Triton XIX online nå

Quid sis interest, non quid habearis
Post Reply
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Triton XIX online nå

Post by Olav K »

Triton er CNGs prestisjeauksjon, salauksjon hvor du kan by på nett inntil en dag eller så før auksjonen avsluttes i salen. Nettauksjonen har åpnet nå. Her er det mye snadder, høydepunktet er vel en aureus slått av Brutus på flukt i Grekenland, for snart etter å bli avsluttet av koalisasjonen Octavian (Augustus) og Markus Antonius.
RomBrutus42BCAureus.jpg
RomBrutus42BCAureus.jpg (115.21 KiB) Viewed 1601 times
Estimat - "bare" $900.000 - dvs. ca NOK 8.000.000 inkl.omkostninger. Men det er masse kvalitetsmynt til mer folkelige priser, dvs. ikke billige - men mye bra i leiet +/- NOK 10.000. Og det som slår meg etter at auksjonen ble lagt ut på nett for noen dager siden er at det er knapt er forhåndsbud, vanligvis tikker de inn så snart. Nå har jeg bare sjekket de greske, det kan være annerledes på romerne. Men om ryktene om "markedsmetning" er riktig kan resultatene gi en indikasjon.
Jeg har bestemt meg for å reise over, jeg har en sterk følelse av av dette kan bli spennende. Dessuten er jeg litt lei av å ha inngitt nettbud på Triton for så å bli slått av en i salen med $ 10. Og for ordens skyld: hverken NNT eller NNF har noe reisebudsjett, dette dekker jeg selv. Det koster meg en hyggelig tetradrakme, men det får jeg ofre - jeg tror opplevelsen er verd det.
Post Reply

Return to “Antikke mynter”