Aug. Schatz & Sohne

Forum for klokkesamlere!
Post Reply
bjoernen
Posts: 41
Joined: 07 Jan 2011 19:01

Aug. Schatz & Sohne

Post by bjoernen »

jeg har ei fin gammel klokke som jeg lurer på hvor jeg kan finne mer informasjon om :D
det er ei 8 days clock fra Aug. Schatz & Sohne. på baksiden er det stemplet in tallet 56 sammen med klokkemakerens merke. Litt lenger ut til siden står det "two jewels unadjusted". og tallene 3 og 57.

Håper det er noen der ute som kan fortelle meg litt om uret, eller evt. hvor jeg kan se etter informasjon om den. har leita på nettet, men finner ikke noen modeller som er lik den jeg har... :oops:
Attachments
DSC_0062.JPG
DSC_0062.JPG (421.83 KiB) Viewed 996 times
DSC_0049.JPG
DSC_0049.JPG (487.29 KiB) Viewed 996 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Aug. Schatz & Sohne

Post by tho »

Har googlet litt og finner mange treff. Urverket er mekanisk, og når det trekkes opp, så skal det
gå 8 dager i strekk (8 days).

Tipper det er fra ca 1960 og verdt ca 400 kr i god stand. Det er iallefall det som disse averteres
med. Google og se selv.

Muligens tysk verk?

Ditt ur ser ut for å være komplett med "støvdekselet" intakt.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Aug. Schatz & Sohne

Post by tho »

Ja det står jo MADE IN GERMANY :D
bjoernen
Posts: 41
Joined: 07 Jan 2011 19:01

Re: Aug. Schatz & Sohne

Post by bjoernen »

At det var tysk, hadde jeg faktisk skjønt selv, men takk for opplysninga :lol:
Det jeg egentlig lurer på om det finnes oppslagsverk/databaser hvor det finnes informasjon om klokken. Det gjelder i grunnen generelt for klokker og ur, ikke bare denne. Jeg har nemlig flere forskjellige som jeg etterhvert ønsker å finne mer ut av. Verdien ser helt grei ut for meg, for den er ikke til salgs. Den har enormt mye høyere sentimental verdi for meg enn for en evt. kjøper. Så jeg tenker at klokka blir der den er, jeg synes den er rasende flott jeg :lol:

Men takk for svarene!
Post Reply

Return to “Klokker og ur”