værne om rettighetene til slike som deg, og har fått den tilbakemeldingen at så lenge jeg ikke utgir min "versjon" av disse katalogprisene på den samme måte som dere har gjort, er dette lovlig.

Det vil si at jeg kunne ikke kopiert katalogen deres og lagt det ut som en pdf fil, men jeg kan legge katalogprisene fra den inn i en databare sammen med det samme fra de andre mer kjente (og også dårligere, etter min mening) katalogene som eksisterer.

Altså er det etter de tilbakemeldingene jeg har fått, lovlig å ta ut denne informasjonen fra et åndsværk for så å gi det ut i en annen form, som det heter i loven.

Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med rette myndigheter for å få den klarheten jeg mener å inneha om dette, slik at vi slipper å bruke så mye tid på dette her på forumet og heller se om vi kan lage noe nytt og kult for samlerne.
Om du vil snakke med meg om dette eller noe annet er det bare å kontakte meg enten på telefon eller e-post, som du finner under mine andre innlegg.

PS
Ja, vanligvis er det mest å tjene på et system for den som utviklet det. Et system på denne størrelsen tar laaang tid å gjennomføre og jeg ser det vel egentlig som en selvfølge at jeg kan tjene noen penger på det.

Når det gjelder karrieremuligheter er det slik at de som ønsker å bare bruke systemet vil være nødt til å betale noe, i forhold til hva de vil bruke selvfølgelig, og til en startpris, som ligger betydelig lavere enn kostnaden for en vurderingspriskatalog. Noe som jo er hovedproblemet her. At dette har vært i steinalderen altfor lenge.

De som bidrar til prosjektet derimot, vil til og med kunne få en eierandel i prosjektet ut ifra hva de gir inn til prosjektet.
Last edited by KreativProgrammerer on 17 Apr 2013 22:54, edited 2 times in total.
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Myge wrote:Kan sjekke litt for deg i forhold til tidligere kataloger ang rettigheter, holder deg oppdatert. Prosjektet er veldig spennende :) jeg digger apps og gadgets.
Det var noe av det første jeg gjorde, før jeg startet med noe som helst programmering, men takk for at du passer på at jeg ikke får problemer :)
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Kjetil Kvist wrote:Før man vandrer ut i et prosjekt med omsetningspotnsiale til flere hundre tusen, basert på andres arbeid, så tror jeg vil anbefale den kreative til å få avklart dette med en advokat. Og særlig når man også tenker på å utvikle dette til å gjelde andre lands mynter, og da bruke kataloger utgitt av Krause, Spink osv.
Hei igjen Kjetil,

Det er ikke hele prosjektet, som er basert på andres arbeid, Auksjonsresultatene er offentlig informasjon, som du selv skriver.

Den Kreative heter Lars

Resten her jeg allerede svart deg på. Vennligst sjekk dette med en advokat om du er usikker. Teksten fra mitt forrige svar ser du ovenfor. Kontaktinfo har du også, så bare å ringe eller sende en e-post Kjetil.

Med Vennlig Hilsen

Lars
Last edited by KreativProgrammerer on 17 Apr 2013 22:44, edited 1 time in total.
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Jokerman wrote:Er det noen grunn til å legge inn katalogpriser i det hele tatt? Disse er jo uansett ofte svært misvisende. Det eneste man får illustrert da er hvor kraftig overvurdert enkelte objekter er.

Hva med å bare legge inn salgs-/auksjonspriser?
Tusen takk for at du tok opp dette, da jeg helst ikke ville starte diskusjonen selv om jeg er helt enig. Er jo ikke akkurat så gammel på dette forumet ennå.

Egentlig er disse vurderingslistene generelt uinteressante, men de fleste har aldri hatt tilgang til faktiske realiseringspriser, som man kun kan få fra auksjonsresultater.

Først hadde jeg kun tenkt til å ta for meg Auksjonsresultatene, men så fant jeg en del interessant informasjon.

Når man ser på auksjonsresultater og katalogpriser samlet og over tid, ser man ganske klare mønstre. Da mener jeg ikke bare det faktum at det ofte har tatt mer enn 15 år før priser har blitt forandret i katalogene i forhold til auksjonsresultater, eller det faktum at en del mynter i kvalitet 0 har vært kraftig undervurdert i handlerkatalogene, (noe som sikkert er fint om en handler skal kjøpe inn en mynt), men ikke så kult når samleren eller arvtager taper flere tusen kroner, ved ikke å selge på auksjon, eller på et sted som dette forumet

Når man ser på visse utgivelser, som ikke er vanlige bruksmynter vil man se at de som gir ut myntene i tillegg er eiere av priskatalogen, som overvurderer prisen for de samme utgivelsene. Kommer man nærmere svindel?

Etter å ha sett dette fant jeg ut at jeg også burde gi ut info fra vurderingspris katalogene, slik at andre med letthet kan se det samme.

Med bare en versjon (auksjonsresultatene), hvordan kan man se forskjellene?

Salgslister er også noe som er oppe til vurdering, da en del handlere har hatt dette.

Håper dette besvarer spørsmålene

Med Vennlig Hilsen

Lars
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Kjetil Kvist »

Da kan du jo skaffe deg Morten Eske Mortens ulike myntprisårbøker, og se om han kanskje reagerer når du legger opplysningene i dem inn i en ny database.

Jeg regner med at flere forummedlemmer får en mail fra denne eksentriske dansken i løpet av noen timer. Han pleier å oppklare forhold som har med Åsl §4,5 og 43. Han kan betrakte dette som en forespørsel i åpent brevs form.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Kjetil Kvist wrote:Da kan du jo skaffe deg Morten Eske Mortens ulike myntprisårbøker, og se om han kanskje reagerer når du legger opplysningene i dem inn i en ny database.

Jeg regner med at flere forummedlemmer får en mail fra denne eksentriske dansken i løpet av noen timer. Han pleier å oppklare forhold som har med Åsl §4,5 og 43. Han kan betrakte dette som en forespørsel i åpent brevs form.
Med den respekten jeg har for MEM kommer det aldri til å være en sjanse for at jeg skulle ta noe som helst fra det han har lagd.

Dette har jeg avklart med ham for lenge siden.

Men til forskjell fra hans nedtegninger, som er unike auksjonsresultater, så er en sammenstilling og matematisk utreging av en gjennomsnittspris på flere kataloger ikke tatt fra én katalog.

Han har gjort denne jobben i så mange år helt alene og er etter min mening den største eksperten på dette området.

Hadde gjerne kjøpt hans databaser om jeg kunne, men det er ikke databasene som er det mest verdifulle han har, men ekspertisen.
-----
En stor tak til dig MEM for det arbeid du har gjort for numismatik, og det du har gjort for mig, det er sagtens ikke lille.
-----
Og du trenger ikke bruke mer tid på å dra inn andre i denne debatten du selv har laget.

La oss heller begge to sjekke med åndsværksloven i morgen og ta dette på e-post eller telefon og oppføre oss som voksne menn er du snill.

Hvis det skulle vise seg at jeg tar feil, vil jeg være den første til å beklage, og da selvfølgelig ikke gi ut vurderingspriser, bare realiseringspriser, som egentlig er det mest interessante.

Her fra Åndsværksloven § 4, 5 og 43. for de som er interessert.

§ 4. Opphavsmannen kan ikke sette seg imot at andre benytter hans åndsverk på en slik måte at nye og selvstendige verk oppstår. Opphavsretten til det nye og selvstendige verk er ikke avhengig av opphavsretten til det verk som er benyttet.
Den som oversetter eller bearbeider et åndsverk eller overfører det til en annen litterær eller kunstnerisk form, har opphavsrett til verket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måte som gjør inngrep i opphavsretten til originalverket.

Eksempel:

Katalogpris 1 = 10
Katalogpris 1 = 15
Katalogpris 1 = 20
Katalogpris 1 = 10
Katalogpris 1 = 15

Min katalogpris = 10 + 15 + 20 + 10 + 15 = 70, 70 / 5 = 14

Min katalogpris blir da 14.

Jeg har da benyttet andre kataloger, men kommet frem til en pris som er basert på alle katalogene delt på antall kataloger. Altså et selvstendig verk har oppstått.

Med tanke på det kommer til å være priser basert på tidligere valutaforskjeller i dette regnestykket, tror jeg ikke du kommer til å finne noen priser som samsvarer med noen av de katalogene som finnes.

§ 5. Den som ved å sammenstille flere åndsverk eller deler av åndsverk skaper et litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk samleverk, har opphavsrett til samleverket, men denne rett gjør ingen innskrenkning i opphavsretten til de enkelte verk som samleverket består av. Hvis ikke annet er avtalt, står det de enkelte medarbeidere fritt å offentliggjøre sine bidrag på annen måte.

"har opphavsrett til samleverket"

§ 43. Den som frembringer et formular, en katalog, en tabell, et program, en database eller lignende arbeid som sammenstiller et større antall opplysninger, eller som er resultatet av en vesentlig investering, har enerett til å råde over hele eller vesentlige deler av arbeidets innhold ved å fremstille eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for allmennheten.
Eneretten etter første ledd gjelder tilsvarende ved gjentatt og systematisk eksemplarfremstilling eller tilgjengeliggjøring for allmennheten av uvesentlige deler av arbeid som nevnt, dersom dette utgjør handlinger som skader den normale utnyttelse av arbeidet eller urimelig tilsidesetter frembringerens legitime interesser.
Eneretten til et arbeid som nevnt i første ledd varer i 15 år etter utløpet av det år arbeidet ble fremstilt. Dersom arbeidet i løpet av dette tidsrom offentliggjøres varer vernet i 15 år etter utløpet av det år arbeidet første gang ble offentliggjort.
Er arbeid som nevnt foran, helt eller for en del gjenstand for opphavsrett, kan også denne gjøres gjeldende.
Bestemmelsene i §§ 2 andre til fjerde ledd, 6 til 8, 11a til 22, 25, 27, 28, 30 til 38b og 39h fjerde og femte ledd gjelder tilsvarende.
Avtale som utvider frembringerens rett etter første ledd til et offentliggjort arbeid kan ikke gjøres gjeldende.
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Kjetil Kvist »

Det hele kan bygge på en misforståelse, da det ikke er helt enkelt å forstå hva du mener med å legge inne katalogpriser. Det siste eksemplet ditt er jo at du setter en pris basert på oppgitte priser i en varierende mengde kataloger. La oss si Sieg, Krause og Norges Mynter, som for en del av perioden går samtidig. Tidligere innlegg har gitt et annet inntrykk.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Kjetil Kvist wrote:Det hele kan bygge på en misforståelse, da det ikke er helt enkelt å forstå hva du mener med å legge inne katalogpriser. Det siste eksemplet ditt er jo at du setter en pris basert på oppgitte priser i en varierende mengde kataloger. La oss si Sieg, Krause og Norges Mynter, som for en del av perioden går samtidig. Tidligere innlegg har gitt et annet inntrykk.
Da beklager jeg sterkt.

Jeg har ikke skrevet alt om hvordan jeg kommer til å lage dette systemet, da det per i dag er på 43 A4 sider, men jeg kunne helt sikkert ha uttrykt meg klarere :)

Er nok litt eksentrisk jeg også :)

Uansett om vi krangler litt så er det jo bra at du har tatt diskusjonen, for uten å få noen spark fra høyre og venstre lærer man ikke :)

Hadde uansett vært hyggelig å tatt en prat med deg over en kaffe eller fem...

Med Vennlig Hilsen

Lars
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Kjetil Kvist »

Det er et interessant prosjekt, og dette er framtida. (Hadde folk flest hatt den minste anelse om hvor mye arbeid det ligger i den minste katalog, så hadde de skjønt omfanget av det du gjør nå. Kaffe i enorme mengder er vel nødvendig. Vi får ta det en gang etter 12. mai, da jeg blir veldig opptatt med å produsere auksjonsresultater fram til da.)
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by Olav K »

Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonen om åndsverkloven - et tema jeg vet lite om, utover at de som drev med det i mitt gamle firma var spesialister på linje med øyeeplekirurger innen medisinfaget.
Mitt spørsmål - eller refleksjon - går på realismen i projektet. Slik jeg oppfatter initiativtager Lars, er håpet å skape en database med "eksakte" verdier basert på vektede tall fra de kataloger man har over norsk mynt 1814-DD. Av kataloger for de siste tiår har vi Sieg og "Norges Mynter", nå supplert med "jenskr"s oversikt og den nye "Handlerkatalogen" - for ikke å glemme MEMs årbøker som Lars ikke ville hente informasjon fra. Hertil kommer auksjonsresultatene fra OMH, nå også OMG, Skanfil (har de statistikk?) - men hva med "auction.no", for ikke å snakke om QXL og muligvis tradera og andre åpne nettauksjoner? Hertil kommer den ikke ubetydelige omsetning som skjer over disk. Hvis jeg ikke er feilinformert har flere mynthandlere "ønskelister" fra kunder. Dukker et "ønske" opp vil salg kunne skje privat - ikke ulikt det som skjer med "kremobjekter" i eiendomsmarkedet. Forfatterne av Handlerkatalogen hevder at slike salg er hensyntatt, men jeg vet ikke i hvilken grad slike salg er vektet i sluttresultatet.
Jeg vil likevel gjette at for "ordinære" mynter: dvs 1+ til kanskje 01 i kurante årganger er rimelige lette å prissette. Ukurante årganger trenger bare to velstående konkurrenter for at prisen skal gå bananas. Det kanske store problemet er "0"myntene. Tilgjengelige kataloger registrerer ikke at 0 ikke bare er 0, det er nok av eksempler på av ellers identiske mynter i 0 gått til forskjellige priser på samme auksjon, og det kan godt være utbud nummer 2 som får høyest pris av dem. Det jeg prøver å si er at ingen database over norsk mynt i den aktuelle periode vil klare å fange opp prisdifferansene som skyldes at noen 0'er er bedre enn andre, om vi så kaller det "eye appeal", "prakt" eller whatever.
Fordelen med en database som kan nås via iPad, iPhone - eller etterhvert PC/Mac er at den kontinuerlig oppdateres, mens en trykt katalog er foreldet dagen den kommer ut. Men det krever en kontinuerlig oppdatering - basert på mange kilder. Vi har sett at mynter er kjøpt på OMH auksjon, for straks å blitt solgt dyrere hos Skanfil. Hva var riktig pris? OMHs eller Skanfils? Tas provisjonen med i regnestykket?
Det er selvfølgelig flott om du klarer å ta inn alle de data som er nødvendig for av databasen skal bli så riktig som mulig. Men er det mulig for annet enn de helt kurante myntene som mynthandleren uansett selger til "katalogpris"? (Og da snakker jeg ikke om "minnemyntene" som pushes av et fortak på Kolbotn og som har foretakets ønskepriser i den katalogen de selv utgir.)
Jeg er litt redd din ide bygger på den drømmen som mange her har: At det finnes en "riktig" pris for hver mynt utgitt etter 1814 ( og gjerne før også). Men "riktig" pris er det noen til enhver tid er villig til å betale. Og siden "noen" varierer og de forskjellige varianter av "noen" har høyst varierende betalingsevne/vilje - kan det som er "riktig" pris i dag være sprut gærnt i morgen.
Men for all del: dessto mer fakta vi får, dessto bedre bakgrunn har vi for egne meninger.

Jeg ser at du også har tenkt at du, og de som vil bidra til å holde basen vedlike, skal tjene penger på dette. Jeg skulle gjerne ha sett kalkylene, men lar det foreløpig ligge.
User avatar
KreativProgrammerer
Posts: 65
Joined: 05 Jun 2012 16:48
Location: Norge og Nederland
Contact:

Re: Ønsker å kjøpe salgslister og liknende over Norske Mynte

Post by KreativProgrammerer »

Kjetil Kvist wrote:Det er et interessant prosjekt, og dette er framtida. (Hadde folk flest hatt den minste anelse om hvor mye arbeid det ligger i den minste katalog, så hadde de skjønt omfanget av det du gjør nå. Kaffe i enorme mengder er vel nødvendig. Vi får ta det en gang etter 12. mai, da jeg blir veldig opptatt med å produsere auksjonsresultater fram til da.)
Takk for det.

Ja det er nok fremtiden.

Har gått med litt kaffe de siste månedene :) og røyk...
Når det nå begynner å li på tenkte jeg det var greit å holde ut hånda og spørre om noen kunne tenke seg å sparke meg litt videre :)

Ser frem til kaffen :)

Lykke til med auksjonsresultatene
Mvh
Lars
http://icoinsapp.com
Tlf: +47 46 47 20 74
e-post: lars@icoinsapp.com
Ta også kontakt via PM om du vil meg noe.
Post Reply

Return to “Etterlyst”