Selge på Qxl eller Auction?

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Selge på Qxl eller Auction?

Post by Evil_Ed »

Jeg oppfattes sikkert lat med dette spørsmålet, jeg kunne muligens funnet gamle tråder med dette temaet, men siden markedet er i forandring er det jo heller ikke sikkert at et svar fra f.eks 2011 er gyldig i dag.

Jeg har konto både på Qxl og Auction, har vel 95 registrerte salg på Qxl og ingen på Auction (så vidt jeg vet). Skal selge noen 5 og 10 kr sedler fra 1940-42 sånn omtrent, i kvaliteter fra 1+ til 1-/2, hvor ville dere plassert dem? Har en følelse av at det fremdeles er mye aktivitet på Qxl, mens utvalget av sedler på Auction ikke er allverden. Men om man generelt kan få noe mer på Qxl er det vel "suksessprovisjon" etc som spiser opp en del av den ekstra fortjenesten, kontra Auction.

Noen anbefalinger?

MVH Eddie
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by ramazotti »

Jeg hadde forsøkt på Facebook,mye aktivitet der. Selv samler jeg ikke sedler,så de få jeg hadde ble lagt ut der.
Gebyrfritt ,enkelt , og greit.
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by Evil_Ed »

Hmmm, regner med du mener en eller flere kjøp og salg-grupper for mynter og sedler der da? Er ikke med i noen selv. Søker jeg kommer det jo opp "et par" alternaltiver. Kan filtrere ut en del ut ifra medlemsmasse, men er opptil flere med en brukbar mengde folk.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by ramazotti »

Den heter vel "Mynter & Sedler" (Norge).
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by Evil_Ed »

Ok, takker så mye. :)
User avatar
André. L
Posts: 79
Joined: 23 Nov 2008 12:45

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by André. L »

Mynt og seddel Kjøp og salg er den med mest medlemmer nå. Salgsprisene er høye på det meste der ser det ut til.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by tho »

Svar på spørsmålet: Prøv med en annonse på Finn.no.
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by Evil_Ed »

Føler ikke at Finn helt er der samlere handler, men mulig det bare er meg?

Tror for øvrig det blir med et forsøk på Facebook, to pene 5 kronere fikk ett bud hver og ble solgt for godt under halv katalogpris. Kan jo tenke som så at jeg burde tatt hardere i, men orienterte meg litt på hva andre tok av utrop og det var mye til 1 krone, og ellers mye lavt. Fremsto ellers som passe masete og kaotisk synes jeg, så mye drukner vel i mengden.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Selge på Qxl eller Auction?

Post by jornkris »

Det som er kjipt med å selge på Facebook er at folk ikke gidder å betale.
30-40% av de jeg har vært borti der dreit i kjøpet.

Hvor mye skal man gidde å purre? Hvor lenge skal man vente før man legger tingene ut på nytt?
Noen sier gang på gang at de snart skal betale andre gir deg aldri noe svar bare later som om de aldri gjorde avtalen eller fikk noen beskjed.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”