Salgskanaler

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
tinkerbella
Posts: 5
Joined: 16 Apr 2019 09:34

Salgskanaler

Post by tinkerbella »

Vil bare tipse dere seriøse samlere som synes det er vrient å få solgt om å vurdere andre salgskanaler enn Finn, som ærlig talt har blitt nokså forgubbet. Jeg har selv gjort om littegrann på mine ting. Kjøpt flere og solgt ett. På Finn hadde jeg annonser i 3 uker uten en eneste henvendelse. Har nå byttet til andre kanaler-og telefonen stilner ikke. I dag var 3 stk i kø for å kjøpe samme serviset, siden en hadde reservert. Hatt annonser ute 36 timer. Så prøv noe annet; Det er mitt tips om du får dårlig respons der du er. Nå akter ikke jeg å selge mer. Men ville bare gi en liten input. Akkurat hvilke kanaler som lønner seg for en selv blir jo en vurderingssak. Og mine har jeg ikke lyst til å dele så mye på med andre som kanskje selger det samme. Men kortversjon: Hvis det du har er bra -og du selv er voksen og godt oppdratt får du salg til riktig pris. Nå tviholder jeg på mine skatter. Men lykke til🙂
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Salgskanaler

Post by tho »

Hva mener du med at Finn er blitt forgubbet?
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Salgskanaler

Post by tho »

tinkerbella wrote: 07 May 2019 19:59 Akkurat hvilke kanaler som lønner seg for en selv blir jo en vurderingssak. Og mine har jeg ikke lyst til å dele så mye på med andre som kanskje selger det samme.
Er det dørsalg som er hemmeligheten? Støvsugeselgerne gjorde bra med penger ved å sette
foten i dørsprekken og drive fram et salg.

https://ndla.no/subjects/subject:22/top ... e:1:121299
Marias
Posts: 14
Joined: 03 May 2017 10:25

Re: Salgskanaler

Post by Marias »

tinkerbella wrote: 07 May 2019 19:59 Vil bare tipse dere seriøse samlere som synes det er vrient å få solgt om å vurdere andre salgskanaler enn Finn, som ærlig talt har blitt nokså forgubbet. Jeg har selv gjort om littegrann på mine ting. Kjøpt flere og solgt ett. På Finn hadde jeg annonser i 3 uker uten en eneste henvendelse. Har nå byttet til andre kanaler-og telefonen stilner ikke. I dag var 3 stk i kø for å kjøpe samme serviset, siden en hadde reservert. Hatt annonser ute 36 timer. Så prøv noe annet; Det er mitt tips om du får dårlig respons der du er. Nå akter ikke jeg å selge mer. Men ville bare gi en liten input. Akkurat hvilke kanaler som lønner seg for en selv blir jo en vurderingssak. Og mine har jeg ikke lyst til å dele så mye på med andre som kanskje selger det samme. Men kortversjon: Hvis det du har er bra -og du selv er voksen og godt oppdratt får du salg til riktig pris. Nå tviholder jeg på mine skatter. Men lykke til🙂
Hva var hensikten din med dette innlegget egentlig? Tipse om andre salgskanaler, men ikke ville oppgi hvilke? Forstår ærlig talt ikke hva du mener med at «hvis du selv er voksen og godt oppdratt får du salg til riktig pris». Kan du forklare? Og lykke til, -til hvem og med hva?
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Salgskanaler

Post by tho »

Jeg må jo le. Når denne "tinkerbella" holder sine salgskanaler hemmelig,
så blir det heller ikke så mange kunder.

Jeg rydder opp i hjemmet og selger på Finn. Det er kjøpere i alle aldre
fra 16 år til 80. Begge kjønn, på porselen og glass, masse kvinner.
Det liker jeg. Overhodet ingen forgubbing.

Finn egner seg veldig bra her i Oslo. Folk kommer og henter.
'Reservasjon skjer på den måten at de vippser pengene først
og henter senere. Da slipper man masse fram og tilbake og
styr og mas.

Skal folkj stole på deg, så gjelds det å ha et godt tryne.
Framstå ærlig og ha mobilnummer i annonsen.
Selger du anonymt "Finnbruker" så skygg unna!

'
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”