2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

Takker for alle innspill. Tenkte å ta kontakt med noen auksjonshus for å forhøre meg, her virker det iallefall på meg som det ikke er noen grunn til å forhaste salget.
Har ingen karakterbok og ikke solgt mynter før nei så jeg skjønner at troverdigheten min derfor = null hvis jeg plutselig lister disse myntene. Noen som har flere tips til salgskanaler tar jeg det gjerne imot.
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

Har til nå sendt de til en prisvurdering hos Kuenker og Bruun Rasmussen. Flere alternativer?

Takker for alle innspill :wink:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by vivavegas »

Det er jo bare fint med uforpliktende prisvurderinger.

Men husk at det koster endel å sende dette til utlandet. Auksjonshusene tar seg også godt betalt og det vil forsvinne mye. Kanskje forsvinner det så mye at du vil tjene på privat salg.

Hovedpoenget og beklager at vi fremstår som negative er at du i utgangspunktet kan regne med noe mindre enn det som er markedspris. Men på eBay kan alt skje.
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

vivavegas wrote:Det er jo bare fint med uforpliktende prisvurderinger.

Men husk at det koster endel å sende dette til utlandet. Auksjonshusene tar seg også godt betalt og det vil forsvinne mye. Kanskje forsvinner det så mye at du vil tjene på privat salg.

Hovedpoenget og beklager at vi fremstår som negative er at du i utgangspunktet kan regne med noe mindre enn det som er markedspris. Men på eBay kan alt skje.
Dere må fremstå som dere vil, jeg tenker at all kritikk er bra for meg i den situasjonen jeg er nå. Jeg er helt ærlig på at jeg vil ha mest mulig igjen for myntene og forhører meg her siden jeg regner med at dere sitter på informasjon som jeg ikke har kjennskap til. Hvis det er noen som vet om noen der ute som er interesert i myntene er det bare å ta kontakt. Jeg vil iallefall før ett eventuelt privat salg ha en nøytral prisvurdering og hva markedspris kan være. Det som ikke har fremgått tidligere er at disse myntene er mottat av en som kan sitt fag og jeg betviler ikke at disse myntene er de riktige sølvmyntene med z preget.

Mvh
raasmund
seddel80
Posts: 57
Joined: 10 Jan 2009 14:33

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by seddel80 »

Kanskje det også kan være interessant å legge inn et spørsmål og bilde på dette nederlandske myntforumet og se hvordan reaksjonen blir der?: http://munthunter.nl/
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

seddel80 wrote:Kanskje det også kan være interessant å legge inn et spørsmål og bilde på dette nederlandske myntforumet og se hvordan reaksjonen blir der?: http://munthunter.nl/
Hehe, det var rart du sa det, er ikke så lenge siden jeg gjorde det :)
http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=196&t=11552
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

SaccoMan wrote:Kanskje en íde å selge dem gjennom et auksjonshus? F.eks Kuenker?

[Olav K: Hint avgitt]
Takk for tipset, men Kuenker kunne ikke noen prissetting på disse myntene for de var for nye. Har også sendt mail til Bruun-Rasmussen. Avventer svar derfra.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by jornkris »

Hvis du skal selge på ebay bør du ta bilde av randen sånn at kjøperne ser at det står en Z der.
Hvis ikke tenker de kanskje at du har et av de 400.000 settene med de vanlige myntene. Verdien for dem er jo ganske beskjeden.
Vanskelig å se forskjell på kobbernikkel og sølv på et slikt bilde du har, lyset gjør at den ser mer kobbernikkelaktig ut.
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

jornkris wrote:Hvis du skal selge på ebay bør du ta bilde av randen sånn at kjøperne ser at det står en Z der.
Hvis ikke tenker de kanskje at du har et av de 400.000 settene med de vanlige myntene. Verdien for dem er jo ganske beskjeden.
Vanskelig å se forskjell på kobbernikkel og sølv på et slikt bilde du har, lyset gjør at den ser mer kobbernikkelaktig ut.
Takk for tipset om bildebruk. Skal selvfølgelig ha flere bilder hvis jeg legger de ut på ebay eller auksjonshus..Har fått tilbud privat også så vi får se hva jeg gjør :) Tar imot alle tips med takk.
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by Ask »

Hva sa det nederlandske auksjonshusene ?

Mvh. Ask
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

Ask wrote:Hva sa det nederlandske auksjonshusene ?

Mvh. Ask
Jeg har bare fått svar fra det ene auksjonshuset (MPO.nl) og de tar myntene gjerne inn og ser på de videre, de mente dette var svært interesante objekter. Har ellers kanskje funnet svar på Ebay gåten med en anerkjent Nederlandsk selger som kan selge de for meg. Det er vel der jeg står pr nu. Det kan godt hende jeg avventer det hele også, får en del pms med tilbud på det Nederlandske forumet. Jeg skal iallefall være sikker på at jeg får rett pris før disse selges. Har det ikke travelt sånn sett.
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

Har fortsatt disse myntene. Gjorde ikke noe større forsøk på å få solgt de. Har dere tips til hvordan jeg skal gå frem for å få best mulig pris så tar jeg fortsatt imot det :)
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by jba »

Hei raasmund,

Se pm

MVH
JBA
raasmund
Posts: 15
Joined: 18 Dec 2012 14:16
Location: Moss

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by raasmund »

jba wrote:Hei raasmund,

Se pm

MVH
JBA
Takk for info JBA :)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: 2 Sjeldne mynter (Opplag KUN 157) Hvor skal jeg selge?

Post by ramazotti »

Kan ikke vi andre få vite litt også, Jan B ?
Gode opplysninger er alltid greit å ta med seg.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”