Hansa Brus reklameskilt

Post Reply
Lenlar
Posts: 3
Joined: 05 Aug 2015 00:58

Hansa Brus reklameskilt

Post by Lenlar »

Hei

Ønsker å selge dette reklameskiltet, men er det noen som aner hvilken verdi dette skiltet har?
hansa brus.jpg
hansa brus.jpg (39.34 KiB) Viewed 4037 times
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by TromsøTorstein »

Telemark museum har et slikt som er mye dårligere enn ditt, så noe må det vel være verdt:
http://sfj.kulturnett.no/delving/search ... BH2006-289

Ser de har solgt senere trykk av skiltet for 50kr på Finn.no:
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60587925

Er ikke ekspert, men hvis du sjekker skanfil (skanfil.no) tidligere auksjoner, ser du at emaljeskilt i god stand er populære med endel gode priser. Jeg ville ha levert den inn der eller hos Christiania Auktionsforretning (www.chr-auksjon.no)

Mvh
TromsøTorstein
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by tho »

Det er et fint reklameskilt. Jeg har selv to fine reklameskilt i emalje fra 1930-tallet.
De er buet i formen, firkantet og hull i hvert av hjørnene. Det er ØL-reklame,
et for Ringnes og et for Frydenenlund. Det er noe jeg ikke selger for under 5 tusen
kr pr. stykk.

Jeg er litt usikker på hvor samlerne er på Hansa brus. Bergen er dog en stor by,
og det bør være interresse. Jeg ville ikke levert skiltet inn på noen auksjon
før du selv fikk vite om prisnivået. Bor du ikke i Oslo, så koster det jo litt
å få det til auksjonshus i Oslo (og i retur hvis det ikke blir solgt).

http://www.finn.no er et utmerket sted å selge denne type ting. Da slipper både
selger og kjøper avgiftene auksjonshusene tar.
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by TromsøTorstein »

tho wrote:Det er et fint reklameskilt. Jeg har selv to fine reklameskilt i emalje fra 1930-tallet.
De er buet i formen, firkantet og hull i hvert av hjørnene. Det er ØL-reklame,
et for Ringnes og et for Frydenenlund. Det er noe jeg ikke selger for under 5 tusen
kr pr. stykk.

Jeg er litt usikker på hvor samlerne er på Hansa brus. Bergen er dog en stor by,
og det bør være interresse. Jeg ville ikke levert skiltet inn på noen auksjon
før du selv fikk vite om prisnivået. Bor du ikke i Oslo, så koster det jo litt
å få det til auksjonshus i Oslo (og i retur hvis det ikke blir solgt).

http://www.finn.no er et utmerket sted å selge denne type ting. Da slipper både
selger og kjøper avgiftene auksjonshusene tar.
Finn.no er fin til endel ting, men for å maksimere salg for slike god-kvalitets skilt bør du ihvertfall snakke med auksjoner. Mange flere dedikerte samlere med penger på bok følger med på Skanfil etc. enn leter etter skilt på Finn.no i tillegg vil budene på Finn ofte være noe lavere er min erfaring fordi mange ikke vet hva prisen bør være og/eller den prises feil.

Send bilde på e-mail så får du ofte en kjapp og mer riktig verdivurdering fra Auksjon-firmaene tilbake.

Mvh TromsøTorstein
skrotmannen
Posts: 8
Joined: 04 Mar 2014 20:07

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by skrotmannen »

hei mitt navn er odd-einarborge...er storsamler på skilt ..ta kontakt på tlf 99477995 -....ønsker og kjøpe dette
skrotmannen
Posts: 8
Joined: 04 Mar 2014 20:07

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by skrotmannen »

kan gi deg et tilbud.....ta kontakt..bet best....over 25 år erfaring med skilter og antikk..99477995
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by tho »

TromsøTorstein wrote:
tho wrote:Det er et fint reklameskilt. Jeg har selv to fine reklameskilt i emalje fra 1930-tallet.
De er buet i formen, firkantet og hull i hvert av hjørnene. Det er ØL-reklame,
et for Ringnes og et for Frydenenlund. Det er noe jeg ikke selger for under 5 tusen
kr pr. stykk.

Jeg er litt usikker på hvor samlerne er på Hansa brus. Bergen er dog en stor by,
og det bør være interresse. Jeg ville ikke levert skiltet inn på noen auksjon
før du selv fikk vite om prisnivået. Bor du ikke i Oslo, så koster det jo litt
å få det til auksjonshus i Oslo (og i retur hvis det ikke blir solgt).

http://www.finn.no er et utmerket sted å selge denne type ting. Da slipper både
selger og kjøper avgiftene auksjonshusene tar.
Finn.no er fin til endel ting, men for å maksimere salg for slike god-kvalitets skilt bør du ihvertfall snakke med auksjoner. Mange flere dedikerte samlere med penger på bok følger med på Skanfil etc. enn leter etter skilt på Finn.no i tillegg vil budene på Finn ofte være noe lavere er min erfaring fordi mange ikke vet hva prisen bør være og/eller den prises feil.

Send bilde på e-mail så får du ofte en kjapp og mer riktig verdivurdering fra Auksjon-firmaene tilbake.

Mvh TromsøTorstein
På finn.no bør man vite verdien, ja. En verdivurdering hos auksjonsfirma er ikke det samme som
hva som oppnås i pris. På auksjon vet man heller ikke hva som hender, så man kan få seg en
positiv overraskelse. Avgifter både for kjøper og selger bør man ta inn i regnestykket. På
finn.no er det gratis.

Man bør nok ha noen tusenlapper for skiltet, men hvor mange vet jeg ikke. Kjappe penger
kan være greit hvis det haster å selge. Eller så får man vente til man er sikker.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by vivavegas »

Finn er best når man kan verdien ja. Men det fine med finn (hvis man har tid) er jo at man kan prøve seg frem.
Legg det ut til det man trur er en veldig høy pris og så kan man gradvis redusere prisen.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by hertervig »

Skanfil har solgt to skilt som i farten virker å være identiske med ditt. Et som beskrives som "en god del restaurert", det gikk for 2.600,-. Et annet som "bærer preg av å ha hengt ute" gikk for hele 6.000,-. + salær og moms på salæret. 7.500,- måtte da kjøperen ut med i 2013. Ditt skilt er i en ganske annen kvalitet enn disse to, så det kan gjerne være det finnes personer der ute som er villige til å gi 10.000,- for det. Skanfil har tydeligvis marked for slike skilt, men det går jo bort en del i gebyrer.
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by TromsøTorstein »

hertervig wrote:Skanfil har solgt to skilt som i farten virker å være identiske med ditt. Et som beskrives som "en god del restaurert", det gikk for 2.600,-. Et annet som "bærer preg av å ha hengt ute" gikk for hele 6.000,-. + salær og moms på salæret. 7.500,- måtte da kjøperen ut med i 2013. Ditt skilt er i en ganske annen kvalitet enn disse to, så det kan gjerne være det finnes personer der ute som er villige til å gi 10.000,- for det. Skanfil har tydeligvis marked for slike skilt, men det går jo bort en del i gebyrer.
Fantastisk Hertervig :) Vi prøver oss frem med div. info og så slår du til med super-relevante priser! Tror du "vant" denne tråden. :D

Mvh TromsøTorstein
Lenlar
Posts: 3
Joined: 05 Aug 2015 00:58

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by Lenlar »

Tusen takk alle sammen for tilbakemeldingene:0)
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by hertervig »

Vinneren er vel egentlig Skanfil som har historikken på tidligere auksjoner liggende tilgjengelig og lett søkbart. Det er en tjeneste jeg stadig bruker og som jeg har stor nytte og glede av.
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Hansa Brus reklameskilt

Post by TromsøTorstein »

hertervig wrote:Vinneren er vel egentlig Skanfil som har historikken på tidligere auksjoner liggende tilgjengelig og lett søkbart. Det er en tjeneste jeg stadig bruker og som jeg har stor nytte og glede av.
Her er de to på skanfil:

http://skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1127987
http://skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1237171

Av og til er det jo sånn har jeg skjønt at rust og anna påvirkning gjør skilt mer attraktive. Kommer sikkert an på hva slags skilt det er (ute eller inneskilt etc.) og hvordan det har påvirket skiltets utseende.

Mvh TromsøTorstein
Post Reply

Return to “Øl- og mineralvannseffekter”