Diverse bilder

Forum for samlere av kunst! Her kan du diskutere all slags kunst.
Post Reply
Torestre
Posts: 9
Joined: 18 Jan 2018 20:56

Diverse bilder

Post by Torestre »

Har overtatt en del bilder fra et bo og ønsker forsåvidt å videreselge disse. Men jeg aner jo ingenting om verdien av disse bildene. Jeg kan ikke engang tolke signaturene på enkelte av dem. Etter å lest en del tråder her inne (i håp om å finne en signatur som likner min) så har jeg forstått at det ikke er en særlig uvanlig problemstilling. Men noen kunstnere har jeg tross alt navnet på. Det er to akvareller av Gunnar Alme (og en blyanttegning) , noe som jeg har forstått er "lavpriskunst" til noen hundrelapper. Pene bilder, men han produserte vel i stort monn.

Men så ble jeg litt overrasket over at Sverre Holm, altså Benny i Olsenbanden, faktisk også var en kunstnerspire. Var han bedre skuespiller enn kunstner? Eller var han også en ettertraktet og respektert kunstner? Det ene bildet er faktisk ganske flott, et tofarget trykk/litografi antar jeg at det er, av tre kvinner som arbeider i parken eller noe slikt. Det andre er et litt mindre abstrakt bilde som jeg personlig ville lagt i en skuff og lukket igjen.

Ellers har jeg også et oljemaleri av B Lambert, en tysk landskapsmaler. Der spriker prisene voldsomt etter som jeg kan se på nettet. Er det noen som ber om fantasipriser her når de krever 1000 USD for et bilde?

Jeg har også en original blyanttegning av Harald Øglænd, av to menn på havna. Er dette noe som kan ha salgsverdi? Tegnet på et ark i ca A5 størrelse.

Hva mener dere om disse navnene dere som samler?
Attachments
g1.jpg
g1.jpg (303.73 KiB) Viewed 510 times
g2.jpg
g2.jpg (191.19 KiB) Viewed 513 times
f2.jpg
f2.jpg (236.21 KiB) Viewed 513 times
f1.jpg
f1.jpg (462.21 KiB) Viewed 513 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Diverse bilder

Post by tho »

Signert reproduksjo av Gunnar Alme.
https://no.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Alme
Post Reply

Return to “Kunst”