Programvare

Numismatisk forum
Caballero
Posts: 5
Joined: 13 May 2013 10:52

Programvare

Post by Caballero »

Hei,

Er det noen som har tips for hvilket program å bruke til en myntsamling?

Takk for hjelpen,
Peter
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Programvare

Post by bengt »

Det finnes for tiden ingen.

Det er vel en som selger et regneark hvor priser fra Norges Mynter katalogen er lenket inn, men ingen programvare.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Programvare

Post by Olav K »

Det finnes vel endel generelle "database"-programmer fortsatt - hvor du legger inn parametrene selv. De jeg kan huske var beregnet på bibliofile, type "my books". Fordelen med disse var at du kunne søke på ordene du hadde lagt inn i bekrivelsen. Jeg vil tro at det fantes noen for "my records" også.
Det enkleste er vel et regneark som f.eks. Excel. Om du nå skulle samle romerske denarer med keisere: Keiserne kronologisknedover i venstre kolonne: Augustus,Tiberius osv.
Hvis alle er denarer behøver du ingen kolonne for mynttype, deretter kan du legge inn de kolonner du vil: Sear nummer, RIC nummer,advers motiv, revers motiv, selger + kjøpsdato, pris,gradering og andre anmerkninger - det er jo ingen grenser (i praksis) for hvor mange kolonner du kan legge inn.
karebjarne
Posts: 177
Joined: 18 Apr 2010 19:34

Re: Programvare

Post by karebjarne »

Har sjølv OK erfaring med CoinDB frå Petrisoft. http://www.petrisoft.dk
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Programvare

Post by maxlimit »

Hei Peter
Jeg har et program jeg selger på qxl.
Men det er 17 mai , send meg et pm med mailadresse så sender jeg deg det gratis :D
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 709617018/
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Programvare

Post by bengt »

Var maxlimit sin jeg tenkte på. Det er et regneark du kan bruke.
User avatar
ajenny
Posts: 79
Joined: 06 Dec 2008 09:18

Re: Programvare

Post by ajenny »

karebjarne wrote:Har sjølv OK erfaring med CoinDB frå Petrisoft. http://www.petrisoft.dk
Jeg bruker dette progaramme og er veldig
godt fornøyd med det .Her kan du legge inn
all informasjon om mynten inklusiv bilder ! :D
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Programvare

Post by Stig Westerhus »

Så du selger fremdeles programmet du fikk gratis av meg Maxlimit? Synd du ikke holder det du lovte.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Programvare

Post by maxlimit »

Stig Westerhus wrote:Så du selger fremdeles programmet du fikk gratis av meg Maxlimit? Synd du ikke holder det du lovte.
Det jeg selger er en sammensetting av flere programmer, og Programmet er utvidet og oppgradert mange ganger siden orginalen kom. :D
men jeg har hatt den på nett sammenhengende i 5 år nå. Rart du nå sier jeg ikke holder det jeg lover ??
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Programvare

Post by Stig Westerhus »

Det er fordi du lovte forrige gang jeg sa i fra at du aldri skulle legge det ut igjen.
Ja ser at du har forandret noen farger. Og selvfølgelig har du oppdatert det med nye mynter hvert år. Men fremdeles er det ikke ditt program. Og en av forutsetningene for at du fikk det var at du IKKE skulle legge det ut for salg. Men, greit å vite at jeg ikke kan stole på deg. Og nå ser jo alle andre på Samlerforum det også. Helt greit for meg det.
Alle som ønsker det programmet her på Samlerforum, send meg en PM og dere skal få originalen gratis. Ikke til blodpris 75,- som det står på QXL.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Programvare

Post by Stig Westerhus »

Sånn, da skulle det vel være enkelt å velge program på QXL tenker jeg;
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 712342688/
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Programvare

Post by maxlimit »

Stig Westerhus wrote:Det er fordi du lovte forrige gang jeg sa i fra at du aldri skulle legge det ut igjen.
Ja ser at du har forandret noen farger. Og selvfølgelig har du oppdatert det med nye mynter hvert år. Men fremdeles er det ikke ditt program. Og en av forutsetningene for at du fikk det var at du IKKE skulle legge det ut for salg. Men, greit å vite at jeg ikke kan stole på deg. Og nå ser jo alle andre på Samlerforum det også. Helt greit for meg det.
Alle som ønsker det programmet her på Samlerforum, send meg en PM og dere skal få originalen gratis. Ikke til blodpris 75,- som det står på QXL.

Ser du legger ut injuerende utsagn om meg på qxl . Du kaller meg uærlig !!!
Dette er ikke akseptabelt og imøteser forklaring fra deg, hvorfor du vil sverte meg på qxl ...
DU ER KUN EN AV MANGE MEDFORFATTERE AV DETTE PROGRAMMET !!!
Er det så vanskeligt og forstå. Lager jeg et lite program og andre utvikler det til noe mye bedre vil ikke jeg ivertfall påstå det er mitt :lol:
Trodde vi hadde denne diskusjonen her på samlerforum for flere år siden og saken var avslutet !!. det er den iværtfall fra min side !!

fra qxl auksjon:
når det nå likevel er lagt ut til 75,- kr av uærlige mottakere velger jeg å legge dette ut til kr 1
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Programvare

Post by KrsMynthandel »

Finnes det ikke en link som kan bygge opp under den ene eller den andre påstanden?
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Programvare

Post by maxlimit »

Her er en 5 år gammel link
rart det ikke var protester på denne da. Hadde den til salgs på qxl samtidigt :shock:
http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=6 ... t=+XL+mynt
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Programvare

Post by Stig Westerhus »

Så faktisk ikke den linken som var 5 år gammel den gangen den lå ute. Men vi hadde en utveksling enten i forumet eller på PM. Men jeg finner den ikke igjen, ikke gidder jeg lete etter den heller da jeg har annet å gjøre.
Og jeg er ikke injurierende, jeg har ikke nevnt noen med navn i annonsen, om du føler deg truffet så sier vel det mer om din uærlighet enn om min annonse. Du lovte at du ikke skulle selge mitt program den gangen du fikk det. At du likevel ikke holder det får stå for din regning. Nå har jeg lagt ut det jeg har laget for kr 1,- så får du selge det du har for kr 75,- Helt i orden for meg.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”