GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1972

Forum for samlere av kunst! Her kan du diskutere all slags kunst.
Post Reply
Skrotsamleren
Posts: 10
Joined: 03 Aug 2013 16:14

GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1972

Post by Skrotsamleren »

Hei!
Kom nylig over dette maleriet av romsdalskunstneren Gunnar Haukebø (Molde) Maleriet er signert G. Haukebø 72, altså fra 1972.
På baksiden av rammen er skrevet med blyant "Sittende figur". Antar at dette er maleriet tittel?
Maleriets mål uten ramme er ca. 50x55 cm.
Er det noen på forumet som har noen opplysninger om maleriet, enten det gjelder maleriets opprinnelse, tidligere eiere, hvem som satt modell, hvor det ble malet etc.? Ta gjerne med litt om antatt salgsverdi på/utenom auksjon.
Tusen takk for all bistand!
Mvh Skrotsamleren
Attachments
bilde.JPG
bilde.JPG (39.74 KiB) Viewed 1779 times
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1

Post by Ask »

Kanskje kan du få et svar her : http://www.proff.no/selskap/foreningen- ... 991283013/

Mvh. Ask
Skrotsamleren
Posts: 10
Joined: 03 Aug 2013 16:14

Re: GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1

Post by Skrotsamleren »

Hei! Takk for tips. Jeg har allerede prøvd å kontakte personen du viser til, samt henvendt meg til Molde Kunstnersenter, uten hell. Molde Kunstforening er dessverre nylig nedlagt, så der er ingen å få tak i, heller. Så jeg sitter fortsatt med en del ubesvarte spørsmål, kan du si. Mvh Skrotsamleren
Posthornet
Posts: 417
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1

Post by Posthornet »

Gunnar Haukebø vet jeg ikke mye om, men jeg bruker søkemotoren ofte for å finne verdier på malerier gjort av andre kunstnere.
Her er et maleri av Gunnar Haukebø solgt på en juleauksjon i Oslo 2006. Hvor mye det ble solgt for vet jeg ikke, men som du ser i linken så var det satt et estimert beløp før auksjonen på 30 000.- - 50 000.- NOK. En vis pekepinn gir det at kanskje andre malerier av samme kunstner kan ha høy verdi.
LINK
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: GUNNAR HAUKEBØ fra MOLDE - maleri "Sittende figur" fra 1

Post by Ask »

Slå opp Gøril Haukebø i telefonkatalogen, der finner du hennes mobil.

Ellers , så er jo Haukebø en anerkjent kunstner, slik at Nasjonalgalleriet sikkert kan hjelpe deg med en del av dine spørsmål.

Mvh. Ask
Post Reply

Return to “Kunst”