gull lommeur.

Forum for klokkesamlere!
Locked
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

gull lommeur.

Post by Runju »

Driver og rydder litt i gamle ting for tida ... og fant igjen et lommeur i gull. Kjenner veldig lite til ur, men har vel hørt at interessen ikke er så høy på det for tida. Men så er vel gullprisen ikke så dårlig? Det går som ei klokke, men har ikke vært til rens. Vurderer seddel eller mynt i stedetfor. Kjenner noen sånn ca-verdi?

stemplet 0,585. Står BALANCIER COUPE 15rubics diameter ca 51 mm
ur2.jpg
ur2.jpg (62.72 KiB) Viewed 3494 times
ur3.jpg
ur3.jpg (45.87 KiB) Viewed 3494 times
ur4.jpg
ur4.jpg (65.6 KiB) Viewed 3494 times
ur1.jpg
ur1.jpg (62.7 KiB) Viewed 3494 times
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: gull lommeur.

Post by nissannisse »

er av intr. det. Hvilken verdi eller pris tenkte du da ca... olav
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

Re: gull lommeur.

Post by Runju »

har sendt deg PM
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: gull lommeur.

Post by hertervig »

Et fint jaktur du har der. Du kan nok regne med at det er ca 50 gram (+/-) gull i en sånn urkasse. Så det gir vel en smelteverdi på 7 8000 kroner. Imidlertid er det nok tvilsomt om verket gir noen merverdi da gullur hadde en nedadgående tendens prismessig før prisoppgangen på gull som metall startet.
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

Re: gull lommeur.

Post by Runju »

Uret er solgt. Takk for interesse
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: gull lommeur.

Post by Mineline »

Nok et eksempel på moderering , dette er en ren salgskanal , hadde bruker navnet vært Trygghandel eller Mineline hadde dette ikke gått , men medført sletting og advarsler ......... :evil: Her går det helt greit ...........
Er det rart vi reagerer ?
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: gull lommeur.

Post by Myge »

Tja, akkuratt den dagen dette innlegget ble skrevet sendte jeg opp raketter. Et halvt år etterpå kom det et spørsmål om han ville selge det. Slikt vil skje fra tid til annen. Jeg tror ikke dette var et kraftig salgsfremstøt. Og at en forumdeltager viste interesse for en tråd et halvt år senere, da også en rimelig ny forumdeltager, tror jeg ikke dette er sammenlignbart.

Nå skal det også sies at akkurat andre samleområder enn mynt og seddel blir alt for sjelden diskutert her inne i forhold til mynt. Og de aller fleste som finner en ting etter arv eller lignende, må gjerne poste her for å spørre hva det er verdt. Om det derimot er rene salgsfremstøt, vil alle bli behandlet likt, så lenge det er en moderator til stede. For tiden er det færre og færre til stede generelt, lite som har skjedd de siste dagene.

En dag igjen til ferie... 7 uker... mmmm... det skal bli godt, for noen og enhver.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: gull lommeur.

Post by Mineline »

Myge wrote:Tja, akkuratt den dagen dette innlegget ble skrevet sendte jeg opp raketter. Et halvt år etterpå kom det et spørsmål om han ville selge det. Slikt vil skje fra tid til annen. Jeg tror ikke dette var et kraftig salgsfremstøt. Og at en forumdeltager viste interesse for en tråd et halvt år senere, da også en rimelig ny forumdeltager, tror jeg ikke dette er sammenlignbart.

Nå skal det også sies at akkurat andre samleområder enn mynt og seddel blir alt for sjelden diskutert her inne i forhold til mynt. Og de aller fleste som finner en ting etter arv eller lignende, må gjerne poste her for å spørre hva det er verdt. Om det derimot er rene salgsfremstøt, vil alle bli behandlet likt, så lenge det er en moderator til stede. For tiden er det færre og færre til stede generelt, lite som har skjedd de siste dagene.

En dag igjen til ferie... 7 uker... mmmm... det skal bli godt, for noen og enhver.
For tiden er det færre og færre til stede generelt, lite som har skjedd de siste dagene.

Er det rart ?
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: gull lommeur.

Post by Myge »

Nei, ikke så veldig rart, sommeren nærmer seg, det har vært svært lite ny informasjon om samleobjekter her inne, og det har vært et par krangler og uenigheter mellom flere av medlemmene her inne. Slikt er bare sunt. Det går som oftest over, det merker jeg i alle fall på meg selv når jeg får tenkt meg om.
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

Re: gull lommeur.

Post by Runju »

Dette var ikke engang tenkt på som salgsannonse, men et forsøk på å finne ut hva det var av verdi på slikt. Men det er jo så mye hårsårhet og navlebeskuing her at det er jo ikke så rart at det blir færre og færre her. Frister iallefall ikke med flere innlegg. Lykke til
Locked

Return to “Klokker og ur”