Billodes lommeur

Forum for klokkesamlere!
Post Reply
knutbot
Posts: 2
Joined: 18 May 2014 11:43

Billodes lommeur

Post by knutbot »

Min farfar kjøpte en Billodes lommeur på slutten av 1920 tallet eller på begynnelsen av 1930 tallet på et bruktmarked. Jeg ønsker å få vite noe mer om denne klokken og legger ved noen bilder av den, og håper at noen kan gi meg et svar.
Urskive
Urskive
Billodes_urskive.JPG (590.96 KiB) Viewed 1728 times
Under lokket
Under lokket
Billodes_under_lokk.JPG (661.69 KiB) Viewed 1728 times
Bakplate
Bakplate
Billodes_Bakplate.JPG (799.34 KiB) Viewed 1728 times
Innmat
Innmat
Billodes_innmat.JPG (628.41 KiB) Viewed 1728 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Billodes lommeur

Post by tho »

Det er sølv (800), og du kan Google på "billodes pocket watch" så får
du flere treff.
knutbot
Posts: 2
Joined: 18 May 2014 11:43

Re: Billodes lommeur

Post by knutbot »

Har gjort det. og fant ut at 800 bare betyr at ytre deksel er av 800g selv, noe som var standard for Belodes, og sier lite og ingen ting om selve klokka. Har også søkt på "Billodes Ancre 15 Rubis" Der fant jeg heller ikke noe særlig. Bare en som vil selge en gullklokke som lignet, og pris. Det er ikke prisen jeg er ute etter men mest mulig om klokka og Billodes. Det jeg vet er at den er kanske produset mellom 1890 - 1900, men jeg setter et sotret men med et siden at serienummet er såpass høyt. Der for søker jeg nærmere opplysnnger om den. En ting til når sluttet de å produesere Billodes lommeur. Der var mange sidespor som heller ikke førete bare på vilspor. En plass stod det at Billodes ender teknologi rundt 1900. Defor tok jeg blide av urveket også. Det jeg har oppservert at de leste Billodes ble trekt opp med nøkkel. Så da kommer spørsmålet opp, når slutte de med det?

Angåede min klokke så er den i nesten perfekt sand og går faktis i noe dager for hver gang en trekker den opp. Det eneset feien på den er at der er litt oppskrapet på innsiden av ytre bakre lokk.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Billodes lommeur

Post by tho »

User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Billodes lommeur

Post by Arve »

Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Klokker og ur”