Ølbokser og ølflaser til salgs

Post Reply
marit hetland
Posts: 3
Joined: 08 Aug 2012 22:04

Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by marit hetland »

Hei! Har ca 50 forskjellige uåpna ølbokser og 35 ølflasker + en del "souvenir-flaser" med cognac og whisky etc. - noen som vet hva noe slikt er verdt ? Det er øl fra mange forskjellige land inkl. en del norske ølmerker.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by Arve »

Hei og velkommen til forumet. Jeg har bare noen generelle betraktninger om dette. Ølboksene er nok lite verdt, innholdet blir fort udrikkelig og det er vel ikke noe stort samlerområde. Øl på flaske kan ha verdi, spesielt hvis vi snakker om årgangsøl fra belgiske trappistklostre. Miniatyrflaskene har liten verdi hvis det er snakk om vanlige merker, men sjeldne tappinger av enkelte maltwhiskyer kan ha tildels stor verdi. Det samme er tilfelle med spesielle cognacer.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
marit hetland
Posts: 3
Joined: 08 Aug 2012 22:04

Re: Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by marit hetland »

Takk for svar Arve - da har jeg nok en samling som er lite verdt ;) men da vet jeg iallefall det - så hvis noen byr kr 1000,- for alt så er kanskje ikke det så gale ? Jeg vil bare få bort det jeg har fordi jeg ikke har plass lenger ...
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by maxlimit »

Hei
Er det noen gamle flaskerder ????
av typen "murerpils" fra f.ex scaus bryggeri
den gamle typen ("langpils" )
Gamle ølflasker kan ha god verdi særligt fra nedlagte bryggerier :shock:
er det nyere typer i vanlige flasker er det udrikkeligt etter ca 2 år og ikke vært annet enn panten
Hilsen
Bård
marit hetland
Posts: 3
Joined: 08 Aug 2012 22:04

Re: Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by marit hetland »

Hei Bård - jeg vet at iallefall 1 av flaskene er spesiell - den er fra Jæren Bryggeri og det ble nedlagt for mange år siden - eller er det div. flasker og bokser fra inn og utland.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Ølbokser og ølflaser til salgs

Post by Arve »

Bare husk på at du som privatperson ikke har lov til å selge alkohol i Norge. Hvis du f. eks. har tenkt å selge dem på QXL må du tømme dem først. :wink:
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Øl- og mineralvannseffekter”