Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Hei.
Er det noen på samlerforum som sitter med bildet av aktuelle objekt 426 som ble trukket på skanfil storauksjon 183. ?
Om noen har bildet av objektet lastet ned til maskinen sin eller har sett objektet live vil jeg sette stor pris på men pm til meg eller at dere kontakter meg på annen måte.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Gard, dette objektet har du spurt meg, Magne og Øyvind Rykke om. Jeg skal sende deg bildet på mail. Vi vet at du ønsket å kjøpe denne seddelen, og helt sikkert selge den videre som kv. 0, men den holdt ikke kv. 0, noe som ble påpekt på visning av en kunde. Etter en kjapp undersøkelse, viste det seg at den hadde en liten hjørnebrett og en svak liten brett ett sted til, noe som gjør at den ikke skulle vært satt opp som kv. 0, da den holdt kun kv. 01.

Det er aldri kjekt å trekke objekter, men når du kontakter tre stk i Skanfil og beskylder oss for juks fordi den skulle gå for billig, og at det var derfor vi trakk den, viser at du enda ikke har forstått god forretningsskikk i denne bransjen. Et godt tips er at du snart må slutte å brenne broer i denne bransjen. Du er kun med for profitten sin del, det er en ærlig sak, og for mange samlere har du helt sikkert skaffet gode objekter, men denne seddelen kan du ikke kjøpe gjennom oss denne gang. Hvis innleverer sier ok, vil den settes opp på nytt. Da med et annet utrop, og rett beskrivelse.

På en storauksjon kan slikt skje, objekter blir trukket av flere årsaker, i dette tilfellet var kvaliteten feil.

Gi meg en e-postadresse, så skal du få oversendt bilde av seddelen så snart jeg får sjangs.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Jeg er litt sjokkert ! Alt jeg har spurt om er å få bildet av objektet av skanfil , uten å få det. Er det god forretnings skikk å henge ut budgivere sine på forum .?
Objektet ble trukket når det var under 5 minutter igjen av auksjonen .

Jeg er ikke ute etter å sverte noen , spurte bare om bildet som skanfil har nektet å sende meg og blir dermed hengt ut på forumet at jeg var budgiver og skulle tjene mm...
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Det skal forøvrig sies at du fikk muligheten til å se seddelen selv, og at du også hadde muligheten lørdag og søndag samme helg, da seddelen ikke ble returnert med en gang, slik vi pleier. Dette fordi jeg ringte de på visning i ferien min, mens du sendte en hel haug med meldinger til meg.

At du valgte å ikke bruke den muligheten valgte du selv. Da jeg ringte deg for å forklare, "truet" du med å bruke samlerforum. Jeg klarer ikke se trusselen, men forstår at du ikke godtar forklaringen vår på hvorfor seddelen ble trukket. Hvis du ønsker, kan jeg sjekke om innleverer ønsker å selge den til deg for budet ditt, men det er under forutsetningen at du har godtatt at den er 01, og ikke 0.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by svessien »

Til Myge fra Svessien

[youtube]Xy_9bx6U8_0[/youtube]
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Bare så det er sagt er det veldig ryddig og fint , men å ikke avklare på en god måte med budgivere og samtidig henge dem ut i ettertid er ikke ryddig.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Skjerp deg Myge !
Dette er barnslig og uten din egen verdighet ! Dette er helt under pari .

Du kan bare beholde bildet ditt . Vil ikke ha noe å gjøre med noen som behandler andre på den måten du gjør. Du er ikke sannferdig i det hele tatt!
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

At en proff aktør og stor aktør ikke tåler at noen stiler spørsmålstegn , betyr bare at de overvurderer egen rolle. At dere velger å røpe at en budgiver har bydd på en av deres auksjoner er kritikk verdig , og i tillegg henger ut budgiveren på forum sier meg at skanfil har for mye makt.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Forøvrig visste ikke jeg at du var budgiver før du sendte masse meldinger til meg at du var høyeste budgiver. Ting som sendes meg privat på mitt privatnummer i min private ferie, svarer jeg "gladelig" på med mitt private nick her inne. Jeg ba deg også om at å spørre meg om Skanfilrelatert materiale på privatnummer blir feil. Likevel tok jeg meg tid til å sjekke for å finne ut ting for deg. Jeg ringte rundt for deg, svarte deg, og ble samtidig avspist med ufinheter fra deg om påstander om juks. Pr dags dato har jeg klart å holde igjen, men sorry Gard, den likle broen mellom oss er brent, du har kun krevd og fått, og aldri gitt noe tilbake.

Når jeg sier jeg synes du har gått for langt, mener jeg det. Om du mener det samme om meg, skal jeg fint klare å leve med det.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Jeg gjentar ! Som budgiver ba jeg om bilder av objektet opptil flere ganger, uten at jeg fikk det. Jeg har en Mail i fra skanfil hvor de ikke svarer på om jeg kan komme å se på objektet, fordi de ikke viste om det var levert tilbake til selger, dette var timer etter auksjonen var avsluttet . Din reaksjon taler for seg og skuffer stort.

Synd med broen, men det går fint. :)
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Jeg er ikke ute etter å henge ut skanfil, slik at jeg orker ikke bruke mer tid på denne diskusjonen. Det er du som har kommet med anklagene mot dere selv i denne tråden og ikke jeg.

Avslutter herved mitt eng i denne tråden.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Men Gard... Dette vet du jo er feil. Jeg sa jo til deg på sms etter å ha pratet med de som var på jobb i Oslo at de skulle vente med å returnere dette, slik at du kunne få se det selv med dine egne, klare øyne. Du sendte en mail til hovedkontoret i Haugesund, som på det tidspunktet ikke hadde mulighet til å hjelpe deg på stående fot. Det hadde i praksis ikke jeg heller, men jeg tok noen telefoner for å være hyggelig.

Det er litt rart hvordan du reagerer de gangene ting ikke går din vei. Jeg erindrer at du også ringte meg om å anmelde meg og flere andre pga hets her inne. Da har jeg et forslag. Oppfør deg, så slipper du at folk glefser. Ta deg litt i sammen.

Sånn, puh, nå har jeg fått ut litt. God ferie videre. Svessien, ble forumet aktivt igjen nå ;)
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Og til info, alle sms'er som sendes meg privat, blir lagret. Du trenger ikke sende flere til meg nå, ok?
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by svessien »

Myge wrote:Men Gard... Dette vet du jo er feil. Jeg sa jo til deg på sms etter å ha pratet med de som var på jobb i Oslo at de skulle vente med å returnere dette, slik at du kunne få se det selv med dine egne, klare øyne. Du sendte en mail til hovedkontoret i Haugesund, som på det tidspunktet ikke hadde mulighet til å hjelpe deg på stående fot. Det hadde i praksis ikke jeg heller, men jeg tok noen telefoner for å være hyggelig.

Det er litt rart hvordan du reagerer de gangene ting ikke går din vei. Jeg erindrer at du også ringte meg om å anmelde meg og flere andre pga hets her inne. Da har jeg et forslag. Oppfør deg, så slipper du at folk glefser. Ta deg litt i sammen.

Sånn, puh, nå har jeg fått ut litt. God ferie videre. Svessien, ble forumet aktivt igjen nå ;)
Alltid herlig med litt temperatur og straight talk.
Last edited by svessien on 27 Jul 2013 18:53, edited 1 time in total.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Myge : ikke mange jeg sier dette til , men du er ikke sannferdig og du er uproff.
Nå forsøker du i vie deg meg andre på forumet , hva er det med deg . Skal vi fortsette denne diskusjonen på Facebook i gruppen der , tipper du stiller dårligere der om vi starter opp med å nøste i ting .

Bare så det er sagt , jeg ringte deg som moderator , da jeg opplevde grov hets på samlerforum , direkte personangrep , det gjorde at du ble kontaktet . Men igjen er du uproff og bruker det du finner som best for å henge meg ut . Hva er det som får deg til å gjøre det ? !
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”