Kjøpe maleri, hvem/hva?

Forum for samlere av kunst! Her kan du diskutere all slags kunst.
Post Reply
SCSB
Posts: 14
Joined: 14 Nov 2018 15:36

Kjøpe maleri, hvem/hva?

Post by SCSB »

Hei!

Skal snart ha dåp for min sønn. Og har lyst til å kjøpe et maleri. Gull og annet pynt blir bare puttet i en skuff. Men jeg har null peiling på kunst. Derfor lurte jeg på om dere kunne veilede litt.
Jeg ser etter noe som kan fint stå på et barnerom og på veggen i voksen alder. Til ett sted rundt 5.000,-. Kanskje litt vanskelig å forutse, men kanskje maleri som har potensialet å stige i verdi de neste 50 årene.

Noen som har forslag på hvor jeg burde se? Troverdig nettside. Eventuell kunstner eller et maleri?:)
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Kjøpe maleri, hvem/hva?

Post by tho »

Kjøp noe du liker selv.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Kjøpe maleri, hvem/hva?

Post by Arve »

Du kan jo se på dette hvis du har et åpent sinn og har tro på fremtiden. Dette kan være hva du spør om.... eller ikke.
https://www.gallerinobel.com/nettgaller ... [900_5103]
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Joakimpe
Posts: 1
Joined: 06 Apr 2022 09:12

Micah Grasse er i Norge!

Post by Joakimpe »

Hei alle sammen! Håper alle har en nydelig dag. Jeg kommer med gode nyheter, og ett rop etter likesinnede mennesker! Nå etter to år med nedstengninger og karantener er Micah Grasse endelig klar for å vise sine nye kunstverk til en helt ny del av kloden. Hvem er klar?

Tror jeg det er trygt å si at vi alle er ivrige etter å komme tilbake til tingene vi elsker, eller hva? Konserter, sportsbegivenheter, kunstgallerier. Før alle kjøper billetter til det neste store kunstgalleriet, vil jeg ønske å nå ut for å dele hvordan en ukonvensjonell kunstner snur manuset for å redefinere kunst i en moderne verden.

Micah har blitt forelsket i skandinavisk kultur. Han har allerede nådd Sverige, og nå vil han spre ideene sine i Norge også. Akkurat nå ser han etter å møte likesinnede mennesker, hoppe på podcaster, møte opp på gallerier og dele nye ideer!

Hvis du har lyst til å komme i kontakt med han, kan du gjøre det på IPNTgallery@gmail.com

Hvis du er interessert i å se mer av Micas kunstverk så kan du gå her.
www.Micahgrasse.com

Hvem er Micah Grasse?
Micah Grasse er en moderne hunnidist, skribent, designer, multimediakunstner og grunnlegger av IPNT Gallery i Chinatown, Hawaii. Med dette har han inspirert en ny æra av kunst ved bruk av ukonvensjonelle metoder og medier. Som en multimediakunstner søker Micah å skape innhold som ikke bare overskrider det du ser, men vil også treffe nye nivåer av emosjonell påvirkning, samt gi seere en større investert tiltrekning. Han gjør dette ved å i stedet for å fokusere på ‘hvordan’ så fokuserer han på ‘hvorfor’. Han har han vært så heldig å få kunsten sin vist i noen av de mest prestisjefylte samlingene i verden, inkludert samlinger i Los Angeles, New York, Washington, San Francisco og Italia.

Litt om Micah sin bakgrunn
Å være en kunstner har ikke alltid vært lett for Micah. I lang tid har han blitt fortalt at han aldri ville klare det fordi han er «hvit, hetero og mann», men dette stoppet han aldri. Micah har alltid hatt ett mål. Mål om å for å få budskapet rundt arbeidet hans til å gå over hele kloden. Kunst entusiaster, samt de som liker å flytte streken og begrensningene til hvordan tradisjonell kunst skal være har kommet til å anerkjenne Micah og IPNT Gallery som en inkubator for noen av verdens mest transcendente verk. Fra Ghostmodernisme til Casualformalisme, og hans legendariske Crack Molecule, IPNTs enestående samling av verk som snur standarden for hvordan kunst blir sett på for en moderne generasjon.

Et av stykkene deres, Greatest Art Collection 2014 ble arbeidet på i 13 år, inneholder 138 stykker og oppbevares i et hvelv for oppbevaring. Denne samlingen har blitt sett på som en av de største små samlingene av uvurderlig kunst i verden.

En av Micahs store samlere sitter i styret på Hammer og LACMA, og IPNT hadde nylig en utstilling i Australia med Francis Stark og Mike Hewson på Post American Fine Arts Gallery, hvor Bobby Jesus var gallerist, og de var den første utstillingen kl. hans nye galleri.
En av eierne av Golden State Warriors sa til meg på et av showene mine i Venezia, "ikke stopp" og kjøpte mitt største maleri på den tiden for $15 000.

Igjen, hvis du har lyst til å komme i kontakt med han, kan du gjøre det på IPNTgallery@gmail.com

Og hvis du er interessert i å se mer av Micas kunstverk så kan du gå her.
www.Micahgrasse.com

“Håper dere har en velsignet dag alle sammen, og jeg håper jeg kan snakke med dere i Norge om ikke så lenge”
- Micah Grasse
Maritim
Posts: 75
Joined: 14 Nov 2012 01:51
Location: Midt i landet

Re: Kjøpe maleri, hvem/hva?

Post by Maritim »

Jeg trekker sammen to tidligere kommentarer. :)

Kjøp noe du liker selv.........fra Blomqvist.
(Så kan du være trygg på at du ikke blir lurt.)
Min blogg: Hagen ved havet
Maritim
Posts: 75
Joined: 14 Nov 2012 01:51
Location: Midt i landet

Re: Kjøpe maleri, hvem/hva?

Post by Maritim »

Jeg glemte å nevne at mange bilder hos Blomqvist er allerede innrammet, og du slipper den ekstra utgiften.
I tillegg er det også ofte avdøde kunstnere som gjerne er mere spennende enn de som legger ut bilder på fb og lignende.

Dette er et koldnål bilde som jeg kjøpte for 2-3 år siden hos dem.
Passer sikkert både for liten og stor.
Tilslaget ble kr.2700,- pluss 25%
Jeg er pensjonist, men har det på veggen. :)
Anne Knoff.jpeg
Anne Knoff.jpeg (234.47 KiB) Viewed 685 times
Min blogg: Hagen ved havet
Post Reply

Return to “Kunst”