Markedet

Quid sis interest, non quid habearis
Svar
Brukeravatar
svessien
Numismatograf
Sted: Stavanger
Kontakt:

Markedet

Legg inn av svessien » 01 feb 2020 19:03

Hei folkens

Jeg har ligget i dvale i noen år sånn numismatisk sett.
Nå har jeg begynt å se på auksjoner igjen. Jeg synes det er mye materiale og til dels lave utrop.
Er det kjøpers marked igjen?
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics

Brukeravatar
Arve
Sted: Sandvika

Re: Markedet

Legg inn av Arve » 01 feb 2020 20:38

Fint at du dukker opp her igjen, det skjer ikke for mye her for tiden. Når det gjelder markedet så har jeg ikke inntrykk av at prisene på antikke mynter er så lave. Utropene kan nok være edruelige, men prisen på kvalitetsmynt blir ofte høy. Nå følger jeg stort sett bare med på romerske republikkmynter og mynter fra Magna Grecia. Jeg har blant annet vært ute etter mynt fra Sibari og Krotone, men jeg har hittil ikke greid å få noe til en veldig god pris. Her vil jeg ikke si at det er kjøpers marked.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III

Brukeravatar
svessien
Numismatograf
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Markedet

Legg inn av svessien » 01 feb 2020 20:56

Hei Arve

Jeg ser at god kvalitet og sjeldne saker går høyt, det er jo for såvidt vanlig.
Likevel synes jeg at mer mainstream antikk mynt ser rimelig ut. Det ser også ut som at noen av de vanskelige romerske keiserne i borgerkrigstiden på 300-tallet virker mer tilgjengelige. Sitter med inntrykket at det enten har vært gjort mer funn, eller at det er færre samlere.
Republikkdenarene ligger vel der de har vært de siste årene? Det virker som det har blitt et område som har fått mer oppmerksomhet, forståelig og beklagelig nok.
Tror det blir litt bunnfiske på Naumann i morgen.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics

Svar

Gå tilbake til «Antikke mynter»