Lurt på bergen mynt og seddel ??

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Lurt på bergen mynt og seddel ??

Post by bengt »

Er ikke alt en mynthandler har på lager overpriset? Per definisjon, hvis det hadde vært en god pris på en vare ville den vel vært solgt? Grunnen til at varen fortsatt er på lager er jo fordi ingen har kjøpt den enda?

:mrgreen:
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Lurt på bergen mynt og seddel ??

Post by vemod »

bengt wrote:Er ikke alt en mynthandler har på lager overpriset? Per definisjon, hvis det hadde vært en god pris på en vare ville den vel vært solgt? Grunnen til at varen fortsatt er på lager er jo fordi ingen har kjøpt den enda?

:mrgreen:
Det er jo i grunnen så enkelt. De vanlige myntene til "katalogpris" blir hyllevarmere, mens de sjeldne knapt nok rekker å bli balsamert i en Hartberger, langt mindre bli lagt i ei hylle. I og med at tråden handler om BM&S, er dette et godt eksempel:

http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=177&t=9198

Utvilsomt det hittil mest attraktive metallsøker(mynt)funn hittil publisert på Samlerforum, som ble solgt til BM&S, og formidlet til en ny eier i løpet av dagen.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Lurt på bergen mynt og seddel ??

Post by bengt »

Samme med den unike seddelen trykket i London, ble ikke akkurat noe hylle varmer den heller - så da var prisen "riktig" eller alt for lav :-)
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Lurt på bergen mynt og seddel ??

Post by 2rhaug »

BMS har et godt renomme ser jeg. Jeg har handlet to mynter der, begge gikk ned i grad ved salg (benyttet en aktiv handler kjent av de fleste på forumet). Den ene fra 01 til 1+/01, den andre fra svak 1+ til 1/1+. Samlet tap pga av dette ca 4500 kroner.
Jeg aksepterer tap, men litt surt når to kjente aktører ikke er enig. Jeg var fersk som kjøper da, og usikker på graderingen. Det ville jeg ikke vært i dag. Nedgraderingen var nok korrekt.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”