Bør jeg komplettere Katharina Weimar?

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander

Kjøpe eller ikke kjøpe Katharina Weimar Middag til moccasettet

Poll ended at 24 Apr 2019 14:05

Kjøpe
1
50%
Ikke kjøpe
1
50%
 
Total votes: 2

User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bør jeg komplettere Katharina Weimar?

Post by tho »

tinkerbella wrote: 16 Apr 2019 09:57 Det handlet mer om å stikke fingeren i jorda og innse at komplette og feilfrie Weimar vanligvis ikke kastes etter noen for 500 kr.
Jo da, det gikk for 20 Euro i Sverige. Da må 500 kr være en grei pris på Finn.
Det er som sagt ikke noe typisk samlerobjekt.
tinkerbella
Posts: 5
Joined: 16 Apr 2019 09:34

Re: Bør jeg komplettere Katharina Weimar?

Post by tinkerbella »

Vet om en kar som ble slått ned for en hundrings. Er det da gjengs pris for å slå ned noen? Du argumenterer som en 15-åring. Jeg bruker ikke tid på sånt tull. Snakk med noen andre som gidder.
tinkerbella
Posts: 5
Joined: 16 Apr 2019 09:34

Re: Bør jeg komplettere Katharina Weimar?

Post by tinkerbella »

Noe usikker her nå. Prøvde å legge ut et innlegg i sted. Fikk varsel om forsøk på hacking av min enhet. Så ble innlegget slettet? Det er vel ikke bra?

Uansett, min erfaring etter ti år som butikkeier og 20 år med markedsføring er at omsetning og priser sterkt avhenger av presentasjon og selger. En uspiselig, eller inkompetent selger vil aldri oppnå godt salg. Og folk avslører raskt om man genuint ønsker å finne det rette for dem. Det blir sagt ting i dette foraet som er "barnelærdom." Være seg oppførsel, salg eller kunnskap. Dette bør korrigeres om foraet ønsker å bli tatt seriøst. Enkelte innlegg her ville gitt sparken på dagen fra min butikk.

Salg betinger rett kjøper til rett tid med god presentasjon skreddersydd for riktig målgruppe i riktige fora. Og aller viktigst med en dyktig selger. Jeg tenker da sosiale ferdigheter, fagkunnskap og evnen til å vekke tillitt og bygge relasjoner. En selger som vil trøkke på deg noe, eller er uhøflig er uegnet for oppgaven.

Mine ting ville jeg eksempelvis lagt på FB, Ebay og auksjon med minstepris. Dette fordi priser på europeisk poselen er bedre " over there".
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bør jeg komplettere Katharina Weimar?

Post by tho »

tinkerbella wrote: 16 Apr 2019 10:35 Vet om en kar som ble slått ned for en hundrings. Er det da gjengs pris for å slå ned noen? Du argumenterer som en 15-åring. Jeg bruker ikke tid på sånt tull. Snakk med noen andre som gidder.

Er det flere røverhistorier du har på lager?

Du som skryter av å være en så god selger, har du vurdert å bli
støvsugeselger?
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”