Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Moderators: AMO Berg, OleKr

Post Reply
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by AMO Berg »

Dette er mitt julegaveønske på forumet. Kjetil og Stig trakk seg samtidig som moderatorer tidligere i år etter en avtale seg i mellom. Kanskje følte de det som en riktig avgjørelse av dem da, men jeg merker at jeg savner dem stadig mer. Meld dere til tjeneste hos Espen begge to! :)
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by vivavegas »

Nå er jeg ikke like mye på forumet som tidligere, men tilsynelatende så virker forumet mer ryddig og med mindre krangling enn noengang?

Kanskje det fungerer bra slikt som det gjør nå, tross alt?
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Stig Westerhus »

Forumet fungerer kanonbra. La det være som det er.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by AMO Berg »

Forumet fungerer kanskje bra hvis vi ser bort fra at aktiviteten er kun en brøkdel av hva den var tidligere. :?
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Stig Westerhus »

Synes det er greit slik jeg. Fredelig.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Mineline »

AMO Berg wrote:Forumet fungerer kanskje bra hvis vi ser bort fra at aktiviteten er kun en brøkdel av hva den var tidligere. :?
Den diskusjonen har vi tatt tidligere , nå går alt rolig i svingene .. greit sånn at det tar to min. en dag i uken for å se om det har skjedd noe .. noe det sjelden har .
Men .. jeg er tolmodig , og venter på alle de nye Myge lovet meg .. rolige , sindige samlere som kun holder fokus på mynt og kvalitet på disse . Det tar litt mer tid enn jeg først forventet , men det ordner seg nok .
Moderatorer .. ? Er det bruk for flere moderatorer nå ?? Slik jeg oppfatter ting nå er det nok med en moderator som en gang i uken er innom og luker ut en salgsannonse eller to .. Har jeg gått glipp av noe ??

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Arve »

Til Mineline, hvis du ikke synes det skjer nok her så får du jo bare bidra med mere selv.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Mineline »

Arve wrote:Til Mineline, hvis du ikke synes det skjer nok her så får du jo bare bidra med mere selv.
Mener du at jeg skal dra igang noe som gjør at vi får bruk for flere moderatorer ? Det er jo det tråden handler om . Jeg har ikke tenkt på det
på den måten , men kansje starte en heftig diskusjon med grov sjikanering og stygg ordbruk .. med meg selv ? Gjør jeg det riktig klarer jeg
kansje tilogmed å bli utestengt en uke eller to ... :D :D
På denne tiden ifjor la jeg ut bilder av nyinnkjøpt mynt hver dag frem til jul , og fikk liten eller ingen respons . Hadde tenkt å gjøre det iår også ,
men det er jo ikke folk på Forumet . Vi får se til neste år :D :D

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by samler607 »

Legg gjerne ut bilder av mynter, når du legger ut er det ofte en fryd for øyet, for oss dødelige samlere å se bilder av mynter, bare dere udødelige kan samle på. :)
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by Myge »

De aller fleste som bruker forumet er lesere. Samlerne jeg lovet har ikke dukket opp enda, men vi får håpe de som er her inne kan bidra med positive tråder. Temperaturen her inne er behagelig, litt likt å sitte i en sofa i en varm stue foran peisen mens det snør ute. Ikke direkte opplysende, men behagelig.

Quiztråden hadde en lang pause, men kommer seg igjen.

Kanskje forumet må bevege seg i bølgedaler, nå når forumet har blitt noen år gammelt. I starten var det nytt og spennende, og man kan fortsatt finne det meste av postene her. Noe er blitt flyttet, noe moderert, annet slettet av brukerne selv.

Det har ikke vært mye å moderere. Noen spambots, ellers lite for min del. Siste moderering fra min side var å legge ut bilder for en ny forumbruker. Han lurte på et par mynter, og fikk flere svar. Det var nok en god start for ham/henne, og medfører muligens til flere besøk.

Krangling på nettforum fører sjelden med seg noe godt. Jeg vet, for jeg har selv gjort det mange ganger. Men heldigvis har det også vært lite av slikt i det siste.

Jeg skal ha et nyttårsforsett om å bidra med flere tema neste år. :)
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Jeg ønsker Kjetil og Stig tilbake som moderatorer

Post by vivavegas »

At det er dalende aktivitet trur jeg er naturlig. I starten er det naturlig nok mange spørsmål man lurer på og så blir man forhåpentligvis klokere.

Jeg syntes det ihvertfall er utrolig deilig å slippe endeløse tråder med krangling og diskusjon som bare ett fåtall klarte å følge med på. Var vel en av grunnene til at jeg sluttet å følge med så mye her i en periode.

Så får vi håpe at mindre aktivitet ikke er starten på slutten for myntsamling. Mange spår vel at det er ett område som på sikt vil falle. Da snakker vi ikke nødvendigvis om 5-10 år, men kanskje 20-40 år frem i tid.

Det er ikke så mange som samler på fjærpenn lenger (mulig det ikke var noe stort samleområde noengang), men jeg deler nok dommedagsprofetiene som mange kommer med når det gjelder både mynt og frimerkesamling.
Post Reply

Return to “Proveniens og Sjeldenhet”