RUNDEFUNNET

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Mynt&seddel
Posts: 155
Joined: 20 Dec 2008 19:09

RUNDEFUNNET

Post by Mynt&seddel »

Hei. Bare lurer på hva dette settet kan være verdt? Finnes det noen kataloger med pris osv for disse settene? Følger med kvittering fra oslo mynthandlel, kjøpt i 1980 for ca. 2200,-
Attachments
001.JPG
001.JPG (101.96 KiB) Viewed 3420 times
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by Kjetil Kvist »

Dukaten ligger på alt fra 1500 til 3500 kroner, men det er avhengig av kvalitet. De peneste går noe høyere
De to store dukatonene kan du selge for rundt 300 kroner, og de små 2-stuiverne ligger på det samme om de er pene.

De mexicanske cob-myntene (uregelmessig formede) kjøper jeg fra 200 kroner og oppover. Er det noen fra Lima, så betaler jeg mer.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
gekl
Posts: 232
Joined: 22 Apr 2009 19:34

Re: RUNDEFUNNET

Post by gekl »

"…så betaler jeg mer…"

Are you collecting them - or is this on behalf of Numisma ?
User avatar
Oslo Mynthandel
Posts: 84
Joined: 28 Oct 2009 11:02
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by Oslo Mynthandel »

Kjøpspris mellom 4500 og 5000 Nok. - always depending a bit on the quality of the Stuiver, Cob and Dukaton.
Oslo Mynthandel
Tlf: 23 10 00 00
Epost: kontakt@oslomynthandel.no
Faks: 23 10 00 25
Web: www.oslomynthandel.no
Online Auksjon: auksjoner.oslomynthandel.no
User avatar
Femmern
Posts: 584
Joined: 09 Mar 2009 13:26
Location: Utkanten.

Re: RUNDEFUNNET

Post by Femmern »

gekl wrote:"…så betaler jeg mer…"

Are you collecting them - or is this on behalf of Numisma ?
The way I see it, he says that they are worth more in this context.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by Kjetil Kvist »

gekl wrote:"…så betaler jeg mer…"

Are you collecting them - or is this on behalf of Numisma ?
Til min egen Cob-samling.

Ellers ville jeg postet under Numisma-nick.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: RUNDEFUNNET

Post by karstkri »

Kjetil Kvist wrote:Dukaten ligger på alt fra 1500 til 3500 kroner, men det er avhengig av kvalitet. De peneste går noe høyere
De to store dukatonene kan du selge for rundt 300 kroner, og de små 2-stuiverne ligger på det samme om de er pene.

De mexicanske cob-myntene (uregelmessig formede) kjøper jeg fra 200 kroner og oppover. Er det noen fra Lima, så betaler jeg mer.
Kjetil skriver fra 1500-3500 for Dukaten men OMH har en i god kvalitet til 5500kr nå.
http://www.oslomynthandel.no/index.cfm? ... odSCatID=0

Må legge til at Kjetil skrev at pene mynter går noe høyere
Last edited by karstkri on 16 Jul 2010 20:17, edited 1 time in total.
karstkri
gekl
Posts: 232
Joined: 22 Apr 2009 19:34

Re: RUNDEFUNNET

Post by gekl »

Kjetil Kvist wrote:
gekl wrote:"…så betaler jeg mer…"

Are you collecting them - or is this on behalf of Numisma ?
Til min egen Cob-samling.

Ellers ville jeg postet under Numisma-nick.

Good, actually.

Because you are pretty much the face and voice of Samlerforum, and it is important for the culture of this place how you are acting, answering and argue.

The previous, older Samlerforum was a place with an astonishing amount of real information, provided and shared by people enthusiastic about coins and coin-related history. Value is of course always an important part of collecting coins.
In many ways Samlerforum is turning more and more into a marketplace, and actually really used by some people to promote their coins - and to network, without adding to the core of the site - which I would define as content / facts / information.
This might be something what can't be stopped - and maybe the need for a such a marketplace is larger than for a forum of people willingly sharing.

Your engagement also here is without any doubt something you deserve credit for - and this credit, the respect you have achieved, is - and should be part of also your professional life as a coindealer.

And the importance of this netplace as an alternative platform, and also as a corrective will also depend on you - and other professionals particpating at this site.

In my personal opinion a question about the value of a coin should should be answered by providing exactly this information - independent from our own interest or trade in the product.

It is not the fear about who might will be able to buy these coins - but from a very theoretical point of view - if the quality of our collective answers is just a reflection of our interest - wouldn't this be a place less interesting for all ?

I seriously enjoy your answers, replies when people wonder about some less common coins, medals, objects - and that reflects in my mind very much what Samlerforum needs - and aim to maintain.

Neutral and competent facts from people genuinely enthusiastic.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by Kjetil Kvist »

Takk, gekl.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by svessien »

Spot on, Georg.

Jeg har vært med her ganske lenge nå, og fulgt utviklingen du beskriver.
Det er mindre og mindre å hente for hver gang jeg logger meg inn, synes jeg.
Seriøse diskusjoner havner i skyggen av bajaseri og tøv, og fremfor alt kjøp og salg.

I den grad jeg måtte ha bidratt til noe positivt på dette forumet, er det på vei mot en snarlig ende.
Jeg tror jeg slår følge med Gard til de evige jaktmarker. Eller noe sånt.

na-na

svessien
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Mynt&seddel
Posts: 155
Joined: 20 Dec 2008 19:09

Re: RUNDEFUNNET

Post by Mynt&seddel »

Takk for svar Kjetil. Og jeg har ikke peiling på om noen kommer fra Lima :D Legger med en nytt bilde da det var noen mynter som ¨lå over hverandre. Hvilke mynter er det som mangler i settet, skulle gjerne hatt det komplett.
Attachments
015.JPG
015.JPG (119.27 KiB) Viewed 3304 times
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: RUNDEFUNNET

Post by bengt »

svessien wrote:I den grad jeg måtte ha bidratt til noe positivt på dette forumet, er det på vei mot en snarlig ende.
Jeg tror jeg slår følge med Gard til de evige jaktmarker. Eller noe sånt.
Et forum er like informativt som summen av de som bidrar, derfor synes jeg det alltid er synd at folk som bidrar slutter "fordi andre ikke bidrar" - da blir det til slutt ingen som bidrar.

(Klarer jeg å få sagt "bidrar" en gang til? Ikke i en sammenheng, utenom at jeg klarte det i forrige setning :-)
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: RUNDEFUNNET

Post by karstkri »

Tror du har kjøpt et komplett sett, men de finnes noen med 2 eller 3 gullmynter .Så jeg tror settene er laget like, men at ditt er kompett.Det har iall fall på Skanfil og QXL vært sett tilsalg med flerer gullmynter.
karstkri
Mynt&seddel
Posts: 155
Joined: 20 Dec 2008 19:09

Re: RUNDEFUNNET

Post by Mynt&seddel »

karstkri wrote:Tror du har kjøpt et komplett sett, men de finnes noen med 2 eller 3 gullmynter .Så jeg tror settene er laget like, men at ditt er kompett.Det har iall fall på Skanfil og QXL vært sett tilsalg med flerer gullmynter.
Takker igjen. Da kan jeg slappe av resten av kvelden :)
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: RUNDEFUNNET

Post by storbrum »

svessien wrote:Spot on, Georg.

Jeg har vært med her ganske lenge nå, og fulgt utviklingen du beskriver.
Det er mindre og mindre å hente for hver gang jeg logger meg inn, synes jeg.
Seriøse diskusjoner havner i skyggen av bajaseri og tøv, og fremfor alt kjøp og salg.

I den grad jeg måtte ha bidratt til noe positivt på dette forumet, er det på vei mot en snarlig ende.
Jeg tror jeg slår følge med Gard til de evige jaktmarker. Eller noe sånt.

na-na

svessien
Har vært her en stund jeg også, å synes det er veldig lærerikt.

Jeg synes det er viktig at vi har litt av hvert her inne sveissen, det finnes masse positivt her inne på forum, kjøp å salg er en del av dette, på samme måte som flotte bilder og myntgraderinger er d.

Men har vi hatt en skikkelig saklig diskusjon på hvilket forum vi ønsker å ha? Forum ledelsen er vel dem som styrer mye av retningen forumet vil ta.
Er det ikke litt slik at vi alle har litt forskjellige ønsker?

Er det ikke plass til alle av oss her inne som samler mynt, selger mynt, kjøper mynt, ser på mynt, diskuterer mynt, osv?


Det synes jeg det skulle være... alle bidrar litt! noen bidrar mer! noen mindre!
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”