Hildebrand - Bok

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

Er det noen av forumets medlemmer som har erfaring med denne boken? Tenker da ikke på innholdet men kvaliteten på re-print av tekst og bilder.

http://www.amazon.com/Sveriges-Konungah ... 65&sr=8-13
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hildebrand - Bok

Post by Olav K »

Jeg kjenner ikke denne boken, men har andre i samme serie (samme forside). De er alle opptrykk av eldre bøker/skrifter. Mine er fra British Museums samlinger, hvor myntene er håndtegnet og (for gresk mynt) skriften tolket (grekerne brukte forkortelser). Bøkene er mer detaljerte enn Sears m.h.t. varianter.
Om denne bok er en "katalog" over minnemynter m.m. i Kongehusets samling vet jeg jo ikke, men mistanken er jo der - basert på egne erfaringer.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

Mulig det er meg som tar feil, men er det ikke denne boken som er referanseverket på bl.a svenske medaljer da?
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Hildebrand - Bok

Post by kråketoppen »

Boken er hovedref.til alle svenske medaljer og kastmynt, på linje med Norges Mynter.
swede har kanskje noe å tillegge?
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

kråketoppen wrote:Boken er hovedref.til alle svenske medaljer og kastmynt, på linje med Norges Mynter.
swede har kanskje noe å tillegge?
Vet du hva prisen for orginalen (Bind I og II) ligger på kråketoppen?
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Hildebrand - Bok

Post by kråketoppen »

Har ofte sett den (de) ute på auksjoner,"ofte" i Sverige. Det svenske samlerforumet har en del stoff og linker, jeg er heller dårlig på å legge ut videre, men om sweden kommer på banen så hjelper han deg sikkert. Lånte den på bilbioteket engang,men den var uten bilder og da noe vanskelig å finne fram i.
Swede
Posts: 572
Joined: 05 Aug 2010 20:18

Re: Hildebrand - Bok

Post by Swede »

Samlar inte medaljer själv, så har lite dålig koll på vad Hildebrand brukar säljas för då den omsätts. Noterar just nu att det finns en hos Nordlinds för 500 kr.


Jag skulle hellre köpa en originalutgåva än en reprint eftersom den håller värdet bättre, och det är alltid roligare att ha 'the thing'.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

Swede wrote: Jag skulle hellre köpa en originalutgåva än en reprint eftersom den håller värdet bättre, och det är alltid roligare att ha 'the thing'.
Enig med deg der Swede :)
User avatar
Elgen
Posts: 306
Joined: 29 Oct 2009 17:18

Re: Hildebrand - Bok

Post by Elgen »

Den som Nordlind har er utgaven over personmedaljer fra 1860. Kopien det linkes til er i originalutgave utgitt i to bind og omhandler andre historiske medaljer. De koster vanligvis rundt tusenlappen i innbundet tilstand.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

Det er korrekt Elgen. Jeg fant de i et Antikvariat på nett, men i såpass dårlig forfatning at jeg syns prisen på Nkr. 1200,- var for stiv.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Hildebrand - Bok

Post by SaccoMan »

.
Swede
Posts: 572
Joined: 05 Aug 2010 20:18

Re: Hildebrand - Bok

Post by Swede »

Elgen wrote:Den som Nordlind har er utgaven over personmedaljer fra 1860. Kopien det linkes til er i originalutgave utgitt i to bind og omhandler andre historiske medaljer. De koster vanligvis rundt tusenlappen i innbundet tilstand.
Ah, sorry. Kollade aldrig på länken...
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”