Riibe med antikke gullmynter

Quid sis interest, non quid habearis
Post Reply
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Riibe med antikke gullmynter

Post by karstkri »

Riibe mynthandel har nå ute 13 antikke gullmynter 5 senromerske og 8 bysantinske, jeg synes prisnivået var høyt, hva mener dere ?

http://www.riibe.com/index-mynt.html
karstkri
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Riibe med antikke gullmynter

Post by MarkusLømo »

Riibe ligger vel gjerne høyt på det meste? En stund siden jeg har sjekket siden deres men ser ut som de fremdeles vet å tar seg betalt.

Eneste spennende jeg så på gamle norske var 3 skilling 1874 i kvalitet 10+ mørk. Burde være et røverkjøp til 350.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Riibe med antikke gullmynter

Post by karstkri »

Ja det er et god kjøp godt under halv katalog.Finner noen gode kjøp inni mellom.Bestilte akkurat 2 Morgan dollar i 0-kvalitet.Den ene 1884CC til 1700kr. så det er bare å håpe den holder 0.Savner bilder av dyre objekter sånn som av de antikke gullmyntene.Men riibe sender bilder på mail hvis en spør.Kjøpte en 5 øre 1944 som 0 Prakt for en kamerat og den var helt rå ( fikk bilder før vi kjøpte den )
karstkri
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Riibe med antikke gullmynter

Post by Olav K »

Jeg synes ikke prisene er direkte avskrekkende. Bysantisk mynt - som annen antikk mynt - prises på markedet utenfor Norge og euro, dollar og CHF koster mer enn de gjorde, for noen få år siden. Men - jeg ville aldri ha kjøpt mynt i denne prisklasse uten bilde (og da helst høyoppløst) De bysantiske keiserne som er her, hadde alle en omfattende myntproduksjon, ingen av disse myntene er sjeldne. Ingen av dem tror jeg er kupp, men antagelig på den rimelige siden av greitt ( og her kommer vel ikke salær til, det innebærer en "rabatt" i forhold til auksjoner).
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Riibe med antikke gullmynter

Post by karstkri »

Prisene er mulig greie.Prisene på aureus er blitt veldig dyre jamfør siste OMG. Og kan man klare seg med en antikk gullmynt så er senromersk eller bysantinske et mye billigere alternativ. Avataren min ga jeg 2400 kr. for hos Denarius og synes den var et godt kjøp.
karstkri
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Riibe med antikke gullmynter

Post by karstkri »

Fikk akkurat en mail fra Vcoins så kan en se hva nivået på bysantinske ligger på i utlandet. Link : http://us2.campaign-archive2.com/?u=ea7 ... 93d4557c27
karstkri
Post Reply

Return to “Antikke mynter”