Samler608 svar her!

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Samler608 svar her!

Post by Myge »

Samler608 wrote: Jeg akter å være anonym slik andre også får være , hvorvidt moderatorer offentliggjør hvem de trur jeg er / eller er får være opp til dem , så tar vi det derifra .
Det kan godt hende du kan være det her inne, men du har allerede avslørt deg på måten du skriver, hvem du angriper, og hvem du forsvarer. Jeg kommer ikke til å si her inne hvem du er, men hvis du har et snev av mannfolk i deg, så innrømmer du hvem du er. Å komme med påstander anonymt slik du gjør minner meg om slike skremmende brev FMI og NDL leverer ut og henger opp.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Samler608 svar her!

Post by kråketoppen »

Myge wrote:
Samler608 wrote: Jeg akter å være anonym slik andre også får være , hvorvidt moderatorer offentliggjør hvem de trur jeg er / eller er får være opp til dem , så tar vi det derifra .
Det kan godt hende du kan være det her inne, men du har allerede avslørt deg på måten du skriver, hvem du angriper, og hvem du forsvarer. Jeg kommer ikke til å si her inne hvem du er, men hvis du har et snev av mannfolk i deg, så innrømmer du hvem du er. Å komme med påstander anonymt slik du gjør minner meg om slike skremmende brev FMI og NDL leverer ut og henger opp.

Hvem er FMI og NDL? "Foreningen med idioeter" og "Norges dustete landsforbund" ?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Samler608 svar her!

Post by Myge »

De også. På 90.tallet og 2000 tallet hadde Folkevandring mot innvandring og Norwegian Defence League flere uthengninger av personer som hadde hjulpet våre nye landsmenn. De postet også info om våre nye landsmenn anonymt rundt om, i stedet for å vise hvem de var, og stå for det de mente. I mine øyne, noen puslete pyser med feilkoblinger i topplokket.

Det er helt realt å være uenige om noe, men personkarakteristikk som Samler608 har postet helt anonymt er for meg tilsvarende. Hvis personen bak Samler608 har lyst å si noe, må han gjerne det, men vær i så fall så real at du sier hvem du er også. Miljøet i Norge er lite, og det å henge ut noen du ikke liker anonymt her inne er tåpelig.

Forøvrig, pr dags dato er det færre og færre som tar FMI og NDL seriøst. De virker veldig sinte for noe, men folk flest har avslørt dem for lenge siden som enkle mennesker med forvridd menneskesyn.
Indy2
Posts: 71
Joined: 21 Aug 2013 17:22

Re: Samler608 svar her!

Post by Indy2 »

slettet
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samler608 svar her!

Post by Olav K »

Det er vel ikke brudd på anonymiteten å oppgi det alias samler608 bruker på sin andre konto?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samler608 svar her!

Post by madsemann »

Nå er ikke jeg noe kjærnefysiker på dette området. Men setningsoppbygging, ord og andre ting sammenfaller mye med en viss trygghandel. Jeg har ingen beviser, men her er det så mye som peker i denne retning at jeg ikke tror jeg har feil. Jeg blir vel saksøkt for injurier, men med landets beste advokatforsikring, skal jeg stå i det :-)
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Samler608 svar her!

Post by Torashe »

æhhhhh isje skrive eg gramatisk riktig, og isje har eg så mye fornuftig komme med heller,men en ting eg står for det er personlig oppmøte(så sant det lar seg gjør da, alt untatt anonymt) med folk/venner om det er krangel/diskusjon eller kalle det hva en måtte ønske. Tørr en isje det bør en kansje bare vurdere og brenne inne med meningene sine. Forstår isje folk gidde bruke tid og energi på slik. Jaja forstår isje koffor eg gadd bruke tid på det heller :roll: Første mann som kutter ut denne tåplige diskusjonen skal få tilsendt en meget vakker, praktfull nesten usirkulert 1øre fra 1972, hvem kan klare motstå det????????? Nei gutter finn frem pusse fillen og puss noe mynter og chillan 8)
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Samler608 svar her!

Post by Myge »

Godt å høre fra deg igjen Torashe :) Alt vel?
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Samler608 svar her!

Post by vemod »

Forumet har nå 2847 medlemmer.

Medlemsmassen representerer samfunnet i miniatyr, og vi vil alltid ha noen medlemmer som aldri kom inn på teaterhøyskolen, og som i stedet velger å ta ut sine teatralske sider på Samlerforum.

Derfor er det trivelig at medlemmer som torashe stikker innom forumet iblant, og får satt tingene i riktig perspektiv igjen.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Samler608 svar her!

Post by Arve »

Torashe wrote:æhhhhh isje skrive eg gramatisk riktig, og isje har eg så mye fornuftig komme med heller,men en ting eg står for det er personlig oppmøte(så sant det lar seg gjør da, alt untatt anonymt) med folk/venner om det er krangel/diskusjon eller kalle det hva en måtte ønske. Tørr en isje det bør en kansje bare vurdere og brenne inne med meningene sine. Forstår isje folk gidde bruke tid og energi på slik. Jaja forstår isje koffor eg gadd bruke tid på det heller :roll: Første mann som kutter ut denne tåplige diskusjonen skal få tilsendt en meget vakker, praktfull nesten usirkulert 1øre fra 1972, hvem kan klare motstå det????????? Nei gutter finn frem pusse fillen og puss noe mynter og chillan 8)
Nei, du skriver ikke alltid grammatikalsk riktig, men du har mye å komme med og det er vi glade for. Innlegget ditt var rett ord på rett plass. :)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Samler608 svar her!

Post by Torashe »

God aften Hr. Myge. Joda her står det riktig så godt til. Har klart snike til meg en liten godsak her og der, ellers er det storveis og livet er herlig. Og hvordan står det så da til med den karen??
Og en meget stor takk til Vemod og Arve for varme og gode ord :wink: .
Uff uff det tar lang tid prøve skrive rett, og det tror jeg ikke er helt meg. En må jo ha noen særtrekk alle og en hver :wink: Det her hippe sms språket ødelegger hele greia, snart vet jeg ikke hva 2+2 er uten kalkulator.
Ellers så ser jeg frem mot høstens auksjoner rundt omkring. Alt det dyre med hus og hage er ferdig. Så nå blir det jakte litt mynter jeg har ønsket meg en stund.
Så dere får ha en fin fin helg videre folkens, jeg har en fotball turnerings helg i vente med de unge lovende.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samler608 svar her!

Post by hertervig »

Du har gjort store fremskritt siden dine første innlegg, Torashe! Kortere setninger, og luft etter tegn som komma og punktum, det gir stor effekt. Før så kunne det nok hende at en måtte lese innleggene et par-tre ganger før meningen satt. Men det gikk greit det og. Skulle du vurdere noe, så kanskje å se litt på sammensatte ord. Du ønsker vel neppe å pusse fillen, men heller å bruke pussefillen.

Men på den annen side, - vi liker deg kanskje best som du er...
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Samler608 svar her!

Post by bengt »

Torashe wrote:Ellers så ser jeg frem mot høstens auksjoner rundt omkring. Alt det dyre med hus og hage er ferdig. Så nå blir det jakte litt mynter jeg har ønsket meg en stund.
Heldige mann, jeg har fortsatt midt i de store hus-utgiftene. Nytt bad, bytte en yttervegg, hage... :-)

Godt å se deg på forumet igjen :-)
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Samler608 svar her!

Post by Torashe »

Ja jeg ser det kan bli litt vanskelig og pusse fillen :oops: Men takk og lov for denne her stavekontrollen på word sier nå jeg. Hadde jeg ikke hatt stavekontroll i jobb sammenheng hadde jeg nok blitt innlagt :wink: Tro det eller ei så er jeg Psykriatisk Helsefagarbeider med videreutdanning innen psykiatri og helsevern, med snart 20års erfaring. Hmmmmm hvorfor følte jeg med plutselig så gammel nå?
Skal si deg det jeg bengt at jeg begynner og savne alt arbeidet med hus og hage. Så jeg leter hele tiden etter nye prosjekt. Så det nye nå blir bygge hønsehus i hagen, med noe kaniner og gjess samt høner da så klart. Blir de to minste jentene i huset her som skal bli med å bygge. Jeg klare ikke det her med og ikke ha noe å gjøre. Sikkert noen andre her og som liker ha litt jern i ilden?
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”