Kinesisk pandamynt i gull.

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
vn2hare
Posts: 316
Joined: 05 Jun 2015 21:57
Location: Harestua

Re: Kinesisk pandamynt i gull.

Post by vn2hare »

Espen wrote: Proofmynter fra Kina er det definitivt et marked for i Norge. Har vært i heftig budkrig på qxl de siste par årene for mynter som man tidligere kunne få for gibort pris.
OK, jeg var ikke klar over det. :oops: Trodde Kina her var på linje med andre "bullion-mynter" som 10 Euro etc, og at det derfor ikke var noen voldsom etterspørsel. Da har jeg lært noe i dag også. :)
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Kinesisk pandamynt i gull.

Post by Espen »

vn2hare wrote:
Espen wrote: Proofmynter fra Kina er det definitivt et marked for i Norge. Har vært i heftig budkrig på qxl de siste par årene for mynter som man tidligere kunne få for gibort pris.
OK, jeg var ikke klar over det. :oops: Trodde Kina her var på linje med andre "bullion-mynter" som 10 Euro etc, og at det derfor ikke var noen voldsom etterspørsel. Da har jeg lært noe i dag også. :)
Det er det også mange selgere som tror.. til min store glede :lol:
Stine
Posts: 7
Joined: 03 Dec 2015 21:14

Re: Kinesisk pandamynt i gull.

Post by Stine »

Jeg ante jo ikke hva det var før et kjapt googlesøk, aner ikke hvor den opprinnelig kommer fra sånn helt egentlig, så når den dukka opp under pakking for flytting ble vi jo meget nysgjerrige. :P Også har jeg tydeligvs ikke peiling på forskjellen mellom gull og sølv utsatt for luft. haha.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”