Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

.
Last edited by trygghandel on 27 Jul 2013 18:55, edited 1 time in total.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by svessien »

.
Last edited by svessien on 27 Jul 2013 18:53, edited 1 time in total.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Svessien: Jeg mente det ikke sånn... Ser at du er en positiv bidragsyter til forumet og har masse kunnskap som er nyttig for andre forum medlemmer. Jeg mener bare at jeg ikke orker diskusjon med deg om noe som skjedde for 6 år siden.
Dette dreier seg om denne aktuelle saken, vi har alle våre vi er uenige med og om saker. Slik at denne tråden kan bli uendelig lang dersom de som mener noe om meg, og de som mener noe om skanfil skal komme med sine synspunkter. Det er ufint av Myge å vie seg med andre. Men det får stå for hans egen regning.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by svessien »

Greit nok. Hvis du mener at en åpen diskusjon på forumet er viet deg og Myge, kan jeg selvsagt holde munn og slette innleggene mine som ikke har noe med diskusjonen å gjøre.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Neida bare la det stå du , jeg har ingen problem med det.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

trygghandel wrote:Myge : ikke mange jeg sier dette til , men du er ikke sannferdig og du er uproff.
Nå forsøker du i vie deg meg andre på forumet , hva er det med deg . Skal vi fortsette denne diskusjonen på Facebook i gruppen der , tipper du stiller dårligere der om vi starter opp med å nøste i ting .

Bare så det er sagt , jeg ringte deg som moderator , da jeg opplevde grov hets på samlerforum , direkte personangrep , det gjorde at du ble kontaktet . Men igjen er du uproff og bruker det du finner som best for å henge meg ut . Hva er det som får deg til å gjøre det ? !
Gard, at du klarte å finne en salgskanal på diverse Facebookgrupper er bra for deg.
Jeg forsøker å være så sannferdig og hjelpsom som overhode mulig, men noen ganger er ikke det heller nok for noen i denne tråden. Uproff, joda, jeg er sikkert det når jeg skriver hva jeg mener og en annen mynthandler.

Du har selv en enestående evne til å ta offerrollen. I dette tilfellet ble du spart for å returnere et feilbeskrevet objekt. At du i det hele tatt får deg til å spørre om vi jukser fordi prisen er for lav, sier mer om deg. At jeg gjør feil, oh yes, i massevis, men jeg skjuler dem ikke, forsøker heller på best mulig måte å fikse opp.

Jeg lyger ikke til deg Gard, i dette tilfellet har du kontaktet kreti og pleti hos oss, vi har undersøkt for deg, tilbudt deg å komme for å studere objektet nøye. Du, som mange andre proffe, vet like godt som meg at man ikke kan se alt på en seddel eller mynt ut fra et bilde. Det er mye av grunnen til visning, bruke proffer til å beskrive, og innrømme feil når de blir begått eller oppdaget.

Det er trist at denne seddelen ikke holdt kv. 0, da hadde du hatt enda en å vise frem for salg.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

Hei! Slutt å slette deler av samtalen, det blir bare rot. ;)
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Det er fint og proft av skanfil og trekke objektet, da det ikke var kv 0. Men det var ikke fint av deg Myge å henge meg ut fordi jeg etterspurte bildet, det kunne dere skaffet til meg for 7 dager siden selv.
Det er heller ikke fint av deg å være sånn som du er, "slutt å skriv til meg" og sånne rare ting. Det er klart en skriver ferdig når en er i samtale og du skiver til meg, vi er da ikke 12 år ?! Det hadde vært mye bedre om du håndterte dette bedre og skrev med meg på en skikkelig måte, i stede for denne dritten inne på forumet. Men det er vel dette som representerer deg.

Jeg hadde ingenting uoppgjort med deg eller din arbeidsgiver, jeg ønsket det bildet! at du har strukket det så langt som dette, får stå for egen regning.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Jeg mener du kan slette hele tråden, dersom det er greit for deg og den svessien. Jeg ønsker ikke, og det var aldri mitt ønske å henge ut noen! Så om det er greit kan den slettes for min del. Om du ønsker at det skal stå igjen det du skriver om meg, så kan det bare bli igjen.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

For min del må den aller helst stå slik den er. I ferietid er det færre på jobb på Skanfil. Jeg kan gå inn på vårt ftp-område og hente ut bildet, men jeg hopper ikke på kommando i ferien fra en som begynner med å beskylde oss for juks fordi han ikke får ting slik han ønsker.

Jeg skal se om jeg klarer finne frem noe i morgen, så legger jeg ut bildet her.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

La det stå da. !
Ingen har bedt deg om å hoppe. Jeg skrev helt KLART og tydelig til deg myge " at jeg ikke skulle forstyrre deg i ferien din, og at jeg tok kontakt med de andre i skanfil". Det er IKKE nødvendig å legge ut bildet her, eller å sende det til meg.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by Myge »

1212964.jpg
1212964.jpg (1.38 MiB) Viewed 1015 times
1212964a.jpg
1212964a.jpg (1.54 MiB) Viewed 1015 times
Man ser klart og tydelig at det er brett oppe til høyre ved hjørnet på denne seddelen. Ettersom vi ble gjort oppmerksom på dette rett før objektet skulle ropes opp, og ikke hadde oppdaget dette selv, måtte objektet selvsagt trekkes.

Dette skjer sjelden heldigvis, men rett skal være rett, og når vi har feilbeskrevet noe, må det trekkes. Det er ikke juks, forsøk på prissamarbeid, ønske om å lure kunder eller noe annet, det er kun fordi det er feilbeskrevet, og ingen annen grunn.

Grunnen til at bildet ikke er kommet før nå, er at dette må hentes ut eksternt fra en FTP-server hvor de fleste bildene ligger. Pga sikkerhet, har svært få tilgang til denne, og den tilgangen har man fra min jobbmaskin. Jeg er innom en snartur på jobb idag, og har derfor kunne hente denne ut.

Eirik
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by trygghandel »

Ryddig og greit , verre var det ikke . Takk for bildet og ryddighet .
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Objekt 426 på skanfil storauksjon 183

Post by vivavegas »

Burde ikke denne tråden hvor det kun er 2 stk. som diskuteres bli stengt for lenge siden....
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”