Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Forum for klokkesamlere!
Post Reply
ruggeri
Posts: 9
Joined: 14 Jan 2012 14:51

Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by ruggeri »

Hei,

For mange år siden fikk jeg en gave fra en eldre herremann i familien.

Det er en flott original Lassale klokke som dere kan se på bildet.

Den er noe slitt, men fungerer helt tipp topp.

Jeg sjekket for lenge siden hvor mye den kostet den gangen den ble kjøpt, og den var jo ganske kostbar.

Nå har det jo gått mange år siden den ble laget og solgt, så lurer litt på verdien i dag ?

Setter pris på hjelp!
Attachments
008.JPG
008.JPG (227.02 KiB) Viewed 2992 times
007.JPG
007.JPG (245.19 KiB) Viewed 2992 times
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by nissannisse »

JEAN LASSALE BLE KJØP AV SEIKO OG ER KJENT FOR Å LAGE MEGET GODE KLOKKER. ANG PRIS SÅ VARIERER DE VELDIG UT FRA TYPE/SLITASJE OG URVERK. DET BESTE ER DA OG TA MED KLOKKEN FOR EN TAKST HOS EN URMAKER. MEN INDIKASJON PÅ PRIS FINNER DU VED OG SØKE RUNDT PÅ NETT. MANGE TILSALGS RUNDT I VERDEN. MVH OLAV
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by nissannisse »

MEN FOR Å TIPPE EN PRIS VIL JEG SI HVIS DEN DA IKKE ER EN KOPI.(SELV OM DEN ER GAMMEL SÅ LAGDE DE GODE KOPIER DA DENNE VAR NY OGSÅ) CA 4000-6000 KR I NORGE I DAG PÅ EN AUKSJON KAN DE GÅ FOR MER MEN IKKE LETT Å SI . MVH OLAV
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by Myge »

Caps lock har muligens hengt seg opp hos deg, trykk en gang på tasten til venstre for A på tastaturet neste gang :)
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by nissannisse »

Skal skrive med små bokstaver heretter. Men tenkte bare gjennomsnittalderen her er høy og dere har dårlig syn :wink: :wink: :wink:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by tho »

Jeg tror kanskje prisvurderingen er vel optimistisk.

Så nå lurer jeg på hvilket auksjonshus eller nettauksjon
man bør selge et slikt ur for å oppnå en slik pris. :mrgreen:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by tho »

Dere kan lese her:

http://wiki.answers.com/Q/How_much_is_j ... h_is_worth

How much is jean lassale watch is worth?

It solely depends on the age of the watch. Jean Lassale, a Swiss watch maker, sold his business to Seiko sometime in the late-70s or 80s (?). Seiko didn't sell their Seiko Lassale brand very long, and those Seiko watches sold new, at the time, for around the $400 to $500 mark. The Seiko Lassale's are Japanese-made and have a Japanese movement. Jean Lassale has since taken up his watch-making business again (I believe sometime after 2000, maybe 2003?). Those watches are "Jean Lassale", are Swiss-made and have a Swiss movement and retail for several thousand dollars. A recent quote I received from Jean Lassale in Geneva was almost $7,000. *gulp*

A used Seiko Lassale can be had at eBay for between $50 and $200, and there is usually a small but steady stream of them. It's worth checking out, because even the Seiko Lassales are beautiful and very, very thin. Beware of sellers who claim they have a "Jean Lassale". These deals are almost certainly too good to be true. The real Jean Lassales are pretty much unaffordable (see above, $7,000, yikes).
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by nissannisse »

Ble solgt en på finn i fjor for 6500kr med eske den da men også ganske slitt. Så er verdt så mye som noen vil betale for den. Vet de har vært billige på e-bay lenge nå. gamle orginale rene jean lassale er kjempedyrt ja. Helt villt med prisene på de.
ruggeri
Posts: 9
Joined: 14 Jan 2012 14:51

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by ruggeri »

Hei,

Jeg forstod ikke helt oppsummeringen av mitt hovedspørsmål. Klokken som jeg har står det Japan bakpå, med ørliten skrift. Hvilken verdi er det på denne ? Klarer ikke helt å koble svarene i forhold til hva slags Lassale klokke jeg har.

Setter pris på hjelp!
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Ca verdi på denne Lassale klokken ?

Post by Olav K »

Står det Japan på klokken, er den laget av Seiko,og etter det opplysten ovenfor, legges de ut for mellom $ 50 og 200 på e-bay.
Post Reply

Return to “Klokker og ur”